התחברות
    שכחתי סיסמא
      בקשת אישור מחדש
        הרשמה
        זכר נקבה
          שליחת שאלה לחבר
            הוספת שיעור
              הודעות מהרב
              צור קשר !

                כישוף - אם שופכים שמן למים אפשר לגלות עין רעה?

                מספר סידורי: 104983
                שאלה:
                שלום הרב רביד. תודה לך שאתה אוזן קשבת לענייני הציבור אתה איש חסד. יש אדם אחד (מקובל אולי) שאומר שכדי לדעת אם יש עליך כישוף שמעכב בעדך מלהצליח וכו' צריך למלא קערה עם מים ואז לקחת כפית שמן ולומר את השם שלך בלב ואז לשפוך את הכפית שמן לקערה, ואם השמן צף (כמו שצריך) אז הכל בסדר איתך ואם יש עליך כישוף אז השמן לא יצוף. האם הרב מכיר שיטה זו ? זה נכון?


                תשובה:
                אחי היקר, יש המון שיטות לברר אם יש על האדם עין הרע , החל בשבירת ביצים , יציקת עופרת לתוך נוזל, יציקת שמן לתוך נוזל בדומה למה שהזכרת , כתיבת שמות של מלאכים על קלפים, קמיעות ולחשים רחמנא ליצלן. העיסוק בכל הנ"ל אינו מומלץ כלל וכלל ואין להתקרב ולהתעסק בדברים הנ"ל מבלי להתייעץ עם דעת תורה. 

                מי שעושה רצון ה' לא צריך תרופות סבתא או סגולות שרק יבלבלו אתכם לגמריי.
                אין ללכת לים , אין צורך לספור גלים , אין צורך לזרוק בגדים לים או לשטוף את הבית עם מי ים , אין צורך לטבול במי מלח , או לטבול באמבטיות של בירה חח , אין צורך ללבוש מגן דוד או חמסות , אין צורך לקשור חוטים אדומים על הידיים ואין צורך לפזר מלח סביב כל הבית , לא חייבים לענוד שום , לשרוף בצלים או להרבות בקטורת, מי שדואג להתפלל במניין זוכה לכל הישועות , בת מלך שהולכת בצניעות זוכה לכל הברכות. אם חז"ל במסכת בבא מציעא קז: אמרו שפת שחרית (מזון גשמי) מצילה מ-83 מחלות , תדמיינו איזה כח יש למזון רוחני, לתפילת שחרית במניין , לעניית קדושה וברכו ואמן יהא שמיה רבא (קורעין לו גזר דין של..)

                עצות שאני כן מוכן להמליץ עליהם.
                א) תפילת שחרית במניין לבנים \ לבוש צנוע לבנות - העצה הכי בדוקה והכי מועילה.
                ב) מומלץ מאוד לבדוק את המזוזות בבית - (יש שנהגו לבודקן כל אלול עיין שו"ע קכח',א'-ג')
                "מזוזת יחיד נבדקת פעמיים בשבע שנים" (יורה דעה רצא, א). כלומר, כל שלוש וחצי שנים. ג) מומלץ מאוד לתת צדקה. "צדקה תציל ממוות" - להחזיק בעניים ובבני תורה.
                ד) מומלץ להדליק נר (בשמן) לעילוי נשמת צדיק שאתם קשורים אליו במוצ"ש.
                ה) עצה פשוטה מהגמרא במסכת ברכות דף נה' דף ב' - לחצו כאן לקריאת העצה

                יש אנשים מסויימים שקיבלו היתר מגדולי הדור לעסוק בהסרת כישופים ועין רעה , אנו אין לנו עסק בנסתרות ולכן ההמלצה היחידה היא תפילה מעומק הלב , הדרך הבטוחה ביותר להסיר עין רעה מעל האדם היא תפילה כנה מעומק הלב ועצה של בן תורה.
                אפשר לקרוא פרקי תהילים שמסוגלים נגד עין רעה ונזקים - מזמור ל"א, צ"א ו-כ'.

