התחברות
    שכחתי סיסמא
      בקשת אישור מחדש
        הרשמה
        זכר נקבה
          שליחת שאלה לחבר
            הוספת שיעור
              הודעות מהרב
              צור קשר !

                שירות לאומי זה בזבוז זמן??? כל כך כואב !!!

                מספר סידורי: 114468
                שאלה:
                שלום, אני בת מלך, דתיה לאומית וציונית מאוד. אני אוהבת את המדינה שלי,את הארץ שלי וכמובן שאת הקב"ה הגעתי לאורלנוער בעקבות הנושא של גיוס בנות בעודי מתלבטת אם לשרת בצבא או לעשות שירות לאומי בעמותה לחולי סרטן להפתעתי ואכזבתי מצאתי שבגדר "עצה טובה" בנות פה מקבלות רושם שתרומה למדינה היא בזבוז זמן. כל בת ובן של הקב"ה שלא תורמים את חלקם יוצרים אצל אחינו החילונים חילול ה' עצום, מדוע לעודד קרעים בעם ישראל?


                תשובה:
                אחותי היקרה , אני שמח שבחרת לשרת את המדינה שלך ואני חושב שזה דבר חשוב ונפלא , אני פשוט חושב שיש דרכים הרבה יותר ערכיות והרבה יותר רוחניות לשרת את המדינה הנפלאה שלך. אם תעשי בדיקה תגלי שמה שהכי חסר למדינה שלנו כרגע זה "רוחניות" , "קדושה" , "יראת שמים" , "מידות טובות" , "צניעותתתתתתתתתתתתת"

                וגם אם לטענתך יש רבנים שמתירים לעשות שירות לאומי , אין לי ספק שאותם רבנים יסכימו שהרבה יותר ערכי והרבה יותר רוחני לבת מלך ללכת למדרשה ו\או לסמינר, למעט מספר מצומצם מאוד של מורי הוראה שיתעקשו דווקא על שירות אבל גם אז מדובר בשירות עם השגחה ופיקוח רבני בשילוב לימוד תורה והשתתפות בשיעורים.

                השקפה:
                חשוב לי שתביני נקודה חשובה , גם אם יש דברים שע"פ ההלכה מותר לעשות ,
                לא תמיד צריך להסתפק במה ש-"מותר לעשות", אני תמיד מסביר לתלמידים ולתלמידות שלי שמעבר ל-"מותר או אסור" יש תחום של "ראוי או לא ראוי".
                אם נחיה רק ע"פ מותר או אסור , נהיה רובוטים של כן ולא. אנחנו רוצים שהתלמידים שלנו יחשבו לבד ויבינו מה עדיף ואנחנו מעודדים את התלמידים שלנו להעדיף רוחניות על פני גשמיות וכמו שיש אנשים שלא מכירים בערך של לימוד התורה וצוחקים על מי שלומד תורה וקוראים לו משתמט או פרזיט , יש אנשים שלא מכירים בערך של בת מדרשה ו\או בת סמינר וקוראים לה משתמטת: "לחצי כאן - חברות שלי צוחקות עלי"

                עם כל הכבוד שיש לי לחילונים ויש לי המון כבוד אליהם , אני כל יום מוסר שיעורים כדי לקרב אותם ונותן להם לטעום קצת יהדות בגובה העיניים , בנוסף אני עושה גם שיעורים לדתיים מבית ו\או לדתיים שבחרו להכניס לחיים קצת יותר התלהבות וקצת פחות שגרתיות , חשוב שתדעי שאנחנו לא עושים מה שהחילונים מצפים מאיתנו לעשות , אנחנו לא פועלים מתוך: "רצון לספק את החילונים" או מתוך "רצון להימנע מחילול ה' בלבד" יש לנו אמות מידה לא פחות חשובות.

                לכן אני רוצה לתקן אותך ולהבהיר לך מספר דברים.
                א) אני מסכים איתך ששירות לאומי הוא תרומה נפלאה למדינה.
                ב) אין לי ספק שיש רבנים שמתירים שירות לאומי בתנאים תורניים בפיקוח רבני.
                ג) אין ספק ששירות לאומי ומדרשה (שילוב) טוב הרבה יותר משירות ללא מדרשה וכו'.

                מצד שני חשוב לדעת ש...
                א) יש אלטרנטיבות לא פחות ערכיות ותורניות והרבה יותר רוחניות לבת מלך.
                ב) מי אמר שתרומה גשמית ערכית למדינה חשובה יותר מתרומה רוחנית ערכית?
                ג) למדינה לא חסר בנות שירות , למדינה חסר רוחניות , בתים תורניים בלי טלוויזיה.
                ג) איך אפשר להתעלם מכך שכמעט כל גדולי הדור אוסרים לעשות שירות לאומי?
                ד) חוץ מזה יש גם גדולי דור שהורו ששירות לאומי הוא בגדר ייהרג ואל יעבור אבל לא רציתי להעלות את זה לדיון כי אני מבין שמבחינתך זה כבר בגדר קיצוני אבל עדיין...

