התחברות
    שכחתי סיסמא
      בקשת אישור מחדש
        הרשמה
        זכר נקבה
          שליחת שאלה לחבר
            הוספת שיעור
              הודעות מהרב
              צור קשר !

                טור אישי פרשת תצוה

                להעלות נר תמיד.

                ואתה ! תצווה. מי ראוי לצוות? מי ראוי להנהיג? הצדיק. שע"י שבאים אנשים רבים לשמוע תורה מהצדיק , זוכה שבזכות החסד שעושה עם הרבים, הקב"ה מתמלא ברחמים עליו ומשפיע לו השפעות שכליות חדשות וזוכה לחדש חידושים בתורה ולהורות לעם את הדרך אשר ילכו בה ע"פ האמת.
                ...

                תפקידו של הצדיק הוא לחמם את האדם באש התורה, ואז כאשר מבחין הצדיק שהאדם העומד מולו הוא כבר "פרי בשל" ואינו בוסר, משתדל הצדיק לסחוט ממנו כמה שיותר טיפות שמן , זכות וטהורות
                "שמן זית זך". בכל שיעור , בכל מאמר , בכל מפגש עם בני הקהילה , ראוי לצדיק להורות לעם את הדרך אשר ילכו בה. לא להסתפק במתן מוסר , אלא להורות הלכה , לספר סיפור עם מוסר השכל , אבל לא להעמיס, שלא יהיה בחינת: "תפסת מרובה לא תפסת".
                ...

                מטרתו של הצדיק היא להצליח לגרום לשומעי לקחו לשנות הרגלים. שכן זהו הבסיס לכל ההתקדמות של כל בן אדם. אדם שלא מצליח לשנות את הרגליו הרעים, עשוי להיות תקוע שנים רבות באותם מעגלים הרסניים מבלי שיתקדם לשום מקום.

                ...
                המהות של האדם היא: "הנאה". כל מה שאדם עושה בעולם הזה , הוא עושה רק כדי לקבל תענוג. ההבדל בין אדם לבהמה הוא שבהמה חייבת לקבל תענוג מיידי ואין בכוחה לסבול בהווה כדי לקבל תענוג מאוחר יותר בעתיד. לאדם יש יכולת לעשות חשבון של תענוג מול סבל. כלומר: אדם מוכן לייגע את עצמו חודש שלם רק כדי שבסוף החודש הוא יקבל משכורת.

                ...
                ככל שאדם הוא בעל שליטה גדול יותר , הוא מסוגל לדחות סיפוק לפרק זמן ממושך וארוך יותר. רק תינוק לא מסוגל לדחות סיפוקים, כיון שאין בו דעת, הוא צורח, כועס, צועק, ומתעצבן עד שיעשו את רצונו. באותה מידה יש מבוגרים שכיון שאין בהם דעת , אזי פועל בהם מנגנון "התינוק" הנקרא "מוחין דקטנות" , הם מתנהגים כמו ילדים. ככל שיש באדם יותר דעת , יש בו יותר סבלנות.

                ...
                אנחנו חיים בדור חסר סבלנות , דור שבו כולם רוצים הכל כאן ועכשיו וזו הסיבה שהרבה אנשים חיים ללא אושר , ללא שמחה. אני רוצה לשתף אתכם בקטע קצר משיחה מרתקת ששמעתי מפי הרב יובל אשרוב הי"ו שעוסק כבר שנים ברפואה טבעית. וזה תוכן דבריו.

                ...
                פעם כדי לצרוך אוכל אדם היה צריך להתאמץ , לארוב לבע"ח שעות רק כדי לצוד אותם , ואח"כ לנקות ולהכין את הכל לאכילה. היום אדם לא צריך להתאמץ , הוא פשוט נוסע לסופר הקרוב ובוחר מה שהוא רוצה. פירות, ירקות, גבינות, בשרים, הכל מכל כל ובשפע גדול.

                ...
                בארה"ב אנשים בכלל לא צריכים להיכנס לסופר , יש מקומות שבהם אנשים ניגשים עם הרכב פותחים את החלון ומזמינים אוכל מהיר. המבורגר וצ'יפס רטבים וירקות ואין סוף קלוריות והכל דחוס בתוך לחמנייה קטנה אחת. למה? כי בדור שלנו אפשר להשיג הרבה יותר אנרגיה עם הרבה פחות מאמץ. הבעיה היא שהגוף שלנו בנוי לאכילה נורמלית , טבעית , ברגע שאנחנו אוכלים המון (אנרגיה דחוסה) זה מאוד מזיק לגוף.

