התחברות
    שכחתי סיסמא
      בקשת אישור מחדש
        הרשמה
        זכר נקבה
          שליחת שאלה לחבר
            הוספת שיעור
              הודעות מהרב
              צור קשר !

                אני רוצה שם יהודי - קוראים לי קטיה ואני רוצה לשנות לתמר או שני

                מספר סידורי: 113843
                שאלה:
                שלום לרב. אני עוברת גיור ובמסגרתו אני רוצה לשנות את שמי. קוראים לי קטיה. חשבתי על השמות: תמר, כהתיה, שני. יש לך המלצה מסויימת? הסבר על השמות? באתר ראיתי שהמלצת על השם טליה, אך אני לא מרגישה חיבור עם שם זה תודה מראש.


                תשובה:

                חשוב שתבחרי שם שאת אוהבת ומתחברת אליו , מצד שני חשוב שתבחרי שם של צדיקה כדי שתזכי שזכותה תגן בעדך ותזכי להיות נאצלת מניצוץ נשמת הצדקת. אני לא חושב ששייך שתבחרי שם לפני שתסיימי את הגיור , אחרי שתסיימי את הגיור , אני מאמין שתרגישי הרבה יותר קל להתחבר לשמות של צדקניות. שרה , רבקה , רחל , לאה , אסתר , אביגייל ועוד , בואי נסכם שתסיימי תחילה את הגיור ואז בע"ה תגידי לי איזה שם בחרת.
                ראוי להתרחק משמות ששנויים במחלוקת , או שמות של גויים - לחצי כאן

                מה דעתך על השם תמר?
                השם תמר הוא שם נפלא , יש שקורים בו על שם הדקל "תמר" מלשון חוזק ועושה פירות ומכוונים שתהיה הנושאת אותו חזקה ותעשה פירות של בנים צדיקים בחינת: "צדיק כתמר יפרח" אך יש שחששו מלהשתמש בו בגלל שתמר סבלה ייסורים קשים ומרים , תמר מופיעה במקורות כאשת יהודה , או כאחות אבשלום , בשני המקרים מתוארת דמותה כאשה שסבלה המון.

                יש שחששו מלהשתמש בשם תמר - שיש בו מרירות וצער..
                החיד"א הקדוש (דבש לפי מע' ש' אות יד') כתב שכשעושים שינוי השם לא יקרא השם תמר
                כנראה משום שיש בשם זה מרירות תם + מר , או ת-מר ח"ו. לכן לכתחילה אין בעיה להשתמש בו , אבל כשעושים שינוי שם ראוי לבחור שם שיש בו שמחה , בריאות ואריכות ימים. ואם מישהי כבר נקראה כך , יש שהורו לה להוסיף את האות "ה" וכ"כ בספר שם טוב
                וכבר פנו אלינו נשים רבות בשם זה ותיארו שחייהם מלאים סבל וייסורים ולעניו"ד אין הדבר תלוי רק בשם שהרי כבר מצינו נשים רבות שנקראו בשם תמר והיו מוצלחות מאוד וצדקניות

                מה דעתך על השם שני ועל השם תמר?
                לעניות דעתי שני השמות שבחרת נחמדים ונפלאים , השם תמר הוא שם נפלא ולעניות דעתי אין לחשוש מלהשתמש בו במיוחד לאור העובדה שמתמר יצא דוד המלך וממנה עתיד לצאת מלך המשיח , השם שני גם הוא נחמד. בחינת: ""כְּחוּט הַשָּׁנִי שִׂפְתֹתַיִךְ וּמִדְבָּרֵיךְ נָאוֶה - כְּפֶלַח הָרִמּוֹן רַקָּתֵךְ מִבַּעַד לְצַמָּתֵךְ"  ועוד ראיתי שראשי תיבות שנ"י - "שמונה נביאים יצאו" ומכאן שיצאו מרחב שמונה נביאים. (שקשרה בחלונה את חוט השני)
                ועוד מרומז שבזכות המעשה שעשתה זכתה להינצל וזכתה לכפרת עוונות ולכן השם שני הוא שם בעל משמעות חיובית לעניו"ד. גם בזמן ביהמ"ק שימש חוט השני ככפרה לעם ישראל. (מצורע \ יוה"כ) , אולי יש מי שחשש בגלל ששני משמעותו "אדום עז" (ארגמן) והוא מוזכר בהקשר לחטא: "אם יהיו חטאיכם כשנים כשלג ילבינו.." ולכן יש שחששו מעט. אבל אם נחפש צדדים שליליים , אזי כמעט בכל שם אפשר יהיה למצוא מגרעות , לכן חשוב שנחפש רק טוב ונזכה לראות רק דברים חיוביים ולא דברים שליליים , זו דעתי לפחות.

                לסיכום: אין שום בעיה עם השמות שבחרת ואם תרצי את מוזמנת לבחור שמות נוספים ועדיף שם שמסתיים באות ה' או שם של אחת האמהות הקדושות או צדקנית מעם ישראל.
                אבל כרגע אני רוצה שתסיימי תחילה את הגיור ואח"כ תבחרי שם , כי אחרי הגיור תקבלי נשמה חדשה ויהיה לך הרבה יותר קל להחליט בצורה טהורה ונכונה לעניות דעתי. בהצלחה






                .





                תגיות:
                שם יהודי השם שני השם תמר השם קטיה השם טליה לשנות את שמי השם כהתיה
                חדשות אורלנוער
                • שובבים
                  ביום שלישי הקרוב יד אדר תתקיים סעודת פורים באולמי ויגו הקהל מוזמן
                • שיעורי הרבנית
                  שיעורי הרבנית מיטל מתקיימים בימי ראשון בבית הכנסת תפארת אחים. בימי שני בבית ספר אור לציון בשעה 20:30 לבנות בלבד בימי שני מתקיימים השיעורים בבית ספר אור לציון, חנייה בשפע
                • שיעורים קרובים
                  בימי שלישי וחמישי בבית כנסת תפארת אחים רחוב שדרות מנחם רפאל 1 בשעה 21:00 קבלת קהל החל משעה 20:00 בתיאום מראש בווטסאפ: 0504106657 באותו יום.
                מדרשת אור לנוער
                • קבוצות הווטסאפ
                  להצטרפות לקבוצות הווטסאפ שלחו הודעה למספר: 0504106657 עם השם שלכם ובקשו להצטרף
                • מעוניינים להפיץ?
                  כל מי שמעוניין לעזור בהפצה של סרטונים או בעריכה של סרטונים שיצור איתנו קשר ונשלב אותו במפעל זיכוי הרבים.
                • שיחה עם הרב
                  קבלת קהל בימי שלישי וחמישי בין השעות 20:00 ל-21:00
                • שיעורי הרב
                  ימי שלישי - ליקוטי מוהר"ן + המורי ימי חמישי - תניא + בן איש חי

                מדור פרסומי

                זמני היום

                סקר