התחברות
    שכחתי סיסמא
      בקשת אישור מחדש
        הרשמה
        זכר נקבה
          שליחת שאלה לחבר
            הוספת שיעור
              הודעות מהרב
              צור קשר !

                אלוהים והחיים פה בעולם - למה אתם תמיד יורדים לפרטים הקטנים?

                מספר סידורי: 52814
                שאלה:
                למה אתה חושב שאלוהים נתן לנו את החיים האלה? כדי שכל הזמן נתעסק בפרטים הקטנים והמדוייקים שבהלכה? הרי אלו חכמים שכתבו אותה,לא אלוהים. מרוב ההתעסקויות המחטטות בכל פרט שבדת אנחנו שוכחים להיות בחיים האלה באמת, אני קוראת את השאלות והתשובות כאן, וזה מצית לי את הלב כשאני רואה שאתם מדברים כל כך הרבה על ההתעסקות הזאת בפרטי הדת. במקום לחיות את האמונה ולהסתכל אל האנשים פנימה. לא לזה אלוהים התכוון.מקווה שתבין.


                תשובה:
                אחותי היקרה, צר לי שכך את רואה את ה-"דת" לצערי הרב חסרים לך מושגים בסיסיים ביהדות ואני לא מתכוון להשלים לך את כל הפערים בתשובה אחת , אבל אני בטוח שאת נבונה וחכמה ולכן ארמוז לך ברמז קל למה התכוון המשורר...

                כשילד גונב מסטיק מהמכולת (בתמימות) הוא חייב לקבל מוסר , אבא ואמא חייבים להסביר לו שאסור כי כתוב בתורה: "לא תגנוב" (או סתם בגלל שזה לא מוסרי לגנוב , בלי קשר לתורה , תלוי מי ההורים) אם לא יעירו לילד הזה על הדברים הקטנים מבחינתו גניבה תהיה דבר לגיטימי ובעוד מספר שנים הוא יגנוב כסף ואולי אפילו דברים יקרי ערך אחרים...

                אחות יקרה , גם בתורתנו הקדושה יש דברים שמבחינתנו נקראים גניבה , או גזילה , וכך אמרו חז"ל (במסכת ברכות דף לה' עמוד א' - אני מקווה שיש לך מושג מהי גמרא או שגם זה מבחינתך סתם דברים קטנים שכתבו אנשים מיושנים שלא ממש הבינו את העולם,,, אני מציע לך ללמוד מי היו כל אותם גדולי דור שגילו את כל הדברים שהמדע מגלה היום , מאות שנים קודם, אני בטוח שהם לא התעסקו בשטויות והם הבינו הרבה יותר טוב ממך איך בורא עולם רצה שנתייחס לעולם הזה...)

                אם לא נרד לפרטים הקטנים לעולם לא נצליח לחיות בעולם בצורה נורמטיבית , החל בדינים שקשורים לאכילה (אכילת נבילות וטריפות) מי שלא יורד לפרטים הקטנים כנראה שאשתו מאכילה אותו ירקות מלאים בתולעים (עוון חמור מאוד) כי היא מעולם לא למדה איך להכשיר ירקות ולהסיר מהם את התולעים והחיידקים,  מי שלא יורד לפרטים הקטנים עשוי לא להקפיד על אכילה כשירה וכל הסממנים שלנו כיהודים לאט לאט מתמעטים ונעלמים ! בנוסף, אם זה ממש לא חשוב לך , אז אני מניח שלא יזיק לך אם בעלך יחבק מישהי שהוא מכיר בעבודה (סתם חיבוק) , אגב החיבוקים הקטנים האסורים האלה מובילים בסוף לקשרים לא מתוכננים ולא רצויים וגורמים להרס משפחות בישראל , נכון שאפשר לומר שזה בסך הכל דברים קטנים , אבל לנו היהודים (הדתיים) זה כן חשוב , כדי לשמר את התא המשפחתי היציב , כדי לאפשר לעם ישראל להיות שונה מהגויים שלא טורחים לרדת לפרטים הקטנים האלה.

