התחברות
    שכחתי סיסמא
      בקשת אישור מחדש
        הרשמה
        זכר נקבה
          שליחת שאלה לחבר
            הוספת שיעור
              הודעות מהרב
              צור קשר !

                אני כועסת על השם - אבא שלי לקה באלצהיימר

                מספר סידורי: 113050
                שאלה:
                כבוד הרב, אני בת 17 ממשפחה מסורתית. אני שומרת שבת ואני משתדלת לקיים מצוות וכו׳. לאחרונה אני מרגישה התרחקות מהדת עקב כל מיני דברים שקורים לי. לדוגמא: אבא שלי חלה בפתאומיות במחלת האלצהיימר בגיל צעיר, דבר שלא פשוט בשבילי ובשביל כל המשפחה. ההתרחקות מהדת נובעת גם מעוד דברים שעוברים כמעט על כל נערה עם תוספת של האבא החולה. אני מרגישה שההתמודדת נעשית יותר ויותר קשה לי ובעקבותה גם אני לא מרגישה צורך לשמור את השבת. אני מרגישה אכזבה מבורא עולם על שהביא למשפחה ולי המון בעיות קשות. התרחקות מבורא עולם היא קשה עבורי ולכן אני הרגשתי צורך לכתוב לך פה ואני מקווה שאקבל תשובה. תודה רבה.


                תשובה:
                אחותי היקרה , צר לי לשמוע שאבא שלך לקה במחלת האלצהיימר בגיל צעיר יחסית, אבל צר לי יותר לשמוע שבחרת להתרחק מה' במקום להתקרב אל ה' ולהתפלל עליו.

                אמשול לך משל למה הדבר דומה.
                משל למלך גדול שגזר גזירה על אחד מנתיניו והייתה הגזירה קשה וכואבת אך את הנעשה אין להשיב , מיד יצאו שרי המלך וקלגסיו לבצע את גזר הדין , כשביצעו את גזר הדין , המשפחה של אותו נתין החליטה לנקום במלך ולא לכבד את גזירותיו !!! שלוחי המלך שראו את הדבר , מיד אמרו למלך שכל משפחתו של אותו נתין החליטה לכפור במלך ולבזותו , מה עשה המלך? גזר גזירות קשות ורעות על כל בני המשפחה על האם הוא גזר שתושלך לכלא בעוד כמה שנים , על הבנים והבנות הוא גזר עוני וצער שנים רבות וייסורים קשים ונוראיים בעינויים קשים ונוראיים ועוד גזר שאין לקבל את בקשותיהם ומכתביהם ואין לשמוע אל תחנוניהם , על הביזיון הקשה שביזו אותו.

                כשמלך גוזר גזירה אוי ואבוי למי שיעיז לפקפק בהחלטותיו.
                אחותי היקרה , אם מלך בשר ודם היה גוזר גזירה על אבא שלך , לא היית מעיזה להתחצף אליו נכון? כי ברור היה לך שברגע שתעיזי פניך במלך בשר ודם אחת דינך למיתה. היית בוכה המון ומצטערת מנסה להתחנן לפניו ואולי לשלוח מכתב אבל לכפור בו? לבוז לו? לקלל אותו? לכעוס עליו? לזלזל בו? להתעלם ממנו? להתרחק ממנו?

                המזל שלנו הוא שה' רחמן ואינו מקפיד עלינו וקשה איתנו כמלך בשר ודם.
                אז אם כך היית מפחדת ויראה ממלך בשר ודם , תחשבי רק כמה עליך לפחד ולירא ממלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא שנותן לנו בריאות , חיים ואריכות ימים , משפחה ילדים וזכות לחיות כאן ולתקן את אשר קילקלנו בגלגול זה ובגלגולים אחרים. המזל הגדול שלנו הוא שה' הוא מלך רחום וחנון , הוא קודם כל אבינו ורק אח"כ מלכנו. מכזה מלך רחום וחנון כדאי להתרחק? תאמיני לי שהרבה דברים קורים בעולם ואנחנו חושבים שזה לרעתנו , אבל לאחר זמן ככל שאנחנו לומדים יותר ויותר אנחנו מבינים שהכל לטובתנו. מי שנתן לנו שכל ודאי שיש לו שכל והוא מבין טוב יותר מאיתנו מה טוב עבורנו ומה לא. 

