התחברות
    שכחתי סיסמא
      בקשת אישור מחדש
        הרשמה
        זכר נקבה
          שליחת שאלה לחבר
            הוספת שיעור
              הודעות מהרב
              צור קשר !

                אני לא מרגישה טהורה כמו פעם - מיואשת

                מספר סידורי: 105984
                שאלה:
                הרב ב״ה השנה הזאת הייתה לי עליה רוחנית אבל עכשיו אני מרגישה שאבדה לי כל השתוקקות לקדושה...קשה לי להתפלל בכוונה, אפילו עכשיו כשאני כותבת את זה הייתי אמורה ללכת לשיעור אבל היצר הרע פשוט משתק אותי במקום... נמאס לי! אני רוצה כל כך את אבא קרוב!! אני לא יודעת מה קורה לי!! כל החברות שלי מתחילות להתחזק ואני מרגישה קטנה מכל מקום, מה זה אומר עליי שמשהו דפוק בי?! הרי אין לי סיבה לצניחה הזאת..אני לא יודעת מה הרב יוכל להגיד אבל אני אשמח לכל מילה...אני מרגישה כאילו אני מהלכת על חבל דק ולא מצליחה לחיות באיזון. אתמול בכיתי כמו ילדה על איזה חטא נורא, אפילו לא חשבתי על זה ופתאום ירדו לי דמעות! ועכשיו אני לא מסוגלת ללכת לשיעור תורה, מה קורה לי?! אני מרגישה משוגעת!!


                תשובה:
                אחותי היקרה , אני לא מאשים אותך , הפיתויים בחוץ חזקים יותר מדברי תורה ושיעורים , את לא משוגעת , את פשוט נכנעת מהר מדיי. בואי נחשוב על זה בצורה הגיונית , כמו באהבה בין גבר לאשה , בהתחלה כולם מתלהבים , כולם מאוהבים , יש אש באוויר , איזה ריגוש , איזה אווירה , מחכים כבר להתחתן , מחכים להקים בית ואז.. אז... מתחיל המבחן האמיתי , כמה שנים אחרי החתונה , מתגלה הפרצוף האמיתי.

                גם ברוחניות הדבר דומה , בהתחלה מתלהבים , מתחזקים , באים לשיעורים , מתחזקים בצניעות , שומעים הרצאות , חולמים על בית של תורה וקדושה , אבל אז.. אחרי שכבר שינינו את הלבוש , התחלנו רצף של שיעורים , התחלנו לברך ולהתפלל בכוונה , פתאום אז.. אחרי שהכל הפך לשגרה , יש צניחה רוחנית ! פתאום אין חשק.

                למה?????

                התשובה פשוטה , גבר ואשה שרוצים לשמר את האהבה צריכים לעשות מעשים שיועילו להם לשמר את האהבה שלהם , אחרת הסיכוי שתהיה ביניהם אהבה אמיתית אפסי.

                א) לצאת ביחד
                ב) להעניק אחד לשני
                ג) להתחשב אחד בשני
                ד) לפנות זמן האחד לשני
                ה) להציב מטרות משותפות
                ו) לחשוב תמיד על התא המשפחתי

                כשבת מלך (או בן מלך) רוצה לשמר את האהבה שלה לה' יתברך , היא צריכה לעשות מעשים שיועילו לה לשמר את האהבה , אחרת הסיכוי שלה לגבור על הפיתויים אפסי.

                א) לצאת ביחד - קביעות עיתים לתורה - לפחות פעם פעמיים בשבוע בלי לוותר.
                ב) להעניק אחד לשני - להתפלל תפילה אחת ביום לפחות (בנים 3 תפילות ביום)
                ג) להתחשב אחד בשני - במקום שכל אחד יחשוב רק על עצמו ויתעלם מהצד השני.
                ד) לפנות זמן האחד לשני - התבודדות ! תקדישי קצת זמן לה' יתברך הזמן שייך לו.
                ה) להציב מטרות משותפות - בטל רצונך מפני רצונו - עלינו לבטל רצוננו מפני רצון ה'.
                ו) לחשוב על התא המשפחתי - איזה משפחה תהיה לך בלי קשר לה' ולתורה? ולאמת? 

                בכל מקרה , כנראה שהתחזקת מהר מדיי או שאולי העמסת על עצמך שיעורים , אני מציע שיהיו לך 2 שיעורים קבועים בשבוע שאת לא מפספסת ובע"ה כשתהיי מספיק חזקה תוסיפי לך עוד שיעור , בד בבד חשוב לי שתמשיכי ללמוד ותתרכזי בלימודים, הלימודים לא פחות חשובים מההתחזקות שלך , חשוב לי מאוד שתצליחי בלימודים.