                ...

                ב-300 גרם ירקות יש בערך 100 קלוריות , ב-300 גרם עמילן (תפו"א) יש בערך 400 קלוריות. באותה כמות של צ'יפס יש 2500 קלוריות. בחפישת שוקולד יש קרוב ל-3000 קלוריות. מה שקורה זה שהרבה אנשים מרגילים את עצמם לאכול אנרגיה דחוסה (המון קלוריות) מבלי לחשוב על ההשלכות וזה מה שגורם לנו להתמכר לריגושים חזקים. כשאדם אוכל אוכל מרוכז ההנאה גוברת. אבל יש לזה מחיר. אדם מרגיל את עצמו להנאות גדולות אבל ברגע שהן פוסקות הוא נופל לדיכאון. אנשים התרגלו לאכול רק דברים מרוכזים , מעובדים , הרבה עוגות , הרבה מתוק , הרבה סוכר בנס קפה. ואינם יודעים שאחרי כל צריכת אנרגיה בצורה לא נכונה ולא מאוזנת, חייבת להיות ירידה, שעשויה לבוא לידי ביטוי בתחושת עצבות , דיכאון , מרה שחורה , "דאון" וכל כיוצא בזאת.

                ...
                יש אנשים שכדאי להיפטר מאותן תחושות נוטלים כדורים נוגדי דיכאון, או כדורי שינה, וכיוצב' הרבה פעמים נטילת כדור (בפרט אם מדובר בכדור עם חומרים כימיים פעילים) משפיעה באופן מיידי על פעילות המוח, אבל לא באמת פוטרת את הבעיות. התרופות אכן מקצרות תהליכים, אך יש להם מחיר. ע"כ.

                ...
                באותה מידה בדור שלנו מבוגרים ובני נוער מתמכרים לריגושים גדולים , מתמכרים לצריכת חדשות, ומבלי לשים לב , הם עסוקים כל היום בפיגועים , בהרג , בצער , בחורבן , במלחמות , בלשון הרע , ככה לעולם לא זוכים לבוא לידי שמחה ואושר.

                ...

                רוב בני הנוער עסוקים בצריכת הנאות זולות , מתמכרים לעישון , לאלכוהול , לסמים , לאכילה , לסרטים , למוזיקה רועשת , למשחקי מחשב , לפלאפונים , ועושים הכל כדי לברוח מהמציאות הקשה שבה הם חיים. הם ייהנו שנה שנתיים ואפילו יותר , אבל המשקעים השליליים של הריקנות ילוו אותם כל החיים. הורים שרוצים להציל את הילדים שלהם , צריכים לדאוג להם לתעסוקה , לתת להם דוגמא אישית ולעודד אותם ללמוד , להחכים , לקרוא , ליצור , לעבוד , לא להיות בבטלה , בטלה היא הסכנה הגדולה ביותר בדור שלנו. מאות אלפי מבוגרים ובני נוער חיים כאן כמו: "זומביים".

                ...
                אבא שיחנך את הילדים שלו לאיפוק , יזכה לרוות נחת מיוצאי חלציו. אסיים בסיפור שילמד את כולנו כמה גדול שכרו של אדם שמצליח להתאפק.

                ...

                מעשה בנתן דצוציתא שהיה אדם גדול בישראל ועשיר עד מאוד. והייתה אשה אחת יפה עד מאוד ושמה חנה. והייתה אשת איש. והייתה היא ובעלה מעניי ישראל. ראה אותה נתן וחשק בה מאוד, עד שנפל למשכב מאהבתו אותה. אמרו הרופאים, אם לא יהיה איתה ימות. אמרו חז"ל ימות ואל יגלה ערווה. (בבא מציעא נח: כל היורדין לגהינום עולים חוץ מ-3 אחד מהם הוא הבא על אשת איש שלא עשה תשובה)

                ...

