התחברות
    שכחתי סיסמא
      בקשת אישור מחדש
        הרשמה
        זכר נקבה
          שליחת שאלה לחבר
            הוספת שיעור
              הודעות מהרב
              צור קשר !

                אין לי כוח אני לא מצליחה לקום קשה לי נורא והעצב גובר

                מספר סידורי: 117237
                שאלה:
                שלום כבוד הרב.. כתבתי לך פעם על בחור שהכרתי שהוא רק מתחזק וחילוני כרגע ושהוא גם קטן ממני בשנים, היה לנו קשר וירטואלי קרוב לשנה וחצי שבסופו של דבר נפגשנו פעם אחת, אני יודעת שזה לא נכון ושזה לא מתאים לי שאני צריכה בחור בגיל שלי ירא שמיים אחד שאני יוכל להקים איתו משפחה עם ילדים צדיקים בע״ה, חס וחלילה אין לי משהו אליו פשוט אני יודעת שזה לא מתאים... הייתה מלחמה נורא קשה נורא אהבתי אותו אבל בגלל ההלכה וכדי לא לצער את ההורים החלטנו לנתק קשר, ובאמת ניתקנו אנחנו כמעט לא מדברים פרט לעיתים ממש נדירות וגם כמה דקות של מה נשמע ואיך הולך התעניינות סמלית... וכבוד הרב פשוט קשה לי כבר חודשיים עברו מההסכם הזה ומיום ליום יותר ויותר קשה לי אני נשברת כואב לי אין כמעט מי שמדברת איתי הוא מילא לי את כל היום ועכשיו יש שקט... אני מנסה לא לחשוב על זה להתקדם אבל זה כל כך קשה!! והעצבות תוקפת.. אני בוכה הרבה.. מתפללת לאלוקים שיעזור לי שימצא לי את הזיווג שלי בקרוב בעיתו ובזמנו משהו שמתאים לשורש נשמתי בלי כאב כזה בע״ה.. ומה שהכי כואב שבערך שבועיים אחרי שהפסקנו לדבר ראיתי שהוא כבר כותב אותם מילים למישהי אחרת ונשבר לי הלב ועכשיו הוא איתה הוא לא סובל כמוני.. ובכלל פתאום כל הכאב הזה מרגישה כאילו כל מה שהוא אמר לי ומה שהיה ביננו היה סתם והוא ככה בקלות ממשיך הלאה ואני נשאר עם כל הכאב לב הזה אני לא יודעת איך לצאת מזה... אנחנו לא מדברים הרבה, פעם בשבועיים שלוש בערך אבל בד״כ השבירה שלי זה אחרי שיחה איתו..מה לעשות? כואב לי!! כואב לי למה מגיע לי כל הכאב הזה העצבות הזאת? למה אין אור כאן למה קשה כל כך...אני יודעת שאלוקים עושה הכל לטובה ושהכל יהיה בסדר אבל מה לעשות כדי שגם אני אצליח לראות את זה? ועכשיו הציעו לי הצעה לשידוך, הצעה טובה של בחור טוב מבית טוב חסידי, בחור באמת טוב הבנתי, ההורים מבררים עליו עכשיו. איך אני יכולה לבוא לפגישה איתו הכי נקייה שיש? הכי פתוחה וטהורה שאני באמת יוכל להתחיל מחדש לשכוח הכל ולהקים בית בישראל? ועוד משהו.. אני נורא מפחדת עכשיו אחרי שהיה לי קשר כזה שהוא עם בן אדם פתוח יחסית, (לא שדיברנו דברים לא טובים חלילה) אבל מה שאני מפחדת זה שעכשיו בשידוכים יהיה לי קשה להרגיש את זה, כי הכל סגור, ולא מדברים בטלפון עד שסוגרים וכל זה.. וכמעט לא מכירים את הבן זוג אז אני נורא מפחדת... סליחה על האריכות..תודה מראש כבוד הרב אשמח אם תוכל להזכיר אותי בתפילה לזיווג הגון חזרה בתשובה מעומק הלב.


