התחברות
    שכחתי סיסמא
      בקשת אישור מחדש
        הרשמה
        זכר נקבה
          שליחת שאלה לחבר
            הוספת שיעור
              הודעות מהרב
              צור קשר !

                איך השם מצפה שנצליח להתמודד מול כל הניסיונות

                מספר סידורי: 139119
                שאלה:
                הרב , אני לא שואל מתוך כפירה , אבל באמת איך ה' מצפה מאיתנו להצליח להתמודד עם כל הניסיונות של הדור הזה? זה כמו לתת לגמד להילחם עם ענק? איך אפשר להצליח להישאר שפויים כשיש לכולם טלוויזיה, פלאפונים מודרניים, אינטרנט מהיר, סרטים יפים וכל יום מתעדכנות חדשות, כתבות מעניינות והכל רץ בווטסאפ, אנחנו לא מלאכים, ועד שאתה כבר מתחזק ומקבל כח לעלות , פתאום פיגועים, אוטובוס נשרף, ילדים מתים, זה מוריד את כל החשק, למה זה קורה? נראה כאילו לא משנה מה נעשה , הפיגוע הבא זה רק עניין של זמן.


                תשובה:
                וואי וואי וואי , התחלת לייאש גם אותי , סתם... אתן לך עצה טובה שתעזור לך לסדר נכון את המחשבות. נתחיל בשאלה הראשונה שלך, איך אפשר להתמודד? חשבת פעם למה כשאמא ישנה גם כשיש בחוץ רעשים חזקים היא לא מתעוררת אבל כשהיא שומעת קול בכי קל של תינוק היא מזנקת מהמיטה בשניה? הבכי היה הרבה יותר חלש מכל הרעשים ולמרות הכל היא שמעה רק אותו? איך זה יכול להיות? התשובה פשוטה, כשאדם מרגיל את עצמו להתעלם מרעשים לא חשובים ולהתמקד ברעשים חשובים הוא בונה תבנית תת הכרתית במוח שלו והמוח לומד להתעלם מרעשים לא חשובים ולהתמקד ברעשים חשובים. 

                כך כשאדם מרגיל את עצמו להתעלם מתכנים מטונפים ולא ראויים, שמוצגים לראווה בטלוויזיה , בפון ובכל אתר ואתר ולהתמקד בלימוד תורה ובהשגת חכמה, נבנית תבנית תת הכרתית שמסייעת לאדם להתעלם משטויות ולהתמקד בעיקר.
                אדם חייב להציב לעצמו יעד והחיים כבר יובילו אותו אל היעד בדיוק כפי שעושה הג'יפיאס וגם אם הוא טועה או מועד, הג'יפיאס מחשב מסלול מחדש ומוביל אותו שוב לדרך הנכונה. המוח הוא הג'יפיאס, הגדרת היעד תלויה אך ורק בנו. אם מכשיר דומם שמרחף בחלל מסוגל לכוון מליארדי אנשים בו זמנית, גם המוח של האדם מסוגל לכוון אותו בכל רגע ובכל מצב נתון בו אדם נמצא ולהוציא אותו מכל התאוות חזרה ליעד. 

                בעניין הפיגועים, גם כאן התשובה דיי ברורה אם יצא לך פעם לקרוא ספר שופטים תוכל לראות שבכל דור ודור לכל אורך ההסטוריה עם ישראל מתמודד עם אויב אכזר. ככל שעם ישראל סוטה יותר מדרך הישר, אכזריותו של האויב הולכת וגדלה, האויב הוא בסך הכל הרצועה של הקב"ה להחזירנו למוטב, מי יודע אולי בגלל זה קוראים לרצועה, רצועת עזה.

                הבעיה הגדולה שלנו היא לא האינטרנט ולא הטלוויזיה , לא הערבים ולא דאעש , הבעיה הגדולה היא שאיבדנו את הכוחות להילחם. בימים אלה הדבר הכי חשוב שאנחנו צריכים לעשות זה להמשיך להילחם , כי אנחנו ממש רגע לפני הסוף, לפני לידה יש חבלי לידה וצירים כואבים גם לפני ביאת משיח יש חבלי משיח כואבים ה' לא אוהב להכאיב לנו , כשכואב לנו כואב גם לו בדיוק כמו אבא שמרגיש בצרת בנו כל מה שה' עושה אינו עושה אלא כדי שנזכור להיות איתו בקשר , ונבין שאין לנו על מי להישען אלא על אבינו שבשמים , כשנבין את זה , ברגע אחד תבוא הגאולה.

                פעם היה חייל בודד שכל חבריו נהרגו במלחמה ולמרות הכל הוא נשאר צולע, פצוע ופגוע, הוא טען את הנשק עם הפה וכיון אותו לעבר טנק שעוד רגע ירה לעברו פגז, ברגע האחרון, הגיע מסוק וחיסל את הטנק, החייל כמובן קיבל טיפול הגון והגיע לבסיס, כששאלו אותו, איך העזת להמשיך להילחם, הוא אמר, ידעתי שלא ינטשו אותי לבד במערכה, תמיד האמנתי שהגיבוי בדרך. "מי שמאמין לא מפחד" , אל חשש אחי, עוד קצת והגיבוי בדרך , אל תעזוב את הנשק תמשיך להילחם ותזכור תמיד לדבר עם ה' דעאש ראשי תיבות דבר עם אביך שבשמים, הגאולה הקרובה היא רק עניין של זמן.

                  
                  
                .



                חדשות אורלנוער
                • שובבים
                  ביום שלישי הקרוב יד אדר תתקיים סעודת פורים באולמי ויגו הקהל מוזמן
                • שיעורי הרבנית
                  שיעורי הרבנית מיטל מתקיימים בימי ראשון בבית הכנסת תפארת אחים. בימי שני בבית ספר אור לציון בשעה 20:30 לבנות בלבד בימי שני מתקיימים השיעורים בבית ספר אור לציון, חנייה בשפע
                • שיעורים קרובים
                  בימי שלישי וחמישי בבית כנסת תפארת אחים רחוב שדרות מנחם רפאל 1 בשעה 21:00 קבלת קהל החל משעה 20:00 בתיאום מראש בווטסאפ: 0504106657 באותו יום.
                מדרשת אור לנוער
                • קבוצות הווטסאפ
                  להצטרפות לקבוצות הווטסאפ שלחו הודעה למספר: 0504106657 עם השם שלכם ובקשו להצטרף
                • מעוניינים להפיץ?
                  כל מי שמעוניין לעזור בהפצה של סרטונים או בעריכה של סרטונים שיצור איתנו קשר ונשלב אותו במפעל זיכוי הרבים.
                • שיחה עם הרב
                  קבלת קהל בימי שלישי וחמישי בין השעות 20:00 ל-21:00
                • שיעורי הרב
                  ימי שלישי - ליקוטי מוהר"ן + המורי ימי חמישי - תניא + בן איש חי

                מדור פרסומי

                זמני היום

                סקר