                יש אין סוף עצות שעשויות רק לבלבל אתכם , אני לא אומר שאין בהם ממש אבל סגולות הן פתרון זמני , הפתרון האמיתי הוא מחשבה חיובית , בטחון בה' , תפילה במניין והכי חשוב להימנע מתשומת לב יתירה. הפגיעה הגדולה ביותר של עין רעה נובעת מקנאה.

                העצה הטובה ביותר מצויה בחז"ל , אין צורך לחפש במקומות אחרים רק בחז"ל. במסכת תענית דף ח' עמוד ב' גילו חז"ל שאין הברכה שורה אלא בדבר הסמוי מן העין.

                לסיכום: אני חלילה לא מזלזל בכל הסגולות הקיימות , אני רק חושב שלא כדאי לקבל עצות מכל אדם בלי לברר תחילה את המקור התלמודי ו\או ההלכתי לעצה והאם האדם הנ"ל מורשה לתת עצות , מי הדעת תורה שלו? (מי הרב שלו) בכל אופן אל תשכחו להתפלל תפילת שחרית במניין אין כח גדול יותר ועצה טובה יותר מזו.

                נ.ב - אחים יקרים , רוצים עצה? עיון קצר בספר דברים פרק כח' פסוק א' יועיל לכל מי ש.. חושש מנזקים , חושש מעין רעה , רוצה להיפטר מעין רעה ומכישופים , מפחד מעין רעה ומכישופים , רוצה להינצל מנזק , להינצל מצרה , להינצל ממחלה , לרפא את החולי , להתנקות מעין רעה ומכל דבר אפשרי... כל מה שצריך  לעשות זה פשוט ליישם את הפסוק הנ"ל: "והיה אם שמוע תשמע בקול ה' א-לוהיך והישר בעיניו תעשה והאזנת למצותיו ושמרת כל חוקיו כל המחלה אשר שמתי במצרים לא אשים עליך כי אני ה' רופאך" (שמות טו',כו') ומי שקשה לו ליישם את כל הפסוק , שיתחיל בתפילת שחרית במניין. בהצלחה לכולם.







                .




                תגיות:
                חושש מנזקים חושש מעין רעה רוצה להיפטר מעין רעה ומכישופים מפחד מעין רעה ומכישופים רוצה להינצל מנזק להינצל מצרה להינצל ממחלה לרפא את החולי להתנקות מעין רעה
                חדשות אורלנוער
                • שובבים
                  ביום שלישי הקרוב יד אדר תתקיים סעודת פורים באולמי ויגו הקהל מוזמן
                • שיעורי הרבנית
                  שיעורי הרבנית מיטל מתקיימים בימי ראשון בבית הכנסת תפארת אחים. בימי שני בבית ספר אור לציון בשעה 20:30 לבנות בלבד בימי שני מתקיימים השיעורים בבית ספר אור לציון, חנייה בשפע
                • שיעורים קרובים
                  בימי שלישי וחמישי בבית כנסת תפארת אחים רחוב שדרות מנחם רפאל 1 בשעה 21:00 קבלת קהל החל משעה 20:00 בתיאום מראש בווטסאפ: 0504106657 באותו יום.
                מדרשת אור לנוער
                • קבוצות הווטסאפ
                  להצטרפות לקבוצות הווטסאפ שלחו הודעה למספר: 0504106657 עם השם שלכם ובקשו להצטרף
                • מעוניינים להפיץ?
                  כל מי שמעוניין לעזור בהפצה של סרטונים או בעריכה של סרטונים שיצור איתנו קשר ונשלב אותו במפעל זיכוי הרבים.
                • שיחה עם הרב
                  קבלת קהל בימי שלישי וחמישי בין השעות 20:00 ל-21:00
                • שיעורי הרב
                  ימי שלישי - ליקוטי מוהר"ן + המורי ימי חמישי - תניא + בן איש חי

                מדור פרסומי

                זמני היום

                סקר