התחברות
    שכחתי סיסמא
      בקשת אישור מחדש
        הרשמה
        זכר נקבה
          שליחת שאלה לחבר
            הוספת שיעור
              הודעות מהרב
              צור קשר !

                חתונה בהפרדה תגרום לי להיות בעצבות וללא שמחה

                מספר סידורי: 102189
                שאלה:
                שלום כבוד הרב, אני וארוסי חילונים, המשפחות שלנו דתיות, המשפחה של ארוסי רוצה שתהיה הפרדה בחתונה עד למנה השנייה ולהורים שלי לא מפריע אם תהיה הפרדה או לא תהיה בכלל, אני לא רוצה הפרדה בכלל ולכן אני מוכנה להתפשר על הפרדה עד למנה הראשונה. ארוסי רוצה לכבד את הוריו ולעשות הפרדה עד למנה השניה. האם אני צריכה לעשות הפרדה כמו שהם רוצים ולהרגיש מאוד לא טוב עם זה ולהרגיש בעצבות שהרי העיקר זה להיות בשמחה? תודה רבה!


                תשובה:
                אחותי היקרה, אני ממש מבין אותך , כשאין רקע ולא ממש מבינים את חשיבות ההפרדה ואת המהות של הדבר , זה באמת יכול להיות עצוב כואב מעציב ולא נעים , אבל תאמיני לי , אם תדעי איזו זכות יש לאשה ששומרת על גדרי הצניעות בחתונה שלה , לא תאמיני.
                ילד להורים מתבוללים מגלה את משמעות חייו בזכות אהבת חייו..
                סיפר לי בחור יהודי לייט שנולד להורים מתבוללים שהוא הכיר יהודיה מדהימה והזמין אותה למסעדה לא כשרה והוא לא הבין למה היא לא מוכנה לאכול שם, בהתחלה היה קשה לה לחשוף את האמת , היה לה קשה לספר לו שהיא יהודיה , היא פחדה שהוא יעזוב , אבל אז כשהייתה בטוחה באהבה שלה אליו , היא החליטה שהגיע הזמן , הגיע הזמן לעמוד על העקרונות ! ולא לוותר על האמת ! כי אין דבר נכון יותר מהאמת ! אז היא נחשפה בפניו כמו אסתר המלכה בפני אחשווראש ואז לפתע גם הוא התחיל לשלוף את הקשר היהודי שלו ואהבת הבורא העצומה שיש לו אבל אז... היא הסבירה לו שאהבה מתבטאת בעשייה ולא באמונה בלבד... ואם א-לוהים אמר שאסור לאוכל אוכל לא כשר אז היא לא רוצה לצער את א-לוהים כי אין דבר שחשוב לה בעולם יותר מא-לוהים ! אז הוא התחיל להבין שיהדות היא דבר קסום , היא דבר עמוק , הרבה מעבר לאמונה בלב , הוא התרגל לאכול בבית אוכל לא כשר ולשבת במסעדות גורמה ופתאום אהבת חייו מכניסה משמעות לחייו ומכירה לו את היהדות מחדש , בהתחלה קשה להבין אבל בסוף , כשחוזרים לשורשים מבינים שלכל מנהג יש שורש קדום וקדוש. היום הם נשואים באושר ובעושר , לא חרדים אבל בהחלט מכבדים , בחתונה הוא סיפר לי שהריקודים היו מופרדים אבל הישיבה הייתה מעורבת , בברית גם הישיבה הייתה נפרדת , למרות שהם ממש לא חרדים , הם יותר ממכבדים , מתוך אמונה והבנה כנה כבוד לבני המשפחה הדתיים והכי הכי חשוב , כבוד לבורא עולם או אם תרצי א-לוהים.

