התחברות
    שכחתי סיסמא
      בקשת אישור מחדש
        הרשמה
        זכר נקבה
          שליחת שאלה לחבר
            הוספת שיעור
              הודעות מהרב
              צור קשר !

                אני מפחד לחזור בתשובה כמו שאני מפחד ממוות ! לא מעוניין לשמור שבת

                מספר סידורי: 120474
                שאלה:
                אהלן אחי היקר, אחותי הכניסה אותי לאתר שלך, לא נרשמתי, אז אני כותב מאחותי. תראה אח שלי, אני מפחד לחזור בתשובה כמו שאני מפחד ממוות, אני יודע אצלכם הכל אסור. רק- מותר לשמור שבת! זה מה שמותר! אני עוד מעט מתגייס (י״ב).
                וואלה אני חושב לעצמי איך אפשר פתאום לא לצאת לבלות, לשמור שבת, איך אפשר זה לא אמיתי הדבר הזה. אחרי 18 שנה ככה.... יש לי מלא חברים שהלכו לשיעורים ופתאום התחזקו והיום מדי פעם הם לשיעורי תורה
                אבל אחי אני אגיד לך דוגרי אני לא נמשך לזה.. בואנה אני מסתכל על אחותי בת 17 מלכת היופי אין אחד שעובר לידה ולא מרים עיניים אין לא קיים! פתאום בום מתחילה להתחזק! אני והיא יושבים במסעדה, היא אומרת לי סהר קום ליטול ידיים מה אתה גוי? אני שרוף עלייה בגלל זה אני נכנע לה!
                אני אגיד לך את האמת ? משהו שאני מסכים אתכם? זה השמירת נגיעה, וואלה אני בחיים לא אתעסק עם בחורה יהודייה!! יש לי אחות ואני חוטף שפעת אם מישהו רק מסתכל עלייה, אם הייתי רוצה הייתי יכול להכשיל מלא בנות וליפול איתן אני בוחר לא לעשות את זה , הרב סליחה אם חפרתי אחי,תברך אותי שאני יתגייס לשלום,ותגיד לי מה לקבל עצמי בקטנה אבללל...לא שבת חס וחלילה. ואני אשתדל לקיים. תודה רבה!!


                תשובה:
                א. הצורה שבה אתה רואה את הדת פשוט מזעזעת , מהדת לא צריכים לפחד.
                ב. הדת היא הדבר הטוב ביותר שיכול לקרות לך ו\או לכל יהודי בעולם הזה.
                ג. הדת מכניסה את האדם למסגרת , קל יותר לחיות כשיש מסגרת ברורה וכללים.
                ד. כמו שהעולם לא יכול להתקיים בלי חוקים ואכיפה של החוקים, כך בדיוק בעולם הרוחני

                אצלכם הכל אסור.
                ההסתכלות שלך על הדת חשוכה , מי שניסה לקרב אותך עשה את זה בצורה לא נכונה.
                בנוגע להשוואה העצובה "אצלכם הכל אסור" זה ממש לא נכון , כשרואים את הדת בצורה כזאת זה באמת מרתיע ומרחיק , אבל באותה מידה אתה יכול להסתכל על כל דבר בחיים
                בוא נקח לדוגמא זוגיות , יש גברים שמסתכלים על חיי הזוגיות בדיוק כמו שאתה מסתכל על הדת , מישהו פעם אמר לי אני מפחד להתחתן פחד מוות , אחרי החתונה הכל אסור , אני צריך כל החיים להיות רק עם אשה אחת , צריך להיות נאמן לה , זה סיוטטט אני מפחדדדד, ברור שמי שמחפש לבלות ולהתבלות ולא מסוגל להיות נאמן לאשה אחת , צריך לעבוד על הנאמנות שלו , אין דבר יפה יותר ונכון יותר מזוגיות טובה ובריאה בין גבר לאשה. הסיכוי לבנות זוגיות טובה ולהישאר נאמנים לאורך זמן הרבה יותר גדול כשבונים בית דתי

                איך בונים אמונה?
                אח יקר, אמונה בונים ע"י אימונים, מי שלא יתאמן על השריר הרוחני שנקרא אמונה ,לעולם לא יצליח להיות אדם מאמין.  לכל יהודי יש שריר רוחני (משל) אם אתה יהודי נולדת עם ניצוץ קדוש , כדי להצליח להדליק אותו אתה פשוט צריך למצוא מקום שבו יציגו לך את הדת בצורה נעימה ואוהבת ולא בצורה חשוכה מפחידה וכואבת , אני מוכן לעזור לך בזה אחי.

