התחברות
    שכחתי סיסמא
      בקשת אישור מחדש
        הרשמה
        זכר נקבה
          שליחת שאלה לחבר
            הוספת שיעור
              הודעות מהרב
              צור קשר !

                מה דעתך על השם מיכל? אנחנו חוששים מבעיות פיריון

                מספר סידורי: 129688
                שאלה:
                לכבוד כבוד הרב רביד נגר שלום רב! בשעה טובה ובמזל טוב נולדה לנו בת ביום שלישי, בשעה 3:01 לפנות בוקר, תאריך עברי כ"ה בחשון תשע"ה , תאריך לועזי הוא 18.11.2014 נולדה בשבוע ה 37 ו 3 ימים במשקל של 2,475 ובשעה טובה אנו רוצים להעניק לה את שמה.שמות הבנים שלנו אופיר בן 4 שנים ואביתר בן שנתיים. התרשמנו מאוד לטובה מכבוד הרב ברצוננו להתייעץ איתך לגבי שמות שאנו מתלבטים לגביהם : מיכל או אדוה. אדוה – יש את ה' בסיום ולפי דבריך זהו סימן לפוריות. מיכל – עוד כשהייתי בהריון מאוד רציתי לקרוא לתינוקת מיכל אבל יש כמה דברים שאנו מבקשים שתאיר את עיננו ותעזור לנו להחליט: 1. מיכל על סמך התורה הייתה עקרה ולא היו לה ילדים ולכן אנו חוששים. 2. מיכל על פי ספרו של נפתלי פרום "ספר השמות המלא על פי הקבלה", נכתב בנות שמתחיל שמן ב מ' "חוות בלבולים ומבוכות רגשיות ולעיתים נוטות להיסטריה ולעצבנות מופרזת בזמן לחץ או מתח ובמקרים קצוניים יותר אף לסוג של שיגעון". 3. כמו כן נכתב בספר כי מיכל "אוהבת לישון הרבה , בעיקר אם משהו מציק לה, ועשויה להיות לה גם נטייה לטיפה המרה. אנא האר את עיננו ועזור לנו עזרו בבחירת שם המתאים ביותר לתינוקת שלנו אנו סומכים על שיקול דעתך וידיעותיך בתחום אנו כהוריה רוצים את השם שהכי מתאים לה והשמות הללו מתאימים למראה שלה, איזה שם לפי הקבלה והנתונים של יום ההולדת שלה הוא השם המתאים ביותר עבורה. בברכת יום טוב ושבת שלום ומבורך, אלפי תודות.


                תשובה:
                שלום וברכה.

                א) המון מזל טוב בע"ה , שתזכו לרוות נחת מהילדה
                ב) השמות של הבנים שלכם מקסימים שיהיו בריאים אמן
                ג) אני לא מבין מדוע אתם כל כך חוששים , שני השמות טובים
                ד) לא צריך להיכנס להיסטריה , מה שאתם מרגישים שנכון תעשו
                ה) כל זמן שלא מדובר בשם של רשע , על כל שם יהיה מי שיאמר משהו
                ו) הכי חשוב זה שגם את וגם בעלך תאהבו את השם ותהיו סגורים עליו בלב
                ז) עיון בתגובה הבאה יועיל: "איך בוחרים שם? טיפים נפלאים לכל מי שמתלבט"

                משמעות השם מיכל.
                מיכל בת שאול הייתה צדקת גדולה (עיינו בגמרא במסכת עירובין צו. ובסנהדרין כא.)
                זה נכון שלא היו לה ילדים עד יום מותה , אבל יש בזה כמה דעות וראוי ללמוד את הדעות
                א. מהרגע שפגעה בכבודו של דוד המלך לא היו לה ילדים אבל קודם אותו מעשה כן היו.
                ב. יש דעה שסוברת שבאמת לא היו לה ילדים עד יום מותה ובשעת מותה ילדה (ירושלמי)

                האם זה יכול לגרום לבעיות בפיריון?
                העובדה שלא היו למיכל ילדים לא קשורה לשם שלה , וכבר העיר על זה רבי חיים פלאג'י (ביפה ללב סימן לח' אות ב') בשם ספר שומר אמונים (לר' אהרון רטה) שמיכל בת שאול הייתה מעלמא דדוכרא (נשמה מעולם זכרי) ולכן לא היה לה ולד ולכן הניחה תפילין, כי ידעה שיש לה נשמה מעלמא דדוכרא. לכן לא צריך לחשוש מעניין הפיריון , כי הכל תלוי בנשמה של האדם , אם מן השמים יגלגלו עלי ידכם נשמה מעלמא דדוכרא גם אם תקראו לה שרה, רבקה, רחל ולאה, יכול להיות לה בעיות בפיריון , אבל אין לי ספק שתזכו בע"ה לנשמה מעלמא דנוקבא, לילדה צנועה, כשרה ויראת שמים , אין לכם ממה לחשוש כלל.
                בעבר שאלו את גדול הדור מעוז ומגדול הרב חיים קנייבסקי שליט"א אם יש לחשוש לקרוא לבת בשם הזה , והרב אמר שאין שום מניעה כלל ועיקר מלקרוא שם זה.

