התחברות
    שכחתי סיסמא
      בקשת אישור מחדש
        הרשמה
        זכר נקבה
          שליחת שאלה לחבר
            הוספת שיעור
              הודעות מהרב
              צור קשר !

                לחץ חברתי - וואי ממש קשה לי להיות צנועה כשכולם יוצאים

                מספר סידורי: 120007
                שאלה:
                הרב שלום וברכה! בראש ובראשונה! תודה רבה על על הכל, מהכל!! אתה פשוט מתנה לנוער!
                יש לי שאלה יכול להיות שזה קצת מוקדם אבל זה ממש מטריד אותי!
                אני בת 16, מתחזקת מהחורף הזה, ועוד מעט קיץ,
                ההורים שלי מאוד צעירים, (34,37)
                ואנחנו משפחה שכל הזמן מטיילת ,מפסח, אני כל שבוע חמשושים בטבריה, יש לנו אופנוע ים, סירה, מלא באילת, ים, בריכה ,שבתות, מה לא!!! גם בחורף מטיילים, אבל בקיץ זה השיא, אני משתגעת בצניעות, אני פשוט מתחרפנת! מה אני יכולה לעשות? ללכת איתם נגיד לאילת, כל המשפחה, דודים, חברים, לכולם.. נהנים, כולן, חשופות .. ואני אהיה עם איזה חרמונית? הרב אני עם דמעות! אני בחורה ששומרת על עצמה! קשה לייי!!! אומנם, כיף מטיילים כל הזמן,כל מה שאני רוצה יש לי, אבל הרב. צניעות?! אין!
                וקשה לי אני רוצה לשמור! אני רגילה ככה מאז ומתמיד! יצא לי קיץ שעבר שקצת התלבשתי צנוע, היינו בטבריה כולם, כולם כרגיל חשופים, ואני ניסיתי בסך הכל לשמור טיפה על צניעות, אז לא לבשתי בגד ים, בני דודים שלי, משפחה כולם אומרים לי מה קרה לך? השתגעת? מה את בסיביר? אוגוסט נשמה, תורידי! הרב בכללי אני רוצה להיות צנועה! אבל כשמטיילים ונהנים איך אפשר? במיוחד בקיץ הכל עם מים, מה אפשר לעשות? להכנס עם בגדים? אי אפשר! מה עושים?!
                הרב קשה!
                תודה רבה לך!!! אין עלייך!


                תשובה:
                אחותי היקרה , אף אחד לא אמר שזה קל , אם זה היה קל על מה היינו מקבלים שכר?
                על מה ה' יתברך משלם לנו? אם באנו לכאן כדי ליהנות , מתי נתקן? מי שקצת למד יודע שכל אדם בא לעולם הזה לתקן את התיקון שלו בעולם. אם כל החיים נבלה ונטייל, מתי נתקן? מתי נעשה תשובה?

                חוץ מזה , מעבר לתיקון , יש כאן עניין הרבה יותר ערכי ומהותי. אשאל אותך שאלה:
                אם היית מתחתנת עם בחור והיית מצפה ממנו להיות נאמן והוא היה נאמן כל השנה, אבל בחופשים הוא היה מבקש להשתחרר מעט, האם היית מאפשרת לו להסתובב עם בנות בחוסר צניעות , בלבוש חושפני בבריכות עם בנות? לא היית חוששת שהוא יפגום את העיניים, מחשבה מביאה לידי מעשה, שהרי כבר אמרו חז"ל: "סוף מעשה במחשבה תחילה" המעשה נגרם כתוצאה מהמחשבה שעלתה בראשו של אדם תחילה. וכמו שאמרו חז"ל: "עין רואה לב חומד כלי המעשה גומרים". אני בטוח שאף אשה נורמלית לא הייתה מסכימה שבן הזוג שלה יסתובב בחברת בנות צעירות ויפות בלבוש חושפני, סביר מאוד להניח שזה יהרוס את הבית ואת הזוגיות , כשאין גבולות ונכנעים ללחץ החברתי , מאבדים את התא המשפחתי , את הנאמנות ואת הבית, זה שווה את זה?

                זה בדיוק ההבדל בין דג חי לדג מת.
                מי שבוחר לקבור את מסורת אבותיו עמוק בהיסטוריה , הוא דג מת. כי מי שאין לו עבר אין לו עתיד. אנחנו לא מוכנים לקבור את מסורת אבותינו , אנחנו לא מתביישים ביהדותנו , אנחנו משמרים את מסורת אבותינו ועושים הכל כדי להמשיך לשמר אותה.