                תשובה:
                אחותי היקרה, צר לי לשמוע שאת עוברת ייסורים קשים שכאלה , אבל נראה לי שכבר מזמן אמרתי לך שאני אישית לא ממליץ לכם להמשיך.. חוץ מזה אמרת בעצמך שבכדי לא לצער את ההורים שלכם החלטתם לנתק את הקשר. הבעייה היחידה היא שלא באמת ניתקת את הקשר. 

                נשארתם "ידידים" , או אם תרצי "חברים על אש קטנה" וזו הייתה הטעות הגדולה שלך, כי לשמור על קשר עם בחור שחפצת להקים עמו בית ולהיות ידידה שלו , זה הדבר הכי מכאיב שיכול להיות , כי זה אומר שאתם מדברים והוא משתף אותך בכל הקשרים החדשים שלו וזה סתם מצער אותך וגורם לך להתרסק מבחינה רגשית. זו הסיבה שבציבור התורני , אסור לשמור על קשר עם "האקס" או אם תרצי "החבר מהעבר" , כשלא נשמעים להוראות הרב וממשיכים לשמור על קשר בסתר , גם אם מדובר בפעם בשבוע , זה עדיין פוגע.

                יש לנו הלכה ואנו פועלים ע"פ ההלכה , לכל אחד מאיתנו יש רב והוא מחוייב להתבטל לדעת תורה שלו , מי שאין לו רב ואין לו דעת תורה , סביר מאוד להניח שהוא עושה מה שהוא רוצה. העובדה שלא ניתקת קשר לגמריי והיית איתו בקשר פעם בשבוע , היא זו שגרמה לך לכל הצער (לעניו"ד). אם ע"פ ההלכה זוג צריך לשמור נגיעה , האשה לא יכולה להתיר לעצמה לגעת באיש פעם בשבוע. באותה מידה בדיוק , אם ע"פ ההלכה אסור לפלרטט עם גבר בפלאפון , את לא יכולה להתיר לעצמך לפלרטט איתו פעם בשבוע , או שאת בת מלך רצינית , או שאת עושה מה שבא לך? אם את בת מלך רצינית אני כאן כדי לעזור לך ולכוון אותך לדעת ההלכה , אבל אם את עושה מה שבא לך , אז לא משנה מה אכתוב לך ולא משנה מה אייעץ לך , בסוף הרי תעשה מה שבא לך לא?

                זיכרי ! מה שמבדיל אותנו מהציבור החופשי , היא העובדה שאנחנו מתבטלים לדעת תורה , אם הרב אמר אנחנו עושים ! נקודה. חוץ מזה , אין דבר כזה להיות בקשר של פעם בשבוע , דין פרוטה כדין מאה , מי שעובר על ההלכה קצת סופו לעבור על ההלכה הרבה וכמו שמי שגונב שוקולד מהמכולת ומי שגונב עשרות אלפי שקלים , שניהם ראויים לתואר: "גנב" כך מי שעובר על ההלכה מעט ומי שעובר על ההלכה הרבה שניכם ראויים לתואר: "דתילונים פושרים" אז תחליטי מה את? אמיתית או פושרת? ואז תדברי איתי

                בנוגע לשידוכים ולבחור החדש.
                צריך לבחון כל מקרה לגופו , לחקור הדק היטב ולברר כמה שאפשר ובסוף הבירור , אם מדובר בבן תורה אמיתי , שלומד במקום מסודר ויש לו רב והוא מתנהג כבן תורה , מסתובב עם בני תורה , מתלבש כבן תורה ובעל השקפות של בן תורה , הסיכויים של הקשר הזה טובים , בתנאי  שגם את באמת כזאת , שגם את מתלבשת כבת מלך , מתנהגת כבת מלך , לומדת במסגרת של בנות מלכים ובעלת השקפות של בת מלך.
                זה לא ממש משנה אם מדובר בחסיד , בנחמן , בחרדי או בדתי לאומי תורני , כל אחד רשאי לבחור לעצמו את הדרך אשר בה ילך ואת ההשקפה שלו והעיקר שיהיה מבוטל לדעת תורה ויהיה מחובר לרב אמיתי , רב ירא שמים שנשמע לגדולי ישראל , יתלבש כמו בן תורה ויקבע עיתים לתורה בכל יום.