                 

                רבי שלמה יצחקי: אין לו תשובה, לפי שעשה דבר שאין לו רפואה"
                רבא: אפילו למד תורה, תצודנו לדינה של גהינם"
                האר"י: אינו זכאי לחזור בגלגול של אדם, חייב להתגלגל בחמור, ע"פ רוב לא יחזור אפילו בחי.
                ...

                 

                אמרו הרופאים יגע בה ותהיה לו רפואה. אמרו חז"ל: נגיעה אסורה באשה היא איסור חמור, לדעת חלק מהפוסקים איסור זה נקרא אביזרייהו דגילוי עריות והוא אחד משלושת הדברים שנאמר עליו: "ייהרג ואל יעבור". ובפרט כשאמרה תורה: "איש איש אל כל שאר בשרו לא תקרבו לגלות ערווה אני ה". (ויקרא יח',ו') מובא מעשה בתלמוד במסכת שבת יג. בתלמיד ששנה הרבה וקרא הרבה ושימש תלמידי חכמים הרבה, ומת בחצי ימיו. והייתה אשתו נוטלת את תפיליו, ומחזרת בבתי כנסיות ובבתי מדרשות. אמרה להם: כתוב בתורה, כי היא חייך ואורך ימיך. בעלי ששנה הרבה, וקרא הרבה, ושימש תלמידי חכמים הרבה, מפני מה מת בחצי ימיוולא היה אדם אומר לה תשובה
                ...
                פעם אחת, התארח והתאכסן אצלה אליהו הנביא זכור לטוב, והיתה משיחה לו כל אותו מאורע
                אמר לה: בתי, בימי נידתך (דהיינו, בשבעת הימים של ראיה ראשונה) מהו אצלך? אמרה לו: חס ושלום, אפילו באצבע קטנה לא נגע בי. אמר לה: בימי ליבוניך (דהיינו, בשבעת הימים שסופרת לאחר מכן) מהו אצלך? אמרה לו: אכל עמי, ושתה עמי, וישן בקירוב בשר ולא עלה על דעתו דבר אחר
                אמר לה: ברוך המקום שהרגו ושלא נשא פנים לתורה. שהרי התורה ציותה: ואל אשה בנידת טומאתה לא תקרב, עד שתבוא במים.
                ...

                 

                אמרו הרופאים: ידבר עמה בעבירה. אמרו חז"ל: "ימות ולא ידבר בעבירה עם אשת איש" (רחמ"ל)
                בעוון ניבול פה צרות וגזרות מתחדשות ובחורי ישראל מתים חס ושלום ויתומים ואלמנות צועקים ואינם נענים. המנבל פיו, אפילו חותמין עליו גזר דין של שבעים שנה לטובה, הופכים עליו לרעה. "חמור האומר בפיו יותר מן העושה מעשה" (רבי נחמן ספר המידות) אמר רבי יהושוע בן לוי: "לעולם אל יוציא אדם דבר מגונה מפיו". (פסחים ג.)
                ...

                 

                אמרו הרופאים: ידבר עמה מאחרי הגדר. אמרו חז"ל ימות ואל יקלו בעריות.
                ...

                 