                ההבדל בין דג חי לדג מת הוא שדג חי מסוגל לשחות נגד הזרם , דג מת נסחף לכל מקום שהזרם זורם , זיכרי: "התורה נמשלה למים" (תענית ז.) אנחנו לא נכנעים לזרם , אנחנו שומרים על מסורת אבותינו וזה מה ששומר אותנו כעם קדוש כבר אלפי שנים , עמים קמו ונפלו ואנחנו שורדים , אפילו את השואה שרדנו ברוך ה' , בחינת: "המה כרעו ונפלו ואנחנו קמנו ונתעודד" , אסור לנו להתעלם מחוקי התורה וממסורת אבותינו, מי שמוותר על העבר שלו , אין לו עתיד ! ואני בספק אם בכלל יהיה לו עולם הבא. 

                יצר הרע משלם פרוטות במזומן.
                 תחשבי על זה בצורה כזאת , מה חשוב לך יותר ליהנות 70 שנה בעולם הזמני הזה שחז"ל מדמים אותו לפרוזדור: "התקן עצמך בפרוזדור כדי שתיכנס לטרקלין" או בעולם הבא שהוא עולם הנצח , מליארדי שנים? תחשבי על זה ואולי תסיקי מסקנות נכונות. אל תתני ליצר הרע לקנות אותך בפרוטות , יצר הרע משלם לנו גרושים במזומן , יצר הטוב משלם הרבה יותר אבל בצ'ק דחוי. מי שיודע להתאפק , מרוויח.  

                לסיכום: מילת המפתח היא: "איפוק" מי שלא יודע להתאפק , הוא המפסיד הגדול.
                מי שנכנע לכל פיתוי , סופו לאבד את נאמנותו לא-לוהיו ואת נאמנותו בזוגיות. תחשבי
                על זה, עם מי היית רוצה להקים בית עם גבר שיודע להתאפק ולא מתיר לעצמו לעשות כל מה שבא לו וכל מה שמתחשק לו , או... עם גבר שיודע להתאפק , לדחות סיפוקים, עם גבר שמגלה יכולת להמתין , להתאזר בסבלנות , גבר נאמן שנאמן למסורת אבותיו גבר נאמן שיהיה נאמן גם לאשתו. כשחושבים על זה , מי שלא מצליח להתאפק הוא פשוט "תינוק" כמו ילד קטן , לכן אנחנו לא מאשימים את אחינו החילונים הם בסך הכל "תינוקות שנשבו" , צפייה בקטע הבא תעזור לך להבין למה לפעמים שווה להתאפק, גם אם ממש קשה. בקטע הפרס הוא "עוד מרשמלו" אצל ה' יתברך הפרס הוא: "חיי נצח".

                את חייבת לראות את זה.





                .




                תגיות:
                להיות צנועה לחץ חברתי כל שבוע חמשושים איזה חרמונית בחורה ששומרת על עצמה תורידי סיביר להיכנס עם בגדים
                חדשות אורלנוער
                • שובבים
                  ביום שלישי הקרוב יד אדר תתקיים סעודת פורים באולמי ויגו הקהל מוזמן
                • שיעורי הרבנית
                  שיעורי הרבנית מיטל מתקיימים בימי ראשון בבית הכנסת תפארת אחים. בימי שני בבית ספר אור לציון בשעה 20:30 לבנות בלבד בימי שני מתקיימים השיעורים בבית ספר אור לציון, חנייה בשפע
                • שיעורים קרובים
                  בימי שלישי וחמישי בבית כנסת תפארת אחים רחוב שדרות מנחם רפאל 1 בשעה 21:00 קבלת קהל החל משעה 20:00 בתיאום מראש בווטסאפ: 0504106657 באותו יום.
                מדרשת אור לנוער
                • קבוצות הווטסאפ
                  להצטרפות לקבוצות הווטסאפ שלחו הודעה למספר: 0504106657 עם השם שלכם ובקשו להצטרף
                • מעוניינים להפיץ?
                  כל מי שמעוניין לעזור בהפצה של סרטונים או בעריכה של סרטונים שיצור איתנו קשר ונשלב אותו במפעל זיכוי הרבים.
                • שיחה עם הרב
                  קבלת קהל בימי שלישי וחמישי בין השעות 20:00 ל-21:00
                • שיעורי הרב
                  ימי שלישי - ליקוטי מוהר"ן + המורי ימי חמישי - תניא + בן איש חי

                מדור פרסומי

                זמני היום

                סקר