                למה את חושבת שכל זוג שני מתגרש? כי לא מקפידים על הדברים הקטנים , חוץ מזה דברים שלדעתך נראים כדברים קטנים ומינוריים , לדעתנו נראים כדברים מאוד חשובים , מי את שתקבעי מה קטן ומה גדול? נערה שהולכת בחוסר צניעות זה דברים קטנים? ילד שפוגם את הברית שלו ורואה סרטים לא צנועים כל היום זה דברים קטנים? בעל שבוגד באשתו זה דברים קטנים? ילדה שלא מאפשרים לה לשמור שבת בבית זה דברים קטנים, ילדה שלא יודעת לכבד את ההורים שלה זה דבר קטן? חינוך זה דבר קטן? את יודעת בכלל מה פרשת השבוע? או שמא גם זה דבר קטן מבחינתך ולא חשוב? את יודעת מתי חוגגים את חג הסוכות? או שמעולם לא טרחת לברר ולזכור את הפרטים השוליים והקטנים האלה? כמה זמן העולם קיים על פי היהדות? מה זה מוקצה? איך שומרים שבת? מה זה עירוב תבשילין? את יהודיה בכלל? יש לך מושג קלוש מהי יהדות? את שומרת טהרת המשפחה או שזה נראה לך שולי ולא עקרוני? זה שאחרים בוחרים להיות חופשיים ולהתרחק מהמסורת עד לכדי מצב שנערה שגדלה כיהודיה לא מבינה למה אסור לצאת עם ערבי ולא שייך להתחתן עם גוי ולדעתה זה לגיטימי לחלוטין כי אסור להיות גזעניים עד שהערבי לוקח אותה לכפר ומכניס לה מגריפה לפרצוף ושובר לה את כל השיניים והיא צריכה להיות שפחת המין שלו זה דברים קטנים? (את מוזמנת למצוא דיסק שנקרא: "המיית היונה" במקרה אתמול שמעתי אותו) את לא מאמינה לאן הדור שלנו מידרדר בגלל הדברים הקטנים שעליהם את מדברת , בגלל שלא מסבירים ומכוונים את בני הנוער,,, מתי תתעוררי ותביני שגם את יהודיה? רק כשהבת שלך תצא עם ערבים? רק כשבעלך יכה אותך או שתתגרשי ותחזרי לבית של אמא שלך עם 3 ילדים קטנים שיגדלו בלי אבא? חוץ מזה מי אמר לך שא-לוהים לא כתב את התורה? יש לך מושג איך נכתבה התורה? חקרת על זה פעם? יש לך מושג מי היו התנאים , האמוראים , הסבוראים , הגאונים ? יש לך מושג על מה את מדברת? למה את חושבת שנערה צעירה כל כך כמוך מסוגלת לבטל במחי יד תרבות שלימה של עם שלם , תרבות של 2000 שנה? אני מציע שבמקום לחשוב שאת מבינה את כל העולם , הגיע הזמן שתתחילי לקרוא קצת על ההסטוריה שלך , אני מציע שתקראי סיפורי צדיקים ותראי שלכל אורך ההסטוריה ההנהגה של בורא עולם עם עמו היא הנהגה ניסית , שמעת פעם על הבבא סאלי או שגם זה נראה לך סיפור מהאגדה , שמעת על הניסים שארעו עמו ? שמעת פעם על משפחת אבוחצירא? על רבי מרדכי שרעבי? על מה את מדברת בכלל? יש לך מושג קלוש מי זה עם ישראל שכך את מזלזלת בתורתנו הקדושה? למה את חושבת שאת מבינה מה ה' רוצה מעם ישראל יותר מאותם גאונים וגדולי דור?