                החיים מחייכים אלינו ומזכירים לנו מאיפה באנו...
                כך כולנו בשלב מסויים בחיים , נאלצים להתמודד עם המשמעות האמיתית של החיים שלנו , בברית , בבר המצווה , בחתונה , לצערנו לפעמים גם באבל כשעומדים מול חלקת אדמה מבינים מהיכן באנו ולאן אנחנו הולכים , הלוואי שנזכה כולנו להבין את משמעות חיינו מתוך שמחה ולא מתוך צער , מתוך מחשבה ולא מתוך כפייה , מתוך הבנה הדדית ולא מתוך מריבה ושנאת חינם חלילה , זה מה שיש לי לומר לך מקסימה
                הלוואי שתזכי להבין שאת חלק משרשרת נפלאה שנקראת: "עם ישראל" עם שקיים בזכות העמידה העיקשת שלו לכל אורך ההסטוריה על העקרונות שלו , על השבת , על הצניעות והכי חשוב על התפילות החגים והאמונה , בלי אמונה וצניעות מה אנחנו שווים?

                הפרדה זה לא דבר שנולד אתמול...
                ת'כלס כשחושבים על זה , הפרדה הייתה דבר מקובל גם אצל מלכים היות ואנחנו בחודש אדר אתן לך דוגמא מוחשית מהמגילה , אפילו ושתי שהייתה "כופרת" של ממש
                שלפי המדרש הייתה הנכדה של נבוכנדצר השני שהחריב את בית המקדש הראשון
                אפילו היא עשתה משתה לנשים בלבד ואחשווראש עשה משתה לגברים בלבד אז אם הרשעים הנ"ל מבינים את חשיבותה של ההפרדה אז צדיקה כמוך לא תבין את החשיבות? אם תרצי את ובן הזוג שלך מוזמנים להגיע לשיחת מוטיבציה אצלנו בבית על כוס קפה , חינם אין כסף , במטרה אחת ויחידה , לגרום לכם להבין מה החשיבות של חתונה בהפרדה , של צניעות ביום הקדוש של חייכם , אל תהפכו את היום המקודש הזה ליום רגיל , או למסיבת ערב רגילה , זה היום שלכם , יום שלא תשכחו כל החיים , יום שבו יש לכם הזדמנות שימחלו לכם על כל חטאיכם , אם תקיימו את ההלכה , איך אפשר לוותר על הזכות האדירה הזאת? אם רק היית יודעת מה את מפסידה , או יותר נכון , מה תוכלי להרוויח אם תצליחי להחזיק מעמד ולעשות הפרדה,תאמיני לי שתברכי אותי

                אבל חכמים אמרו שהכי חשוב זה השמחה..
                נכון שהעיקר הוא להיות בשמחה , אבל כשאמרו חכמים מצווה גדולה להיות בשמחה , הם התכוונו לשמחה של מצווה וסליחה שאני מתערב אבל חתונה מעורבת אינה שמחה של מצווה , עד כדי כך שיש פוסקים שפסקו שאם החתונה היא חתונה מעורבת , אסור לברך בה: "שהשמחה במעונו". משום שאין שמחה לפני ה' יתברך בחתונה כזאת. (עיון במקורות הנ"ל יוכיח זאת הב"ח יו"ד סי' שצא אות ד, אה"ע סי' סב אות יב)

                יש כמה תגובות שעניתי שהייתי שמח שתקראי.
                א) חתונה בהפרדה מלאה או בהפרדה חלקית? בישיבה ו\או בריקודים?
                ב) יש לנו מלא אורחים חילונים , האם עדיין שייך לעשות חת' בהפרדה?
                ג) האם שייך להתעקש על הפרדה בחתונה כשרוב האורחים חילונים?
                ג) מה עושים כשבן הזוג רוצה הפרדה ואני לא? להתעקש על זה?

                בכל מקרה , אני מברך אותך ואת בן הזוג שלך שתזכו להקים בית נאמן וכשר בישראל
                ואין חודש מקסים ונפלא כמו חודש אדר להתחיל בו את החיים ואת הזוגיות איזו זכות !

                אני לא יודע אם מישהו הדריך את בעלך (הדרכת חתנים) , אני לא יודע אם את בעצמך קיבלת הדרכה מסודרת והסבירו לך מה זה טהרת משפחה ובמה אנחנו היהודים שונים מהגויים , אבל כמו שאת לא מבינה בשביל מה צריך הפרדה בחתונה , אני מניח שאת לא ממש מבינה מה פירוש צמד המילים: "טהרת המשפחה".

