התחברות
    שכחתי סיסמא
      בקשת אישור מחדש
        הרשמה
        זכר נקבה
          שליחת שאלה לחבר
            הוספת שיעור
              הודעות מהרב
              צור קשר !

                שירות לאומי - ציערו אותי ופגעו בי בצורה קשה

                מספר סידורי: 117766
                שאלה:
                שלום הרב , שנה שעברה יצאתי לשירות לאומי ושירתי כקומונרית בבני עקיבא,לצערי באולפנה ובמסגרות נוספות אף אחד לא טרח לחשוף בפנינו את העובדה הפשוטה ששירות לאומי אסור בפסיקת גדולי הדור ואף דירבנו אותנו וקידמו אותנו לבחור מקום לשרת בו והאכילו אותנו בהרבה אידאלים. בסניף בו שירתי הנוער לא ברמה דתית גבוהה. להיפך, חלקו מחלל שבת, שותה אלכוהול, מעשן ומנבל את הפה והכל בשטח הסניף. לצערי היית חשופה לכל זה. וב"ה ה' סייע בידי ומתחילת שנת השירות שלי היו לי בעיות טכניות ואנשים בעלי סמכות פגעו בי ובפעילות שלי. בהתחלה לא ממש הבנתי שכל המקרים האלה והרמזים שקיבלתי היו איתותים מלמעלה שפשוט מסמנים לי לעזוב והמשכתי להילחם כי חשבתי שהתרומה וההתנדבות יותר חשובים מהנשמה ומההלכה... אחרי מספר חודשים זה כבר לא היה בידיים שלי וסיבוכים טכניים לא הותירו לי ברירה אלא לשרת במקום אחר. היום אני אחרי שנה מאוד לא נעימה שעברתי מבחינה נפשית בעיקר. ב"ה זכיתי להתחזק בקיום מצוות, הקפדה ודקדוק על ההלכה ואני נכנסת בשבוע הקרוב בלי נדר למדרשה. אני מרגישה שציערו אותי ופגעו בי בצורה קשה, שבמשך מספר חודשים הזקתי לעצמי והייתי בסביבה שקיררה את נשמתי, ביחוד שעיקר פעילות התנועה מתנהלת בשבתות שמורידות מערך וקדושת השבת. עברתי דברים שבחורה בת 19 לא צריכה לעבור, במשך התקופה ששהיתי שם עידכנתי את כל הממונים עלי מטעם השירות הלאומי ובני עקיבא במה שאני עוברת ואף אחד לא טרח לעזור לי בצורה אמיתית. לאחר משברים ארוכים ועוגמת נפש גדולה שעברתי השנה אני חושבת שלא סתם עברתי מה שעברתי. מבחינה אישית זכיתי להתחזק ולשוב למסלול הישר בלי בלבולים. מעבר לזה אני מאוד טעונה כי נחשפתי למקרים רבים נוספים אצל שאר חברותי ששירתו במקומות שונים בארץ.. אך לצערי הן אינן מייחסות חשיבות לחומרת המצב מבחינת צניעות, תנאים מחפירים, חיבור עם אנשים מסוימים וחשיפה לדברים שבת ישראל אינה צריכה להיחשף בשום אופן. אני מרגישה שחייבים לעשות מעשה , שאי אפשר לעבור בשתיקה על כל כך הרבה בעיות ונזקים. יש עיוות גדול שצריך פשוט לתקן. בראש אגודות השירות הלאומי עומדים רבנים יראי שמיים שבוודאי לא רוצים לקחת את האחריות הזו על גבם. בסופו של דבר, אני בטוחה שאני לא היחידה שחושבת ככה ולא היחידה שעברה עוול בשנת השירות שלה וכמובן שמעת המון מקרים. אני הייתי שמחה ויותר לעשות מעשה אבל אני בורג קטן ומרגישה שלבד זה אבוד ולא באמת יועיל בצורה רצינית. ולכן אני מבקשת את עזרתך, האם הרב רואה לנכון לפנות ולהאיר את עיניהם של אגודות השירות והעומדים בראשם ובכך להציל בנות רבות והרבה מקרים לא נעימים? תודה מראש. ותודה על כל עבודת הקודש והאמת בלי פשרות שאתה מעביר לנו.


                תשובה:

                אחותי היקרה , לא לחינם הורו לנו גדולי ישראל לא לעשות שירות לאומי ולמרות שיש מקומות טובים ובנות איכותיות בשירות הלאומי , אנו אין לנו אלא להישמע לגדולי ישראל שהורו שאין לעשות שירות. בנוגע לדברים שכתבת כאן , אין לי קשר עם אגודות השירות אבל אנסה לדבר עם אנשים שקשורים לאגודות הנ"ל שאולי ינסו לברר במה מדובר ולהפיק את הלקחים הדרושים , תבורכי מפי עליון ויהי רצון שתזכי להתמלא ולהיבנות בצורה נכונה ואמיתית במדרשה ותקימי בית נאמן בישראל.





                תגיות:
                שירות לאומי בראש אגודות השירות הלאומי עומדים רבנים יראי שמים חייבים לעשות מעשה משברים ועוגמת נפש
                חדשות אורלנוער
                • שובבים
                  ביום שלישי הקרוב יד אדר תתקיים סעודת פורים באולמי ויגו הקהל מוזמן
                • שיעורי הרבנית
                  שיעורי הרבנית מיטל מתקיימים בימי ראשון בבית הכנסת תפארת אחים. בימי שני בבית ספר אור לציון בשעה 20:30 לבנות בלבד בימי שני מתקיימים השיעורים בבית ספר אור לציון, חנייה בשפע
                • שיעורים קרובים
                  בימי שלישי וחמישי בבית כנסת תפארת אחים רחוב שדרות מנחם רפאל 1 בשעה 21:00 קבלת קהל החל משעה 20:00 בתיאום מראש בווטסאפ: 0504106657 באותו יום.
                מדרשת אור לנוער
                • קבוצות הווטסאפ
                  להצטרפות לקבוצות הווטסאפ שלחו הודעה למספר: 0504106657 עם השם שלכם ובקשו להצטרף
                • מעוניינים להפיץ?
                  כל מי שמעוניין לעזור בהפצה של סרטונים או בעריכה של סרטונים שיצור איתנו קשר ונשלב אותו במפעל זיכוי הרבים.
                • שיחה עם הרב
                  קבלת קהל בימי שלישי וחמישי בין השעות 20:00 ל-21:00
                • שיעורי הרב
                  ימי שלישי - ליקוטי מוהר"ן + המורי ימי חמישי - תניא + בן איש חי

                מדור פרסומי

                זמני היום

                סקר