קול באשה ערווה - אם אסור לשיר איך מרים שרה?
מספר סידורי: 92317
שאלה:
הרב אתה יכול להגיד לי אם מותר לי או אסור לי לשיר? הרי אם הקב"ה לא היה רוצה שבנות ישירו אתה לא חושב שהוא היה מצווה על כך וזה היה מוזכר בתנ"ך? "וַתָּשַׁר דְּבוֹרָה, וּבָרָק בֶּן-אֲבִינֹעַם" (ספר שופטים פרק ה פסוק א) "וַתַּעַן לָהֶם, מִרְיָם: שִׁירוּ לַיהוָה כִּי-גָאֹה גָּאָה, סוּס וְרֹכְבוֹ רָמָה בַיָּם."(ספר שמות פרק ט"ו פסוק כ"א) אשמח לקבל תשובה , תודה רבה.
תשובה:
אחותי היקרה, בוודאי שמותר לבנות לשיר , פשוט לא שייך שהן ישירו בפני גברים כי זה לא צניעות , אבל לשיר בפני נשים וודאי שמותר , למה לא?
אז למה מרים ודבורה כן שרו בפני גברים?
בנוגע לשירת דבורה ומרים , התשובה ידועה וברורה , רק בעולם החילוני לצערנו מנסים להשתמש בחוסר הידע של בנות תמימות ומשתמשים בזה כדי לנגח ולחרחר ריב ומדון
אבל תלמידי חכמים יודעים שזה ממש לא שחילונים מנסים להסביר , חח
כשחילוני קורא פסוק מהתנ"ך הוא מדמיין אותו לפי העולם שלו כמו איזה After party
הוא מדמיין שכולם לבושות עם עלים של תאנה והבנים רוקדים איתם סלסה , נו.. באמת אתם באמת חושבים שכך היו נראות האמהות הקדושות שלנו? רקדניות מחול וג'אז?
כשאדם ירא שמים קורא פסוק מהתנ"ך ברור לו מעבר לכל ספק שאבותיו שמרו על גדרי הצניעות ולכן הוא דן את אבותיו ורבותיו לכף זכות ומנסה לחקור ולברר איך זה קרה?
להלן התשובות של העולם הדתי לדבר \ לדון לכף זכות !
א) כתב החיד"א הקדוש בספרו נחל קדומים פרשת בשלח , יד' : "כשיש גילוי שכינה בפרהסיא איכא אימתא דשכינתא וליכא הרהורים ויכולים אנשים ונשים לשיר ואין לחוש. כלומר: כל החשש הוא שהגבר יבוא לידי הרהור עבירה , לכן כשיש גילוי שכינה וכולם רואים ניסים (ראתה שפחה על הים...) בכלל לא שייך הטעם של "קול באשה ערווה" כי כולם מצויים במצב של קידוש שם שמים,הטבע מתהפך,כולם מרוכזים בה' ולא בנשים
ב) מובא בילקוט מעם לועז (שמות טו',כ') "וזה שלקחה התוף בידה ולא עשו כן האנשים הוא מפני שקול באשה ערווה ואסור לאשה לזמר בפני אנשים ולכן לקחו הנשים את התוף כדי לטשטש את קולן מפני הגברים. כלומר: קול התוף גבר על קול הנשים.
ג) מכילתא פרשת בשלח: "ותען להם מרים שירו לה' כי גאה גאה סוס ורוכבו רמה בים , מגיד הכתוב: "כשם שאמר משה שירה לאנשים כך אמרה מרים שירה לנשים" (הפרדה)
ד) בספר ואת צנועים חכמה (ח"ב עמוד תעד') התרגום כותב: "ושבחת" כלומר: "לא היה מדובר בשירה אלא בשבח" כך שזה לא שירה ממש , אלא סוג של דיבור ושבח.
לסיכום: אל תתנו לעולם החופשי לטמא לכם את הלב הקדוש ולגרום לכם להטיל דופי באבותינו הקדושים ובקדושתם , מי שיש לו שכל ישתמש בו כדי לדון לכף זכות ולחשוב כיצד שמרו אבותינו על ההלכה קלה כבחמורה , ה' נתן פתח לחופשיים לראות את הדברים כפי שהם רוצים לראות כדי שמי שלא ראוי לתשובה לא יעשה תשובה ויבוא על עונשו , בדרך שבה רוצה אדם ללכת בה מוליכים אותו , לקריאת מאמר מחזק מאוד וברור ונפלא מאוד בנושא : "קול באשה ערווה" לחצו כאן: "איך נשים שרו בתנ"ך?"