                בכל מקרה , בשירות הלאומי יש הרבה מקומות שנערות לא ממש חזקות מבחינה רוחנית מתחברות עם נערות איכותיות וערכיות וקצת מקררות אותן רוחנית , וגם אם הבנות הערכיות מנסות להשפיע על הבנות החלשות ולקרב אותן , ברוב המקרים הרבה יותר קל לקרר נערה מאשר לקרב נערה , במיוחד כשהאווירה היא לא אווירה תורנית אלא אווירה של שגרת עבודה , בבית משפט , במשטרה , במשחקייה , בבית חולים , בבתי ספר או בכל מקום נפלא אחר. אני לא נגד אני פשוט חושב שיש אפשרות לתרום בצורה הרבה יותר ערכית והרבה יותר נכונה בנקודת הזמן החשובה ביותר בחיי בת מלך , בצעירות שלה , רגע לפני שהיא מקימה בית. במקום "לעבוד על המידות" כדאי "לעבוד גם על הרוחניות" , במדרשה או סמינר עושים את זה בצורה הרבה יותר אינטנסיבית משירות לאומי משולב. בשירות לאומי רגיל לא ממש מתחזקים. כך לפחות עולה מעשרות תגובות של בנות שקיבלנו לאורך שנים. אבל לא ניכנס לזה כרגע.

                בנוסף , אם תבדקי בצורה מדגמית או אפילו תסתכלי על חברות שלך שעושות שירות תגלי שרוב הבנות שבוחרות לעשות שירות לאומי זה בד"כ בנות שלא ממש מפריע להן שתהיה להן טלוויזיה בבית (אין לי ספק שיש בנות שלא יכניסו טמבלוויזיה לביתן ואני לא חושב ששייך להכליל , אבל הבנת את הכוונה שלי). לעומת זאת רוב בנות המדרשיות ו\או בוגרות הסמינרים לא יעיזו להכניס את המכשיר הטמא הזה לביתן.

                בנוסף , רוב בנות השירות הולכות עם חצאיות עד הברך +,- וחולצות רגילות , לעומת זאת בנות המדרשה ו\או הסמינר הולכות עם חצאיות ארוכות וחולצות מכופתרות כיאה לבת מלך. אני לא אומר שע"פ ההלכה אסור , אבל בת מדרשה עושה מה שראוי ולא רק מה שמותר וזה בעצם ההבדל בהשקפה שאני מעביר לתלמידות שלי , תעשו מה שראוי לעשות ולא רק מה שמותר מעיקר הדין. בחינת: "קדש עצמך במותר לך". 

                לסיכום: יכול להיות שיש בנות ששירות לאומי מבחינתן זה לא בזבוז זמן , אני מבין את זה ומקבל את זה , אבל אני חושב שלבת מלך בתקופה הכי חשובה בחיים , זה ניצול פחות טוב של הזמן לעניות דעתי , יש אפשרות לנצל את הזמן במקום הרבה יותר רוחני שיש בו הרבה פחות ניסיונות ויש בו בנות הרבה יותר תורניות.

                נ.ב - אני מאוד מעריך את בנות השירות וחושב שהן ערכיות , מקסימות ונפלאות , אבל אני באופן אישי חושב שמדרשה היא פתרון הרבה יותר רוחני וערכי מאשר עזרה בבית ספר \ בית חולים \ בית משפט \ משטרה וכיוצב'. יש פתרונות נוספים שמתאימים לבנות דתיות מבית כגון סמינרים וכיוצב' , אבל כדי להבין את השקפתנו בנושא את מוזמנת לעיין בתגובות שענינו בנושא "שירות לאומי" לחצי כאן כדי לקרוא תשובות דומות.

                שו"ת שירות לאומי.
                א) תוכיח לי שהרב מרדכי אליהו זצוק"ל אוסר שירות לאומי.
                ב) הרב מרדכי אליהו זצוק"ל אמר ברדיו לא לעשות שירות לאומי.
                ג) אני מתלבטת אם לעשות שירות לאומי או צבא? במה לבחור?
                ד) דחוףףףףף שירות לאומי או צבאאאאא !!! תעזרו לי.
                ה) לדעתי שירות לאומי זה דבר עצום ! מאוד נהניתי שם.
                ו) הציעו לי להיות אחראית משחקייה בשירות הלאומי.
                ז) החלטתי לא לעשות צבא וכל החברות שלי צוחקות עלי.



                תגיות:
                שירות לאומי בזבוז זמן חברות שלי צוחקות עלי
                חדשות אורלנוער
                • שובבים
                  ביום שלישי הקרוב יד אדר תתקיים סעודת פורים באולמי ויגו הקהל מוזמן
                • שיעורי הרבנית
                  שיעורי הרבנית מיטל מתקיימים בימי ראשון בבית הכנסת תפארת אחים. בימי שני בבית ספר אור לציון בשעה 20:30 לבנות בלבד בימי שני מתקיימים השיעורים בבית ספר אור לציון, חנייה בשפע
                • שיעורים קרובים
                  בימי שלישי וחמישי בבית כנסת תפארת אחים רחוב שדרות מנחם רפאל 1 בשעה 21:00 קבלת קהל החל משעה 20:00 בתיאום מראש בווטסאפ: 0504106657 באותו יום.
                מדרשת אור לנוער
                • קבוצות הווטסאפ
                  להצטרפות לקבוצות הווטסאפ שלחו הודעה למספר: 0504106657 עם השם שלכם ובקשו להצטרף
                • מעוניינים להפיץ?
                  כל מי שמעוניין לעזור בהפצה של סרטונים או בעריכה של סרטונים שיצור איתנו קשר ונשלב אותו במפעל זיכוי הרבים.
                • שיחה עם הרב
                  קבלת קהל בימי שלישי וחמישי בין השעות 20:00 ל-21:00
                • שיעורי הרב
                  ימי שלישי - ליקוטי מוהר"ן + המורי ימי חמישי - תניא + בן איש חי

                מדור פרסומי

                זמני היום

                סקר