                אחותי היקרה , כמו שאנחנו רוצים שה' ישמור עלינו תמיד , ידאג לבריאותנו תמיד , יסייע לנו וידאג לכל מחסורנו תמיד , כך ה' יתברך מצפה שנזכור אותו תמיד , שנקבע עיתים לתורה , שנתנהג כמו בני תורה ולא ניתן ליצר הרע להתיש אותנו ולייאש אותנו , אין דבר נכון ויפה יותר מנאמנות לה' , אשת חיל שתהיה נאמנה לה' , תזכה לגבר נאמן. מעניין איך תרגיש אשה שבעלה יגיד לה , אני כבר לא ממש אוהב אותך, לא יודע אולי משהו דפוק בי , איבדתי את ההשתוקקות , בא לי להכיר בנות אחרות , יש תחושה מצערת יותר מזו? כך ה' יתברך מרגיש כשאנחנו אומרים לו שאיבדנו את הרגש אליו , שאין לו כבר חשק לקיים את מצוותיו , בשביל זה אני פה , כדי לעורר את החשק , כדי להסביר לנוער שהשכינה בצער ואנחנו צריכים להילחם ביצר כדי לשרוד עד ביאת גואל צדק , כולנו מרוסקים , כולנו מושפלים , יראי חטא ימאסו , חכמת סופרים תסרח , אבל ידענו שזה מה שיהיה , ידענו שיהיה קשה , אז לפחות בואו נעבור את השלב הזה כי הוא השלב האחרון , בואו נחזיק חזק רגע לפני ביאת גואל צדק ונשמור על עצמנו ועל בני משפחתנו,רגע לפני הגאולה ונתפלל שתהיה גאולה ברחמים ולא בדין וייסורים קשים

                לסיכום: יהי רצון שה' יתברך יתן לך כח להבין שכדי לזכות לשפע רוחני , צריך מסירות נפש , בקרוב יעלו לאתר שיעורים נוספים בנושא מסירות נפש ואני רוצה שתצפי בהם, אנחנו לא מתכוונים לוותר עליך בכזאת קלות , לא ניתן ליצר הרע לרסק אותך ולהפוך אותך לעוד נערה ברחוב , את בת מלך , את שווה מליארד בנות , אז מה אם נפלת קצת , אז מה אם עברת עבירה , כולנו עוברים עבירות , כולנו בני אדם , אף אחד לא מושלם , גם מי שנראה לך הכי מושלם , בחדרי חדרים נופל , החכמה היא לדעת לקום, לא ליפול לעצבות , לייאוש ולדכדוך , זה ההבדל בין יהודי לגוי , על יהודי נאמר: "שבע יפול צדיק - וקםםםםם" על גוי נאמר: "תמוטט רשע רעה" - נפילה אחת מרסקת אותם.
                עלינו נאמר: "רבות רעות צדיק ומכולם יצילנו ה'." בקיצור אחותי הגיע הזמן להתעורר,
                תשאירי לי את השם שלך במדור ביקשת קיבלת תקבלי על עצמך קבלה ואתפלל עליך

                בואי נעשה עסק קטן חח
                תבחרי 4 שיעורים מהשיעורים הבאים ,תראי אותם עד הסוף ואני מבטיח לך , שה' יתברך יפקח את עינייך ויתן לך כח לקבל רמזים בשיעורים שבחרת - תסמכי על ה'.
                אני מבטיח לך שתקבלי רמזים כל כך ברורים שלא תפספסי שום שיעור יותר חחח













                .




                תגיות:
                לא מרגישה רגש חשק השתוקקות להתפלל בכוונה משהו דפוק
                חדשות אורלנוער
                • שובבים
                  ביום שלישי הקרוב יד אדר תתקיים סעודת פורים באולמי ויגו הקהל מוזמן
                • שיעורי הרבנית
                  שיעורי הרבנית מיטל מתקיימים בימי ראשון בבית הכנסת תפארת אחים. בימי שני בבית ספר אור לציון בשעה 20:30 לבנות בלבד בימי שני מתקיימים השיעורים בבית ספר אור לציון, חנייה בשפע
                • שיעורים קרובים
                  בימי שלישי וחמישי בבית כנסת תפארת אחים רחוב שדרות מנחם רפאל 1 בשעה 21:00 קבלת קהל החל משעה 20:00 בתיאום מראש בווטסאפ: 0504106657 באותו יום.
                מדרשת אור לנוער
                • קבוצות הווטסאפ
                  להצטרפות לקבוצות הווטסאפ שלחו הודעה למספר: 0504106657 עם השם שלכם ובקשו להצטרף
                • מעוניינים להפיץ?
                  כל מי שמעוניין לעזור בהפצה של סרטונים או בעריכה של סרטונים שיצור איתנו קשר ונשלב אותו במפעל זיכוי הרבים.
                • שיחה עם הרב
                  קבלת קהל בימי שלישי וחמישי בין השעות 20:00 ל-21:00
                • שיעורי הרב
                  ימי שלישי - ליקוטי מוהר"ן + המורי ימי חמישי - תניא + בן איש חי

                מדור פרסומי

                זמני היום

                סקר