התחברות
    שכחתי סיסמא
      בקשת אישור מחדש
        הרשמה
        זכר נקבה
          שליחת שאלה לחבר
            הוספת שיעור
              הודעות מהרב
              צור קשר !

                לפעמים בא לי לזרוק את כל ההתחזקות ואת כל המצוות

                מספר סידורי: 120381
                שאלה:
                שלום הרב, לפעמים באלי פשוט לזרוק את כל ההתחזקות וכל המצוות, הרגשה עצומה של בדידות למה זה צריך ליהיות כל כך קשה נפשית? אני מאמינה ששנה הבאה יהיה לי יותר קל כי אני יהיה בסביבה שתאפשר לי להתחזק באמת, אבל כל הנתק הזה מהחברות הטובות שלי שהם ממש כמו אחיות, איפה אני ישיג עוד קשרים כאלה? אני מפחדת שלא יהיו לי חברות שאני יהיה בסמינר. אם הרב יוכל לעודד אותי קצת אני ישמח !


                תשובה:
                אחותי היקרה , אף אחד לא ביקש ממך "לזרוק" את כל החברות שלך , תשתדלי פשוט למצוא חברות טובות ויראות שמים חוץ מהחברות הרגילות שלך ולאט לאט תלמדי יותר מהחברות הטובות ופחות מהחברות שעלולות לקלקל אותך ומי יודע אולי בהמשך תצליחי להשפיע גם על החברות המקולקלות להתקרב לה', הבדידות החברתית היא באמת מציאות קשה ואני לא רוצה שתהיי מבודדת מבחינה חברתית , אני גם חושב שזה לא נכון זה עלול לפגוע בך מאוד מבחינה נפשית. חוץ מזה התחזקות מהירה תגרום רק נזק לעניו"ד. את צריכה להתחזק בצורה מתונה והדרגתית ובע"ה כשיגיע הזמן תעלי למדרשה ו\או לסמינר (מה שיתאים לך) ושם תגלי עולם ומלואו , יהיו לך חברות שלא תתביישי לשמור תורה ומצוות בחברתן ולא תתביישי ללכת בצניעות כמו בת מלך אמיתית בחברתן

                היה לי קשה לשמוע שלפעמים בא לך לזרוק הכל , אבל אני מבין את הקושי , זה באמת ניסיון לא פשוט , הדור הזה מבלבל וקשה ואני יכול להבין אותך אבל לא להסכים איתך, איך היית מרגישה אם היית מתחתנת עם בחור שכל החברים שלו מקולקלים וקשה לו מאוד לחיות רק איתך ולוותר על כל תענוגי העולם הזה כשהוא רואה את כל החברים שלו מהעבר נהנים , מבלים וחוגגים במסעדות במועדונים ובפאבים עם בחורות והימורים ושטויות, האם היית אומרת לו לוותר על עולם התורה לטובת עולם של זמני של שקר? האם את חושבת שכשקשה צריך להתגרש ולוותר על הכל רק כי "בא לנו ליהנות ולברוח?"
                אני חושב שלא ! אני חושב שכשקשה צריך להתמודד , לא לוותר בקלות ולברוח. אם בורחים מקשיים בסוף מתמודדים עם קשיים גדולים יותר , בדיוק כמו טיפול שיניים , אם יש חור קטן בשן ולא הולכים לרופא שיניים בסוף החור גדל וצריך סתימה , אם גם כאן בורחים מהתמודדות בסוף צריך טיפול שורש אם גם בזה מזלזלים , אז צריך עקירה. תחשבי על זה ותחליטי אם את רוצה לברוח מהתמודדות או לטפל בחור הקטן שיש לך ביראת שמים

                לסיכום: אם לומר את האמת , אני בעצמי כבר לא בקשר עם כל החברים שהיו לי בבית הספר היסודי או בתיכון , הדור שלנו כל כך תובעני וטובעני , המצב הכלכלי לא מותיר לנו ברירות , חייבים לעבוד שעות רבות , חייבים ללמוד , מתי יש זמן לחברים? את מעט הזמן הפנוי שנותר לנו אנו מקדישים למשפחה ולחברים מהישיבה \ סמינר שנשארו לנו בחיים. משתתפים באירועים משפחתיים ובשמחות של החברים הקרובים , כל השאר נעלמים.
                לכן אני חושב שאת לא צריכה לחשוש , את צריכה לחשוב על העתיד שלך ועל המשפחה שתקימי , כל החברות שלך שנהנות ומבלות , בסופו של דבר יקימו בית ויתרכזו בעצמן, תתחילי לחשוב על העתיד שלך ואל תפספסי את ההזדמנות להקים בית כשר בישראל.

                שאלות ותשובות שעשויות לעניין אותך.
                א. כל החברות שלי יורדות לאילת ורק אני תקועה פה.
                ב. כל החברות שלי מתלבשות בחוסר צניעות וזה ממש קשה להחזיק מעמד לבד.











                תגיות:
                בא לי לזרוק את כל ההתחזקות הרגשה עצומה של בדידות קשה נפשית הנתק הזה חברות טובות כמו אחיות
                חדשות אורלנוער
                • שובבים
                  ביום שלישי הקרוב יד אדר תתקיים סעודת פורים באולמי ויגו הקהל מוזמן
                • שיעורי הרבנית
                  שיעורי הרבנית מיטל מתקיימים בימי ראשון בבית הכנסת תפארת אחים. בימי שני בבית ספר אור לציון בשעה 20:30 לבנות בלבד בימי שני מתקיימים השיעורים בבית ספר אור לציון, חנייה בשפע
                • שיעורים קרובים
                  בימי שלישי וחמישי בבית כנסת תפארת אחים רחוב שדרות מנחם רפאל 1 בשעה 21:00 קבלת קהל החל משעה 20:00 בתיאום מראש בווטסאפ: 0504106657 באותו יום.
                מדרשת אור לנוער
                • קבוצות הווטסאפ
                  להצטרפות לקבוצות הווטסאפ שלחו הודעה למספר: 0504106657 עם השם שלכם ובקשו להצטרף
                • מעוניינים להפיץ?
                  כל מי שמעוניין לעזור בהפצה של סרטונים או בעריכה של סרטונים שיצור איתנו קשר ונשלב אותו במפעל זיכוי הרבים.
                • שיחה עם הרב
                  קבלת קהל בימי שלישי וחמישי בין השעות 20:00 ל-21:00
                • שיעורי הרב
                  ימי שלישי - ליקוטי מוהר"ן + המורי ימי חמישי - תניא + בן איש חי

                מדור פרסומי

                זמני היום

                סקר