שם לתינוקת - אמה , גאיה , מיכל , נועה , נעם
מספר סידורי: 109287
שאלה:
שלום אני אשמח לשמוע את דעת הרב על השמות הבאים: אמה, גאיה, מיכל, נועה ,נעם ,נעמה , מדובר על בתי שנולדה ב20.5.13 י״א בסיון תשע״ג
תשובה:
אמה - לא מומלץ (מקורו בגרמניה)
גאיה - שם של אלילים.
מיכל - שם נפלא - כלילת המעלות. (ויש שחששו משום שכתוב שלא היו לה ילדים עד יום מותה , אך אין לחוש לכך , שהרי כבר פירש"י שם שעד יום מותה לא היה לה ולד והיינו מאותו המעשה שביזתה את דוד, אבל קודם אותו מעשה כן היו לה ילדים, ועי"ע בגמ' במסכת סנהדרין כא. אך יש דעות בחז"ל כפשוטו שעד יום מותה לא היו לה ילדים אבל בשעת מותה ילדה כמבואר בירושלמי סוכה (ה-ד) וכן בבראשית רבה (פב-ז) שעד יום מותה לא היה לה ולד וביום מותה היה לה ולד יעו"ש. בקיצור אין לחוש, מיכל זה שם טוב.
נועה - אחת משבע בנות צלפחד שאביהן מת במדבר , שם טוב. "ניסים ונפלאות עשה ה' - ראשי תיבות נועה". שם שמרמז על תנועה (ההפך מנח) מזכיר נועם - שם טוב.
לקריאת חומר נוסף עם השם מיכל - לחצו כאן: "השמות מיכל , איילה , יעלה , טליה"
נעם - לא מומלץ לתת לבת שם של בן. עייני כאן: "שם זכרי לבת" , וכאן: "שם זכרי"
נעמה - אם קורא על שם של צדקת מותר , אך אם קורא סתם עדיף שלא.
לכן עדיף שיקרא ע"ש נעמה אשת נח , או ע"ש נעמה העמונית אשת שלמה המלך ע"ה שהיו צדקניות , ויכוון בשמה על הכוונה בשם הנ"ל שהיא נעימה ומעשיה נעימים , אולם בספר כתר שם טוב ח"ב עמוד רפז' כתב שאין לקרוא בשם זה כי הוא שם של טומאה (שם של שדה ושם של רשעה) וגם היה משמות שקודם אברהם אבינו , אולם אם מתכוון בהוראתו ובנתינת השם לקרוא לה כך על שם צדיקה או על שם המשמעות הנעימה בשם הנ"ל , מותר שהכל הולך אחר הכוונה. אך יש מגדולי הדור שהתנגדו לשם הנ"ל כמו: הגר"ח קנייבסקי הי"ו , רבי יעקב הלל הי"ו, הרה"צ רבי יורם אברג'ל הי"ו ולכן הרוצה לברר אודות השם הנ"ל יעשה שאלת חכם ובקיא.
לסיכום: מכל השמות שבחרת הייתי ממליץ על השם נועה או על השם מיכל , מזל"ט.
תגיות:
שם זכרי לבת שם זיכרי לבת שם של זכר לנקבה
שאלה:
שלום אני אשמח לשמוע את דעת הרב על השמות הבאים: אמה, גאיה, מיכל, נועה ,נעם ,נעמה , מדובר על בתי שנולדה ב20.5.13 י״א בסיון תשע״ג
תשובה:
אמה - לא מומלץ (מקורו בגרמניה)
גאיה - שם של אלילים.
מיכל - שם נפלא - כלילת המעלות. (ויש שחששו משום שכתוב שלא היו לה ילדים עד יום מותה , אך אין לחוש לכך , שהרי כבר פירש"י שם שעד יום מותה לא היה לה ולד והיינו מאותו המעשה שביזתה את דוד, אבל קודם אותו מעשה כן היו לה ילדים, ועי"ע בגמ' במסכת סנהדרין כא. אך יש דעות בחז"ל כפשוטו שעד יום מותה לא היו לה ילדים אבל בשעת מותה ילדה כמבואר בירושלמי סוכה (ה-ד) וכן בבראשית רבה (פב-ז) שעד יום מותה לא היה לה ולד וביום מותה היה לה ולד יעו"ש. בקיצור אין לחוש, מיכל זה שם טוב.
נועה - אחת משבע בנות צלפחד שאביהן מת במדבר , שם טוב. "ניסים ונפלאות עשה ה' - ראשי תיבות נועה". שם שמרמז על תנועה (ההפך מנח) מזכיר נועם - שם טוב.
לקריאת חומר נוסף עם השם מיכל - לחצו כאן: "השמות מיכל , איילה , יעלה , טליה"
נעם - לא מומלץ לתת לבת שם של בן. עייני כאן: "שם זכרי לבת" , וכאן: "שם זכרי"
נעמה - אם קורא על שם של צדקת מותר , אך אם קורא סתם עדיף שלא.
לכן עדיף שיקרא ע"ש נעמה אשת נח , או ע"ש נעמה העמונית אשת שלמה המלך ע"ה שהיו צדקניות , ויכוון בשמה על הכוונה בשם הנ"ל שהיא נעימה ומעשיה נעימים , אולם בספר כתר שם טוב ח"ב עמוד רפז' כתב שאין לקרוא בשם זה כי הוא שם של טומאה (שם של שדה ושם של רשעה) וגם היה משמות שקודם אברהם אבינו , אולם אם מתכוון בהוראתו ובנתינת השם לקרוא לה כך על שם צדיקה או על שם המשמעות הנעימה בשם הנ"ל , מותר שהכל הולך אחר הכוונה. אך יש מגדולי הדור שהתנגדו לשם הנ"ל כמו: הגר"ח קנייבסקי הי"ו , רבי יעקב הלל הי"ו, הרה"צ רבי יורם אברג'ל הי"ו ולכן הרוצה לברר אודות השם הנ"ל יעשה שאלת חכם ובקיא.
לסיכום: מכל השמות שבחרת הייתי ממליץ על השם נועה או על השם מיכל , מזל"ט.
תגיות:
שם זכרי לבת שם זיכרי לבת שם של זכר לנקבה