                מי שמתרחק מהשפע רק מפסיד יותר.
                אני חושב שבמקום להכריז מלחמה על ה' (חס ושלום) במקום להתרחק ממקור השפע והברכה ולחפש אושר בחיים ללא משמעות , בלי ה' , בלי ברכה , בלי אמונה , בלי תפילות , מבלי שיהיה לך עם מי לדבר כי התרחקת מה' ואין מי שישמע לתפילותיך. אני מציע שתעשי תשובה ותאמיני שהכל לטובה גם אם ממש קשה להבין ולהאמין , אני בעצמי איבדתי אח , נו... זה יעזור אם אני אקלל ואצעק? זה יחזיר את אחי? לכן בחרתי לאהוב את ה' ולהאמין שכל מה שהוא עושה זה לטובה !

                שאלות ותשובות דומות.
                1) חברה שלי הגיעה למסקנה שהדת לא הגיונית
                2) תחיית המתים? גלגול נשמות? קצת קשה לי להאמין בזה!
                3) אם הייתי מכירה את האתר הזה קודם... לא הייתי בוכה כל כך
                4) מי אמר שאברהם אבינו לא המציא את סיפורי התנך והאמינו לו?

                לסיכום: אני מציע שתשאירי לנו את השם של אביך היקר במדור ביקשת קיבלת שנתפלל עליו , תשאירי לנו את השמות של בני המשפחה שנתפלל גם עליהם ובינתיים תתחזקי באמונה ויראת שמים , תאמיני שהכל לטובה גם אם קשה להאמין , כי רק זה מה שיכול לחזק אותנו בדור האחרון , בדור שבו נאמר שנהיה משוגעים ממראה עינינו
                נראה גזירות כל כך קשות , 50 שערי טומאה יהיו פתוחים "והיית משוגע ממראה עיניך אשר תראה" , הסיכוי היחיד שלנו לשרוד הוא להיות דבוקים לדעת תורה ולהתפלל חזק לה' שיעזור לנו לשמור על שפיות , כי הדור מתחיל לאבד את השפיות מיום ליום לצערי.

                נ.ב - אם את סומכת עלי ובוטחת בי , אז חשוב היה לי לומר לך משפט אחרון ששכחתי לומר עד עכשיו , כתבת שאת לא מרגישה יותר צורך לשמור שבת , אז תרשי לי לומר לך שמי ששומר עליך היא השבת , לא את שומרת את השבת , השבת שומרת עליך צדיקה. כיהודים מה ששמר ושומר עלינו כבר אלפי שנים היא אך ורק התורה ומסורת אבותינו, בלי זה מה יש לנו? זה מה שמייחד אותנו אחותי , אל תוותרי על זה גם אם ממש קשה לך , בהצלחה צדיקה.
                ...

                  
                   
                  
                  
                ...



                תגיות:
                אלצהיימר כועסת על השם צורך לשמור שבת
                חדשות אורלנוער
                • שובבים
                  ביום שלישי הקרוב יד אדר תתקיים סעודת פורים באולמי ויגו הקהל מוזמן
                • שיעורי הרבנית
                  שיעורי הרבנית מיטל מתקיימים בימי ראשון בבית הכנסת תפארת אחים. בימי שני בבית ספר אור לציון בשעה 20:30 לבנות בלבד בימי שני מתקיימים השיעורים בבית ספר אור לציון, חנייה בשפע
                • שיעורים קרובים
                  בימי שלישי וחמישי בבית כנסת תפארת אחים רחוב שדרות מנחם רפאל 1 בשעה 21:00 קבלת קהל החל משעה 20:00 בתיאום מראש בווטסאפ: 0504106657 באותו יום.
                מדרשת אור לנוער
                • קבוצות הווטסאפ
                  להצטרפות לקבוצות הווטסאפ שלחו הודעה למספר: 0504106657 עם השם שלכם ובקשו להצטרף
                • מעוניינים להפיץ?
                  כל מי שמעוניין לעזור בהפצה של סרטונים או בעריכה של סרטונים שיצור איתנו קשר ונשלב אותו במפעל זיכוי הרבים.
                • שיחה עם הרב
                  קבלת קהל בימי שלישי וחמישי בין השעות 20:00 ל-21:00
                • שיעורי הרב
                  ימי שלישי - ליקוטי מוהר"ן + המורי ימי חמישי - תניא + בן איש חי

                מדור פרסומי

                זמני היום

                סקר