                כמעט לא מכירים את בן הזוג לפני החתונה.
                מה את צריכה להכיר? הדבר החשוב ביותר זה לדעת אם יש לו מידות טובות , אם הוא לא כעסן ורגזן , אם הוא לא קמצן ועקשן , אם הוא לא אלים מילולית או פיזית וכיוצב', אם המידות שלו טובות טובות והלב שלו מחובר לאבינו שבשמים , זה הכי חשוב. היכרות אמיתית מתבצעת רק כשיש מחוייבות , כל זמן שאין מחוייבות אמיתית , גם זוג שחי ביחד 3 שנים עדיין לא מכירים אחד את השני באמת , לכן צריך הרבה בטחון בה' והרבה אמונה , צריך לבחור בן זוג שמחובר לתורה ונאמן לה' , כי הדרך הבטוחה ביותר לבחור בן זוג נאמן , היא לבחור בן זוג שמגלה נאמנות לבורא , אם הוא נאמן לא-לוהיו סביר מאוד להניח שהוא יהיה נאמן לבת זוגו , אבל אם אינו נאמן לא-לוהיו , אם אינו נאמן למלך מלכי המלכים , את מצפה שהוא יהיה נאמן לבשר ודם? אליך? קשה לי להאמין. לכן אני באופן אישי מייעץ לתלמידות שלי לא לקחת סיכונים ולהקים בית תורני
                עם בן תורה שמתבטל לדעת תורה , בן תורה שמוכן להקשיב , בן תורה שכשחס ושלום תהיה לו בעיה של שלום בית , הוא ידע לקבל עצה מהרב שלו. זה הכל.

                לסיכום: אני ממש מבין את התסכול שלך , אבל את לא צריכה להאשים את ה' יתברך , את צריכה להאשים את עצמך , את עשית טעות בזה שהמשכת להיות בקשר עם הבחור למרות שידעת שבסופו של דבר תיאלצי להתמודד עם הקושי שבלדעת כל מה שקורה איתו בחיים , אבל אני בטוח שהניסיון הזה רק יחזק אותך וילמד אותך להבא להישמע לדעת גדולי ישראל. אין לי ספק שיש חילונים מקסימים , אני מכיר עשרות כאלה באופן אישי ובחרתי לעבוד עם הציבור המקסים הזה ולקרב אותו כבר מעל 10 שנים. אבל על זוגיות אפשר לדבר רק אחרי שיש בסיס יציב , אחרי שהבחור עשה תשובה ויש לו רב.

                אני ממליץ לך מאוד לצפות בקטעים הבאים: "רביד נגר - הבית היהודי - קטעים לצפייה"





                .




                תגיות:
                אין לי כח לא מצליחה לקום העצב גובר קשר וירטואלי מתחזק וחילוני קטן ממני זה לא מתאים ירא שמים נפגשנו פעם אחת חברים על אש קטנה ידידים
                חדשות אורלנוער
                • שובבים
                  ביום שלישי הקרוב יד אדר תתקיים סעודת פורים באולמי ויגו הקהל מוזמן
                • שיעורי הרבנית
                  שיעורי הרבנית מיטל מתקיימים בימי ראשון בבית הכנסת תפארת אחים. בימי שני בבית ספר אור לציון בשעה 20:30 לבנות בלבד בימי שני מתקיימים השיעורים בבית ספר אור לציון, חנייה בשפע
                • שיעורים קרובים
                  בימי שלישי וחמישי בבית כנסת תפארת אחים רחוב שדרות מנחם רפאל 1 בשעה 21:00 קבלת קהל החל משעה 20:00 בתיאום מראש בווטסאפ: 0504106657 באותו יום.
                מדרשת אור לנוער
                • קבוצות הווטסאפ
                  להצטרפות לקבוצות הווטסאפ שלחו הודעה למספר: 0504106657 עם השם שלכם ובקשו להצטרף
                • מעוניינים להפיץ?
                  כל מי שמעוניין לעזור בהפצה של סרטונים או בעריכה של סרטונים שיצור איתנו קשר ונשלב אותו במפעל זיכוי הרבים.
                • שיחה עם הרב
                  קבלת קהל בימי שלישי וחמישי בין השעות 20:00 ל-21:00
                • שיעורי הרב
                  ימי שלישי - ליקוטי מוהר"ן + המורי ימי חמישי - תניא + בן איש חי

                מדור פרסומי

                זמני היום

                סקר