                והיה מוטל על מיטתו כמת, ולא היה אוכל ולא היה שותה ולא יישן, אלא יושב ומצטער כל היום. בעלה של חנה היה עני, והיו בני אדם נושין בו ממון רב, ולא היה לו מה לפרוע להם. נתנוהו בבית האסורים, עד אשר צר לו מאד, ובחר מוות מחיים. קרא לאשתו ואמר לה: בתי חנה, הנה נא זקנתי, ידעת כי המחיה נפש אחת מישראל כאילו קיים עולם מלא. הינך רואה צרת נפשי בבית האסורים הזה, ואין לי פדיון לפדות בו את נפשי מהממון שאני חייב, ואני שמעתי שנתן דצוציתא חושק בך, ושנפל למשכב מאהבתך. אם טוב בעינייך, לכי אליו ועשי רצונו, ויתן לך הממון שאני חייב, ותפדי אותי בו, ואחיה ולא אמות ברעתי בבית האסורים הזה. מיד גערה בו אשתו ואמרה לו: שוטה שבעולם, הייטב בעיני הקדוש ברוך הוא הזנות, שבשבילו בא מבול לעולם? אמר לה: אני יודע שאת אוהבת אותו, ואת מחכה ומצפה יום מותי כדי שתנשאי לו, ואת עושה עצמך כשרה וצנועה, והתחיל להתקוטט עמה. מיד הרימה קולה בבכיה ואמרה: הראיתם אדם משוגע כזה שיאמר לאשתו לכי זני והושיעני מצרתי? הלכה לביתה בכעס גדול, בוכה ומשתוממת, וישבה לה כמו שמונה ימים, ולא הלכה לבעלה לבית האסורים ולא ראתה אותו. לאחר מכן הגיע למות בבית האסורים ברעב ובצמא, ויוגד לחנה: הנה בעלך ימות בבית האסורים. הלכה לראותו, וראתה שלא נשארה בו נשמה. אמר לה: השם יבקש את נשמתי ממך, כי יש בידך להוציאני מן הצרה הזאת, אבל אינך רוצה לפי שמאסתני מפני עניותי, ואת מחכה יום מותי ותנשאי לנתן. מיד נכמרו רחמיה על בעלה, ובכתה בכי גדול ואמרה לו: אלך אל נתן ואראה אם יתן לי הממון שאתה חייב כדבריך. אמר לה: לכי. יצאה מעמו ונשאה עיניה לשמים ואמרה: ריבונו של עולם, גלוי וידוע לפניך שמתוך צרתי וצרת בעלי אני הולכת לנתן, יהי רצון מלפניך שתציל אותי ממנו, ולא אחטא עמו ואהיה חוטאת ומחטיאה. הלכה לבית נתן. כשהגיעה לחצירו, ראתה אותה שפחת נתן, הלכה ואמרה לו: אדוני, הנה חנה בחצר. אמר לה: אם כדברייך הרי את חופשית. נכנסה לבית. הלכו עבדיו ושפחותיו ואמרו לו: אדוננו, הנה חנה בבית. אמר להם: אם כדבריכם הרי אתם כולכם חופשיים. נכנסה אצלו. אמר לה: הראית צרת נפשי מאהבתך, וכל החולאים שהקיפוני מרוב תשוקתך? השלום בואך? מה בקשתך? אמרה לו: בעלי עצור בבית האסורין בשביל ממון שהוא חייב, אם טוב בעיניך, תנה לי הממון ואפדנו בו. אמר לה: חנה, כל אשר לי בידך. לקח הממון ששאלה ונתן בידה. אמרה לו: הנני בידך, עשה כטוב בעיניך, אך שמע נא דברי אמתך. אמר לה: דברי. אמרה לו: דע שהקדוש ברוך הוא אל קנוא ונוקם, פוקד על איש עונותיו ומעלליו ישיב לו, ולא ינצל אדם מיום דינו הגדול. ועתה, אדוני, אתה עשית חסד עם אמתך ונתת לי ממון זה לפדות בו את בעלי, ואם עתה תכבוש את יצרך, ותכניע את תאוותך, ותפסיד הנאה שעה אחת בעולם הזה, תזכה לשכר גדול לחיי העולם הבא ולמנוחה שאין לה קץ ותכלית. ואם תעשה עמי עבירה, הקדוש ברוך הוא עתיד להפרע ממך וממני, ותהיה אתה חוטא ומחטיא אותי, ותאסרני על בעלי, ומה תועלת לך להיות עמי? העלה על דעתך שכבר עשית רצונך עמי ומילאת את תאותך, כי מיד אחר שתעשה תתנחם ולא יועיל לך כלום. ואם לא תעשה עתה העבירה הזאת, הקדוש ברוך הוא ישלם לך כצדקתך ויתן לך שכר גדול בשביל הממון הזה שנתת לי לפדות בו אותו עני מצרת נפשו. מיד כששמע נתן את דבריה, נפל על פניו ארצה ונכנס בליבו הדבר, ונשא עיניו למקום ואמר: ריבונו של עולם, חזקני נא ואמצני נא היום לכבוש את יצרי ולהכניע את תאוותי, ולא אבוא לידי חטא ולא לידי עבירה עם האשה הזאת. מיד נתן הקב"ה בו כוח וכבש את יצרו ואמר לה: לכי לשלום, ופדי את בעלך בממון הזה, ואני נותנו לך לשם צדקה לפדיון שבויים, ויודע הנסתרות יודע שלא הנחתי ליגע בך לכבוד שמו. מיד הלכה ונתנה הממון לבעלי החובות של אישה, והוציאוהו מבית האסורים, וסיפרה לבעלה כל המעשה. לאחר שיצא מבית האסורים, היה חושד אותה שזינתה עם נתן, והיה מקלל ומחרף אותה, ולא היה מאמין לה שלא זינתה עמו. כשיצאה חנה מבית נתן, מיד קם מן המיטה ואכל ושתה, ושמח בליבו שלא עבר עמה, ונתן שבח והודאה לקדוש ברוך הוא שהצילו מן החטא, ושכח כל עמלו ונתרפא מכל מכאוביו. יום אחד היה ר' עקיבא שונה עם תלמידיו בעלייתו, נשקף בעד האשנב וראה והנה נתן דצוציתא עובר בשוק והוא רוכב על סוסו ופניו מאירים כשמש, ועל ראשו כתבנית עטרה מזהרת ככוכבים. אמר לתלמידיו: אתם רואים מה שאני רואה? אמרו: אנו רואים את נתן דצוציתא רועה הזונות. אמר להם: אינכם רואים בו דבר אחר? אמרו לו: לאו. שלח ר' עקיבא וקרא את נתן, ואמר לו: בני, ראיתי את פניך מאירים ועטרה על ראשך מאירה ככוכבים, ספר נא לי אם עשית שום זכות שזכית בו לכך, או אם באת לידך עבירה וניצלת ממנה. סיפר לו כל המאורע. אמר לו ר"ע: דבר גדול עשית, ולכן משחך הבורא באור גדול על ראשך. והנה כל זה בהאי עלמא , ובעלמא דאתא עאכ"ו תתגדל ותתקדש בזכות מעשה זה. עתה בני שמעני, שב לפני ואלמדך תורה הרבה. ויעש כן וישב לפני ר"ע ויהי לימים גדל האיש נתן עד שנעשה בעצמו תנא קדוש. והוא נתן צוציתא, ראש הגולה.