                מה זה שבת?
                שבת מלמדת אותך לעצור רגע את המרדף המטורף אחרי הכסף והעבודה , סוף סוף יום אחד בלי פלאפון , בלי עבודה , ניתוק גשמי לצורך חיבור רוחני , האור נדלק לבד , האוכל כבר מוכן , הילדים סביב השולחן , הגבר שר לאשתו אשת חיל , הולכים לבית כנסת להכיר קצת את מי שאמר והיה העולם , מתפללים (דבר שהרבה זמן לא עשית אחי) מתחברים למשהו רוחני יותר , אמיתי יותר , טהור יותר , מקבלים משמעות לחיים אחי. 

                למה מחכים 6 שעות בין בשר לחלב?
                אתה חושב שמשעמם לה' , שהוא יושב בשמים ומחכה להעניש את כל מי שאכל שלא בזמן? ככה אתה רואה את ה'? כמעניש! כשוטר אכזרי ח"ו? כרודן? כאחד שאוסר הכל על אחרים? זה ממש לא חשוך כמו שאתה מתאר את זה , עובדה שבשבת דתיים מסתובבים ברחוב עם חיוך על הפנים , אוכלים ושרים בשמחה , הולכים לבית הכנסת בשמחה , מטיילים בערב עם הנשים שלהם והילדים שלהם , יושבים בפארקים עם הילדים ונהנים משמש נפלאה , על מה אתה מדבר? אתה רואה עולם חשוך כי אתה מסתובב עם אנשים חשוכים כנראה , תנסה להכיר בחורים טובים ולהקשיב קצת לאחותך ואולי תזכה לאור מתוק של רוחניות אח יקר. מחכים 6 שעות בין בשר לחלב כי ה' רוצה לחנך אותנו לאיפוק , מעבר לסיבות ההגיוניות והבריאותיות , מעבר לכל הפסקים וההלכות בנושא , יש את הפן הנפשי רעיוני , תחשוב על זה , זה עוזר לנו ללמוד להתאפק , מי שאוכל לפני הזמן לא מחנך את עצמו לאיפוק , ואז כשיבוא לו ניסיון הוא גם לא יצליח להתאפק , דתיים יודעים להתאפק כי הם מתאמנים על אמונה , הם מתאמנים על נאמנות ואני ממש מאחל לך להכיר בת מלך דתיה.

                לסיכום: אני מברך אותך שתלך לשלום ויהי רצון שה' יתברך ישמור עליך ועל כל חיילי צבא ההגנה לישראל , אני מציע לך לקרוא קצת שו"ת באתר ולצפות בשיעורים , אני בטוח שתקבל מהם חכמה ותבין איך לעבוד את ה' בצורה נכונה. תקבל על עצמך לצפות בשידורים החיים שיש באתר (שיעור אחד לפחות פעם בשבוע) ותקרא כל יום 10 פרקי תהילים (התיקון הכללי) וזכות דוד המלך עליו השלום תגן בעדך אח יקר.

                נ.ב - לגבי שבת , אם אי פעם תזכה לשמור שבת , כדאי שתלמד קודם מה זה שבת בכלל
                אני מצרף לך כמה שיעורים שאני רוצה שתצפה בהם (אני מניח שאתה אדם חכם אז בחרתי לך שיעורים גבוהים ונפלאים שידברו אל השכל שלך ויגעו גם ברגש , המון הצלחה נשמה)







                .




                תגיות:
                לשמור שבת מפחד לחזור בתשובה לא לצאת לבלות
                חדשות אורלנוער
                • שובבים
                  ביום שלישי הקרוב יד אדר תתקיים סעודת פורים באולמי ויגו הקהל מוזמן
                • שיעורי הרבנית
                  שיעורי הרבנית מיטל מתקיימים בימי ראשון בבית הכנסת תפארת אחים. בימי שני בבית ספר אור לציון בשעה 20:30 לבנות בלבד בימי שני מתקיימים השיעורים בבית ספר אור לציון, חנייה בשפע
                • שיעורים קרובים
                  בימי שלישי וחמישי בבית כנסת תפארת אחים רחוב שדרות מנחם רפאל 1 בשעה 21:00 קבלת קהל החל משעה 20:00 בתיאום מראש בווטסאפ: 0504106657 באותו יום.
                מדרשת אור לנוער
                • קבוצות הווטסאפ
                  להצטרפות לקבוצות הווטסאפ שלחו הודעה למספר: 0504106657 עם השם שלכם ובקשו להצטרף
                • מעוניינים להפיץ?
                  כל מי שמעוניין לעזור בהפצה של סרטונים או בעריכה של סרטונים שיצור איתנו קשר ונשלב אותו במפעל זיכוי הרבים.
                • שיחה עם הרב
                  קבלת קהל בימי שלישי וחמישי בין השעות 20:00 ל-21:00
                • שיעורי הרב
                  ימי שלישי - ליקוטי מוהר"ן + המורי ימי חמישי - תניא + בן איש חי

                מדור פרסומי

                זמני היום

                סקר