                אני שמח שזכינו שתקראי באתר את השאלות ותשובות ואני מקווה שהתשובה שלי פקחה לך את העיניים, החיים הם הרבה יותר מלאכול ללכת לעבודה ולחזור לישון , יש לנו משמעות , אנחנו לא חיים כאן כדי לחיות , אנחנו בתיקון , יש לנו מטרה , תכלית , אמונה , מצוות , חוקים , הלכות , הוראות יצרן !!! אם כשקונים מכונת כביסה או מצלמה מקבלים חוברת עבה שחייבים לקרוא , אין לי ספק שכאשר מביאים לעולם "תינוק" - חשוב מאוד ללמוד את הוראות היצרן כדי שנדע איך לגדל אותו ואיך לחנך אותו ולא לגדל אותו כדי "לחיות בלי משמעות" בדיוק כמו בעל חיים... המון הצלחה בחיים, אני מקווה שמחר תתעוררי עם מטרה או לפחות תתחילי לחפש משמעות בחיים , משמעות נוספת חוץ מלשרוד את היום הבא ולהקים משפחה , את זה גם בעל חיים עושה ! לך יש שכל , את נסיכה , את בת של מלך מלכי המלכים , אבות אבותיך יצאו ממצרים בצורה כל כך ניסית כדי שאת תזכרי תמיד שהיית פעם "שפחה" והיום את חופשיה! בגלל זה את חוגגת בפסח ! בגלל זה יש לך מזוזה בכניסה לבית ובגלל זה לבן שלך יעשו ברית מילה , בגלל זה הבת שלך לא תתחתן לעולם עם ערבי בע"ה ואת תזכי לחיות בשלום עם בעלך בע"ה ולא תחזרי הבייתה ותחששי שמא הוא בגד בך,,, אחותי היקרה, אם אין גדיים אין תיישים , אם לא נחנך את הנוער, את הילדים הקטנים הנפלאים והחכמים שלנו להסתכל על הפרטים הקטנים המשמעות שלהם תאבד אחותי היקרה , בלי שום כוונה לפגוע , אני ממש מעריך אותך ואני חושב ששאלת שאלה מקסימה , אולי בזכותך נערים אחרים יבינו למה התורה שלנו יורדת לפרטים הקטנים.

                בדיחה לסיום: מישהי פעם כתבה מייל ורצתה לשלוח אותו לחברה שלה , היא ישבה לכתוב אותו 3 שעות ולא שמרה אותו , חברה שלה הביאה לה את כתובת המייל והיא שלחה לה , המייל לעולם לא הגיע ליעדו, החברה התקשרה לברר אם היא רשמה נכון את הכתובת של המייל , מסתבר שהיא כתבה הכל נכון היא פשוט שכחה להוסיף נקודה לפני ה-COM ובמקום לכתוב HILA@WALLA . COM היא כתבה HILA@WALLACOM ברור שהמייל לא הגיע ליעדו , נו... בגלל נקודה קטנה מייל שכתבתי 3 שעות לא הגיע ליעדו? איזה שטות ! מסתבר שלפעמים יש חשיבות לפרטים הקטנים , מי שלא יורד לפרטים הקטנים יתכן מאוד שהתפילות שלו לא מגיעות למקום הנכון , המכתבים שהוא מפנה לשמים לא ממש מגיעים למקומם. (כמובן שזה רק משל.. אבל אני בטוח שתביני את הרמז..) בהצלחה ובשורות טובות.

                חדשות אורלנוער
                • שובבים
                  ביום שלישי הקרוב יד אדר תתקיים סעודת פורים באולמי ויגו הקהל מוזמן
                • שיעורי הרבנית
                  שיעורי הרבנית מיטל מתקיימים בימי ראשון בבית הכנסת תפארת אחים. בימי שני בבית ספר אור לציון בשעה 20:30 לבנות בלבד בימי שני מתקיימים השיעורים בבית ספר אור לציון, חנייה בשפע
                • שיעורים קרובים
                  בימי שלישי וחמישי בבית כנסת תפארת אחים רחוב שדרות מנחם רפאל 1 בשעה 21:00 קבלת קהל החל משעה 20:00 בתיאום מראש בווטסאפ: 0504106657 באותו יום.
                מדרשת אור לנוער
                • קבוצות הווטסאפ
                  להצטרפות לקבוצות הווטסאפ שלחו הודעה למספר: 0504106657 עם השם שלכם ובקשו להצטרף
                • מעוניינים להפיץ?
                  כל מי שמעוניין לעזור בהפצה של סרטונים או בעריכה של סרטונים שיצור איתנו קשר ונשלב אותו במפעל זיכוי הרבים.
                • שיחה עם הרב
                  קבלת קהל בימי שלישי וחמישי בין השעות 20:00 ל-21:00
                • שיעורי הרב
                  ימי שלישי - ליקוטי מוהר"ן + המורי ימי חמישי - תניא + בן איש חי

                מדור פרסומי

                זמני היום

                סקר