                אם שאול המלך בחר בשם הזה זה לא סתם.
                אני בטוח שאם שאול המלך שהיה נבון וחכם בחר לכנות כך את הבת שלו , בחר בשם שיעיד על מעלות טובות ואכן מיכל הייתה כלילת המעלות הטובות והייתה צדקת עצומה
                שאול היה המלך הראשון בישראל , הוא נמשח ע"י שמואל הנביא , היה ביישן וצנוע, כדכתיב: "נחבא אל הכלים", זכה ויצאה ממנו אסתר המלכה. "בשכר צניעות שהייתה בו בשאול זכתה ויצתה ממנו אסתר" (מגילה יג) בקיצור אני בטוח שהשם מיכל נפלא.

                בנוגע לדברים שקראתם על השם מיכל בספרים אחרים, אין ספק שיש בהם מן האמת.
                אבל קחו בחשבון שהיום כמעט כל אדם חווה בלבולים , נקלע למבוכות רגשיות בחייו, לעיתים נוטה להיסטריה וכמעט כל אדם סובל מעצבנות מופרזת בדור הזה חחח, ככה שקשה לי לחשוב שרק מי שקוראים לה מיכל תסבול מתסמינים כאלה ואני חושב שהדברים דיי ברורים, לא צריך להיות גאונים כדי להבין זאת. כל זאת בלי לפגוע חלילה במחבר ספר השמות , אני בטוח שמדובר בספר נפלא , אבל יש אין סוף ספרים על שמות ואין סוף ספרים על מזלות , ספר אחד אומר ככה וספר אחר אומר ככה ולכן לא משנה באיזה שם תבחרו תמיד יהיה מי שיגיד עליו משהו טוב ומשהו רע , זו הסיבה שאני חושב שהדבר הנכון ביותר לעשות בחיים , זה להיות צמודים לרב , לדעת תורה ומה שיורה לכם הרב תעשו וה' יתברך יגלגל זכות על ידכם , כי מי שעושה לעצמו רב ומתפלל לה' שישים בפיו של הרב את התשובות הנכונות , עצם ההתבטלות לדעת תורה היא זו שמעידה עליכם שאתם כשרים וראויים לברכה מעל הטבע כמו שביטלתם דעתכם לדעת תורה במסירות נפש (ממש לא קל להתבטל לדעת תורה , הרבה פעמים יש התנגשויות אבל ביטול גמור מהפך הכל לטובה)

                לסיכום: על כל שם אפשר לכתוב מגילות על גבי מגילות , הבנות , תובנות והכללות , אבל רוב הדברים אינם נכונים , היות והדבר לא תלוי רק באותיות , כי אם בנשמה שבוחר ה' לגלגל בתוך אותו גוף , אותו כלי שייקרא: "מיכל" זה תלוי בהורים , זה תלוי בחודש , זה תלוי בשעת הלידה , זה תלוי באותיות השם , זה תלוי בכל כך הרבה דברים ולא רק בדבר אחד , אבל אני כן מסכים שחשוב מאוד לבחור לילדה שם טוב , שם מקראי , השם מיכל הוא שם טוב , שם מקראי , לא צריך לחוש לשום דבר , רק להתפלל שתזכה להיות ילדה צנועה ויראת שמים. אני מברך אתכם שה' יתברך יסייע בעדכם להיות תמימים ולקבל החלטות נכונות ע"פ דעת תורה ולהתבטל לדעת תורה ולא להתחיל לחפור בספרים וכו'.
                עשה לך רב והסתלק מן הספק , תחפשו לכם רב הגון מאיזור מגוריכם שיורה לכם דרך.



                תגיות:
                בחירת שם השם מיכל בעיות בפיריון נפתלי פרום ספר השמות המלא בלבלולים מבוכות רגשיות היסטריה עצבנות מופרזת שגעון אוהבת לישון
                חדשות אורלנוער
                • שובבים
                  ביום שלישי הקרוב יד אדר תתקיים סעודת פורים באולמי ויגו הקהל מוזמן
                • שיעורי הרבנית
                  שיעורי הרבנית מיטל מתקיימים בימי ראשון בבית הכנסת תפארת אחים. בימי שני בבית ספר אור לציון בשעה 20:30 לבנות בלבד בימי שני מתקיימים השיעורים בבית ספר אור לציון, חנייה בשפע
                • שיעורים קרובים
                  בימי שלישי וחמישי בבית כנסת תפארת אחים רחוב שדרות מנחם רפאל 1 בשעה 21:00 קבלת קהל החל משעה 20:00 בתיאום מראש בווטסאפ: 0504106657 באותו יום.
                מדרשת אור לנוער
                • קבוצות הווטסאפ
                  להצטרפות לקבוצות הווטסאפ שלחו הודעה למספר: 0504106657 עם השם שלכם ובקשו להצטרף
                • מעוניינים להפיץ?
                  כל מי שמעוניין לעזור בהפצה של סרטונים או בעריכה של סרטונים שיצור איתנו קשר ונשלב אותו במפעל זיכוי הרבים.
                • שיחה עם הרב
                  קבלת קהל בימי שלישי וחמישי בין השעות 20:00 ל-21:00
                • שיעורי הרב
                  ימי שלישי - ליקוטי מוהר"ן + המורי ימי חמישי - תניא + בן איש חי

                מדור פרסומי

                זמני היום

                סקר