תגיות:
שירת נשים קול באשה ערווה איך מותר לאשה לשיר
שאלה:
הרב אתה יכול להגיד לי אם מותר לי או אסור לי לשיר? הרי אם הקב"ה לא היה רוצה שבנות ישירו אתה לא חושב שהוא היה מצווה על כך וזה היה מוזכר בתנ"ך? "וַתָּשַׁר דְּבוֹרָה, וּבָרָק בֶּן-אֲבִינֹעַם" (ספר שופטים פרק ה פסוק א) "וַתַּעַן לָהֶם, מִרְיָם: שִׁירוּ לַיהוָה כִּי-גָאֹה גָּאָה, סוּס וְרֹכְבוֹ רָמָה בַיָּם."(ספר שמות פרק ט"ו פסוק כ"א) אשמח לקבל תשובה , תודה רבה.
תשובה:
אחותי היקרה, בוודאי שמותר לבנות לשיר , פשוט לא שייך שהן ישירו בפני גברים כי זה לא צניעות , אבל לשיר בפני נשים וודאי שמותר , למה לא?
אז למה מרים ודבורה כן שרו בפני גברים?
בנוגע לשירת דבורה ומרים , התשובה ידועה וברורה , רק בעולם החילוני לצערנו מנסים להשתמש בחוסר הידע של בנות תמימות ומשתמשים בזה כדי לנגח ולחרחר ריב ומדון
אבל תלמידי חכמים יודעים שזה ממש לא שחילונים מנסים להסביר , חח
כשחילוני קורא פסוק מהתנ"ך הוא מדמיין אותו לפי העולם שלו כמו איזה After party
הוא מדמיין שכולם לבושות עם עלים של תאנה והבנים רוקדים איתם סלסה , נו.. באמת אתם באמת חושבים שכך היו נראות האמהות הקדושות שלנו? רקדניות מחול וג'אז?
כשאדם ירא שמים קורא פסוק מהתנ"ך ברור לו מעבר לכל ספק שאבותיו שמרו על גדרי הצניעות ולכן הוא דן את אבותיו ורבותיו לכף זכות ומנסה לחקור ולברר איך זה קרה?
להלן התשובות של העולם הדתי לדבר \ לדון לכף זכות !
א) כתב החיד"א הקדוש בספרו נחל קדומים פרשת בשלח , יד' : "כשיש גילוי שכינה בפרהסיא איכא אימתא דשכינתא וליכא הרהורים ויכולים אנשים ונשים לשיר ואין לחוש. כלומר: כל החשש הוא שהגבר יבוא לידי הרהור עבירה , לכן כשיש גילוי שכינה וכולם רואים ניסים (ראתה שפחה על הים...) בכלל לא שייך הטעם של "קול באשה ערווה" כי כולם מצויים במצב של קידוש שם שמים,הטבע מתהפך,כולם מרוכזים בה' ולא בנשים
ב) מובא בילקוט מעם לועז (שמות טו',כ') "וזה שלקחה התוף בידה ולא עשו כן האנשים הוא מפני שקול באשה ערווה ואסור לאשה לזמר בפני אנשים ולכן לקחו הנשים את התוף כדי לטשטש את קולן מפני הגברים. כלומר: קול התוף גבר על קול הנשים.
ג) מכילתא פרשת בשלח: "ותען להם מרים שירו לה' כי גאה גאה סוס ורוכבו רמה בים , מגיד הכתוב: "כשם שאמר משה שירה לאנשים כך אמרה מרים שירה לנשים" (הפרדה)
ד) בספר ואת צנועים חכמה (ח"ב עמוד תעד') התרגום כותב: "ושבחת" כלומר: "לא היה מדובר בשירה אלא בשבח" כך שזה לא שירה ממש , אלא סוג של דיבור ושבח.
לסיכום: אל תתנו לעולם החופשי לטמא לכם את הלב הקדוש ולגרום לכם להטיל דופי באבותינו הקדושים ובקדושתם , מי שיש לו שכל ישתמש בו כדי לדון לכף זכות ולחשוב כיצד שמרו אבותינו על ההלכה קלה כבחמורה , ה' נתן פתח לחופשיים לראות את הדברים כפי שהם רוצים לראות כדי שמי שלא ראוי לתשובה לא יעשה תשובה ויבוא על עונשו , בדרך שבה רוצה אדם ללכת בה מוליכים אותו , לקריאת מאמר מחזק מאוד וברור ונפלא מאוד בנושא : "קול באשה ערווה" לחצו כאן: "איך נשים שרו בתנ"ך?"
תגיות:
שירת נשים קול באשה ערווה איך מותר לאשה לשיר