התחברות
    שכחתי סיסמא
      בקשת אישור מחדש
        הרשמה
        זכר נקבה
          שליחת שאלה לחבר
            הוספת שיעור
              הודעות מהרב
              צור קשר !

                לא כל הרוסים גויים , אני רוסיה ואני לא גויה.

                מספר סידורי: 104146
                שאלה:
                כבוד הרב, לגבי השאלה של הבחורה שחברה שלה יוצאת עם רוסי-אני גם ממוצא רוסי, חזרתי בתשובה לפני כמה שנים ואני מנהלת אורח חיים חרדי לגמרי. הורי אינם שומרים תורה ומצוות, הם אמנם אינם אוכלים בבית חזיר, אבל אין להם לצערי שום ידע בדת. אנחנו יהודים, אני לא מבינה למה אתה חושב שכל מי שהוא ממוצא רוסי שאינו שומר מצוות אינו יהודי. לצערנו יש הרבה מאוד כאלה. המצב הרבה יותר מורכב מכדי לקבוע שרוסי שלא שומר מצוות = לא יהודי.


                תשובה:
                אחותי היקרה , אין לי ספק שרוסים רבים הם יהודים כשרים , בדיוק כמו שאין לי ספק שחלק גדול מהם גויים לצערנו הרב. בכל מקרה , עניתי בצורה שעניתי רק משום שאותה בחורה כתבה בפירוש שבבית של החבר שלה אוכלים בשר חזיר.

                לצערנו רוסים רבים לא מתביישים לאכול חזיר או נקניק עם פרוסת גבינה.
                זה לא סוד שרוסים רבים צורכים חזיר ואוכלים אוכל לא כשר ולכן חשוב מאוד להזהיר את באי לקחנו מהם. רוסים רבים נוהגים אף לאכול נקניק וגבינה יחד מבלי להניד עפעף, אם הם עושים את זה בתמימות או לא , זה כבר לא עניין שלי , אבל ברגע שקורה דבר כזה מחובתי להזהיר כל מי שאני רק יכול בנושא. משום שראוי להיזהר מערב רב.

                אסור להכליל ! ועמך כולם צדיקים.
                אני לא אוהב להכליל הכללות , אבל כשם שבעבר הייתה בעיה חמורה בשחיטה של בני העדה האתיופית למשל והזהרנו את בני העדה לא לאכול בשר שלא נשחט כדת וכדין וכיום חלק גדול מהקסים (המנהיגים הרוחניים של העדה) עברו הכשרה ויש יותר מקום לסמוך על השחיטה של חלק מאותם קסים , כך גם בקרב יהודים ממוצא רוסי עלולה להיווצר בעיה ומחובתנו ללמד ולהזהיר. אני בטוח שאף אחד לא עושה את זה מתוך כפירה ושנאה לדת , אלא מתוך תמימות , שהרי הרבה פעמים מדובר בתינוקות שנשבו , אבל כל זמן שלא שומרים את דיני הכשרות , על אחת כמה וכמה כשמכניסים הבייתה חזיר , לדעתי זה אמור להדליק נורה אדומה.

                לא לוקחים סיכונים בכל מה שקשור לזוגיות והקמת בית.
                אין לי שום דבר רע נגד אנשים ממוצא רוסי ובטח ובטח שלא נגד אנשים ממוצא אתיופי , אבל אני כן חושב שמחובתנו לקרב אותם ולעזור להם ללמוד את ההלכות הדרושות בכל נושא ועניין. צר לי מאוד אבל הרבה אנשים ממוצא רוסי לא קשורים לדת ולא קשורים לתורה , מה שגורם לקלקולים רבים. לכן חשוב מאוד שנעזור להם ונקרב אותם (את היהודים שבהם בכל אופן) ונדרוש מבאי לקחנו לברר אודות יהדותם , זו לא בושה לברר אם אדם הוא יהודי או לא. הרבה רוסים גדלו כאן כיהודים , לפעמים אף למדו בבית ספר דתי ורגע לפני החתונה הם גילו שהם בכלל לא יהודים. לא חבל?

                לסיכום: יש לנו תלמידים רוסים שהם יהודים ויש לנו גם תלמידים רוסים שהם גרים , בנים ובנות , אנחנו אוהבים אותם מעריכים אותם ואף מסייעים להם להתקדם ולהתעלות ולעלות מעלה מעלה אבל כששואלים אותנו שאלות בנושא מחובתנו לדרוש מכל מי שבן הזוג שלו ממוצא רוסי לברר בנוגע ליהדותו. במקרים רבים בדקנו וגילינו שיש בעיות לא פשוטות בנדון. אז... ראוי לברר את הנושא הדק היטב וכל אדם ישאל את רבו בנושא.






                .




                תגיות:
                רוסי רוסיה יהודי גר גויים גוי
                חדשות אורלנוער
                • שובבים
                  ביום שלישי הקרוב יד אדר תתקיים סעודת פורים באולמי ויגו הקהל מוזמן
                • שיעורי הרבנית
                  שיעורי הרבנית מיטל מתקיימים בימי ראשון בבית הכנסת תפארת אחים. בימי שני בבית ספר אור לציון בשעה 20:30 לבנות בלבד בימי שני מתקיימים השיעורים בבית ספר אור לציון, חנייה בשפע
                • שיעורים קרובים
                  בימי שלישי וחמישי בבית כנסת תפארת אחים רחוב שדרות מנחם רפאל 1 בשעה 21:00 קבלת קהל החל משעה 20:00 בתיאום מראש בווטסאפ: 0504106657 באותו יום.
                מדרשת אור לנוער
                • קבוצות הווטסאפ
                  להצטרפות לקבוצות הווטסאפ שלחו הודעה למספר: 0504106657 עם השם שלכם ובקשו להצטרף
                • מעוניינים להפיץ?
                  כל מי שמעוניין לעזור בהפצה של סרטונים או בעריכה של סרטונים שיצור איתנו קשר ונשלב אותו במפעל זיכוי הרבים.
                • שיחה עם הרב
                  קבלת קהל בימי שלישי וחמישי בין השעות 20:00 ל-21:00
                • שיעורי הרב
                  ימי שלישי - ליקוטי מוהר"ן + המורי ימי חמישי - תניא + בן איש חי

                מדור פרסומי

                זמני היום

                סקר