                אז סתם כדי שאולי תקבלי חשק ללמוד קצת ולחקור קצת בנושא , אני מצרף לך סרטון ואני מציע לך לשבת ולצפות בו עם בעלך , יש לנו קרוב ל-20 סרטונים בנושא שלום בית שהעלנו לאתר , לא משהו מקצועי ,יותר בקטע חברי בגובה העיניים לא הדרכה מקצועית או משהו , סתם הסבר של מושגים ושיחה קולחת לשמוע בכיף. אני מצרף לך כמה קטעים ואם אהבת אז תצפי גם בשאר ... צפייה נעימה וחתונה מדהימה ...

                חתונה צנועה ומכובדת - בסיס לזוגיות יציבה
                אני חושב שלא רק שכדאי שתכבדי את ההורים של בעלך בקטע הזה , להיפך, ההפרדה ביום הכי חשוב בחיים שלך והשמירה על גדרי הצניעות (באופן יחסי) מהווה בסיס לחיי הזוגיות שלך , חתונה היא לא סתם עוד מסיבה , היא דבר מקודש ומדהים. אם את רוצה שהחיים שלך יהיו משמעותיים והגבר שלך יהיה נאמן ולא יבגוד בך ח"ו , אל תבגדי במסורת אבותיך , מסורת של אלפי שנים שנשמרה בקפידות , מסורת של כבוד לאשה , כבוד לדת , צניעות וכבוד לה' יתברך , מסורת שלעולם לא תעזוב אותנו.

                למה לא מגלים את האמת לחילונים?
                גם אם את לא ממש מבינה את מהות העיניין , אם את מכירה אותי וסומכת עלי , אני מבטיח לך שאחרי החתונה אם יצא לך ללמוד על הנושא , את תביני מה פספסת ותצטערי שלא ידעת את זה קודם , כמו הרבה כלות שפונות אלינו באתר בדמעות וכותבות לנו בצער גדול , "איך לא ידעתי" , "למה לא הסבירו לי?" , "למה לא מסבירים את הדברים האלה לחילונים" , "אם רק היינו יודעים" וכיוצב'. חילונים הם אנשים מקסימים, אך לצערי הרב הם פשוט לא יודעים מה עומד אחרי כל כך הרבה חוקים ותובנות תורניות , אם הם רק היו מאפשרים לעצמם להבין זאת ולהיפתח , להקשיב ולנסות לקבל את הדת , הם היו זוכים לשפע עצום , זו הסיבה שאני יושב וכותב לך את הדברים , מבלי לקבל תמורה או כסף , הדבר היחיד שאני רוצה זה שגם אחינו החילונים יבינו שהם יהלומים קדושים וטהורים ואנחנו עושים כל שביכולתנו כדי שגם הם יזכו לשפע רוחני.

                מה הופך את יום החתונה שלך ליום מקודש?
                אם תחשבי על חתונה כעל יום מקודש , אם תנסי לחשוב באמת , מה קדוש כאן? מה הופך את היום הזה לקדוש? המסיבת רווקות שעשית רגע לפני? השמלה החשופה? האלכוהול על הבר? הסיגרים והפסטלים? האנטריקוט שמשתזף בצלחת? הטרנסים? השירים הלא ממש צנועים? או ריקוד הסלאו מול כל הקהל? למה את הרב מסתירים בחדר צדדי? את הכתובה בקושי מישהו רואה , ההפרדה בחתונה היא בגדר המלצה בלבד? ואף אחד לא חשב על דבר תורה או כמה מילים על החתן והכלה והיום המקודש והמדהים הזה? לאן נעלמה הקדושה? למה חתונה הפכה להיות עוד מסיבת טראנס שכונתית משפחתית למה?