                מובא בספר החזיונות לרבי חיים ויטאל, שנתן צוציתא היה ריש גלותא , מכאן שמהרח"ו סבר שהוא עוקבן בר
                נחמיה. וגם בסדר עולם זוטא מובא: "וכאשר נפטר ענן נשאר נתן במעי אמו והוא נתן דצוציתא ראש הגולה". 

                 

                ...
                שבת שלום



                חדשות אורלנוער
                • שיעורים קרובים
                  יום ראשון - מדרשה (מנשה קפרא 7) בין השעות 20:30-22:00. ביום שלישי - שיעור מרכזי (דרך יבנה 32) בין השעות 20:45 ל-22:30. ביום חמישי - מדרשה. ביום חמישי - בוגרים.
                מדרשת אור לנוער
                • שיעור טהרה לנשים
                  מדי יום שני הרבנית מיטל נגר מעבירה שיעור מרתק לנשים נשואות בלבד , סדנת זוגיות וטהרה. להצטרפות השאירו פרטים בצור קשר שבאתר ונציגה תחזור אליכם.
                • מדרשת אורלנוער
                  המדרשה פועלת בימים ראשון וחמישי בין השעות 20:30 ל-22:00 בערב ברחוב מנשה קפרא 7, לבנות בלבד.
                • השיעור המרכזי בעיר
                  השיעור המרכזי מתקיים בעיר רחובות , ברחוב דרך יבנה 32, כל יום שלישי השיעור מיועד לבנים ובנות בהפרדה. השיעור מתקיים בין השעות 20:30 ל-22:30
                • הדרכת כלות
                  עומדת להתחתן? מעוניין בהדרכה? צרי קשר דרך הצור קשר שבאתר ותתואם לך פגישה עם אשת הרב.

                מדור פרסומי

                  • המרכז להסרת קעקועים
                  • עיצובים

                זמני היום

                סקר

                לקראת האפליקציה רצינו לדעת באיזה מכשיר אתם משתמשים?

                במכשיר תומך אנדרואיד?
                75.29%
                באייפון?
                24.71%

                סה"כ משתתפים בסקר : 2040 אנשים