                אל תתביישי במסורת של סבא רבא שלך...
                כל כך כואב לי לראות שאנשים מתביישים לחגוג בהפרדה , כשאני ואשתי החלטנו לעשות הפרדה בחתונה (המשפחה שלי סרוגה והמשפחה של אשתי בכלל לא דתיה)
                ולמרות הכל כשהחלטנו לעשות הפרדה , פתאום בא אלינו זוג ואמר לנו למה אתם מפרידים בינינו? אנחנו רוצים להיות יחד , עכשיו מה הכי מצחיק? הזוג הזה אף פעם לא מסתדרים יחד , הם כל היום רבים וכל היום ברוגז, אבל בחתונה פתאום הם כועסים שמפרידים ביניהם חחח , הרבה אורחים רצו לבטל כשהם שמעו שיש הפרדה , אנחנו סמכנו על ה' וברוך ה' לא רק שלא ביטלו , להיפך באו 100 אורחים יותר מהצפוי !

                לסיכום: תעשו הפרדה , מי שאוהב אתכם ומכבד אתכם יבוא , מי שלא יבוא בגלל ההפרדה , צריך להתבייש , אבל לכם זה לא אמור להפריע , מי שלא מכבד אתכם , אינכם חייבים לכבד אותו , מידה כנגד מידה , אני יודע שזו סוגייה לא ממש פשוטה בעם ישראל וכואב לי שכך , אבל אני מתפלל ומייחל שנזכה כולנו להתאחד ולהבין אחד את השני , אני יכול להעיד על המשפחה של אשתי שהם חילונים והם פשוט מדהימים ואני ממש אוהב אותם , הם מכבדים מעריכים ומבינים והלוואי שה' יחזיר אותם בתשובה.

                נ.ב - אם ההורים של אשתי לא היו מוכנים בחיים להפרדה ובסוף אמרו שזו הייתה החתונה הכי יפה שהם ראו כבר הרבה זמן , אם אני ואשתי הצלחנו , כולם יכולים חח..
                בקיצור , אני סומך עליך צדיקה שתצליחי להבין שאין דבר יפה יותר מהיהדות שלך, מה זה ערב אחד מתוך עשרות אלפי ערבים בחייך? מה זה 5 שעות מתוך מאות אלפי שעות של חיים בעולם הזה , אי אפשר לקדש 5 שעות בצניעות , הפרדה וכבוד למסורת?






                .




                תגיות:
                חתונה בהפרדה עצבות שמחה חתונה הפרדה הפרדה בחתונה ארוסי להיות בשמחה להתחתן בהפרדה חתונה ללא הפרדה איך מתחתנים רוצה להתחתן הדרכה לחתונה הצעת נישואיםחתונה בהפרדה חלקיתהפרדה רק בריקודים
                חדשות אורלנוער
                • שובבים
                  ביום שלישי הקרוב יד אדר תתקיים סעודת פורים באולמי ויגו הקהל מוזמן
                • שיעורי הרבנית
                  שיעורי הרבנית מיטל מתקיימים בימי ראשון בבית הכנסת תפארת אחים. בימי שני בבית ספר אור לציון בשעה 20:30 לבנות בלבד בימי שני מתקיימים השיעורים בבית ספר אור לציון, חנייה בשפע
                • שיעורים קרובים
                  בימי שלישי וחמישי בבית כנסת תפארת אחים רחוב שדרות מנחם רפאל 1 בשעה 21:00 קבלת קהל החל משעה 20:00 בתיאום מראש בווטסאפ: 0504106657 באותו יום.
                מדרשת אור לנוער
                • קבוצות הווטסאפ
                  להצטרפות לקבוצות הווטסאפ שלחו הודעה למספר: 0504106657 עם השם שלכם ובקשו להצטרף
                • מעוניינים להפיץ?
                  כל מי שמעוניין לעזור בהפצה של סרטונים או בעריכה של סרטונים שיצור איתנו קשר ונשלב אותו במפעל זיכוי הרבים.
                • שיחה עם הרב
                  קבלת קהל בימי שלישי וחמישי בין השעות 20:00 ל-21:00
                • שיעורי הרב
                  ימי שלישי - ליקוטי מוהר"ן + המורי ימי חמישי - תניא + בן איש חי

                מדור פרסומי

                זמני היום

                סקר