התחברות
    שכחתי סיסמא
      בקשת אישור מחדש
        הרשמה
        זכר נקבה
          שליחת שאלה לחבר
            הוספת שיעור
              הודעות מהרב
              צור קשר !

                נולדתי עם נשמה עצובה - אני נשואה אבל חושקת בערבי

                מספר סידורי: 121042
                שאלה:
                האם יש דבר כזה שנשמה נולדה עצובה? אני ממש מרגישה שנולדתי עם נשמה עצובה מגיל קטן מאד יש לי מועקה וסוג של עצב עז שלא עוזב פעם יותר פעם פחות אבל תמיד נישאר ובכלל כל החיים שלי נמשכתי לסבל ולדיכדוך ובאמת עברתי גם דברים קשים שגרמו לצער לגדול ואני יתן דוגמא לכאב שיש בי למשל בשעה של השקיעה שעדין יש מאט אור אני ממש מרגישה מתה מבפנים אני מרגישה געגוע וכאב בנשמה בלתי מוסבר ובעונות מעבר או ריחות מסויימים של החגים גורים לי צער קשה בלתי מוסבר בטח תחשוב שאני משוגעת אבל זה צער עמוק מאד בתוך נשמתי גם לפני כניסת שבת יש לי את הכאב הזה אני ממש בטוחה שאני נולדתי עצובה. ושאלה שניה אני בת 35 נשואה ברוך השם באושר לפני שהכרתי את בעלי היה לי חבר ערבי לצערי עברתי גם כמה דברים קשים איתו אבל אני לא מבינה מדוע עד עכשיו לא שכחתי אותו כול הזמן אני נזכרת בו לפעמים גם מרגישה צורך לחפש אותו סוג של געגוע לפעמים גם מרגישה שאני עוד אוהבת אותו ויש לציין שיש לי כרגע זוגיות טובה מאד ואני אוהבת את בעלי ומכבדת אותו יש לנו שני ילדים מקסימים ועדיין הערבי לא יוצא לי מהראש מה עושים במצב כזה האם אני נורמלית או משוגעת לפעמים אני ממש הולכת ברחוב מחפשת אולי ניפגש אני נזכרת בדברים שעברתי איתו וכולי מתרגשת זה ממש מציק לי כול פעם שעולה לי מחשבה עליו אני נילחמת איתה מנסה לחשוב על בעלי בכוח אבל זה מאד קשה עברו 10 שנים בניתי חיים חדשים יש לי ילדים ועדיין לא שכחתי מה זה אומר והאם יש דרך לברוח מהעבר להפסיק לחשוב על העבר לשכוח? אשמח לתשובה ותודה מראש אתם עושים עבודת קודש.


                תשובה:
                שלום וברכה , האמת המכתב שלך קצת ארוך ואני בד"כ לא עונה על מכתבים ארוכים אבל לא יכולתי להתעלם מהמכתב המרגש והכנה שלך. אשתדל לענות לך על הכל...

                למה הנשמה שלי עצובה?
                אחותי היקרה , בעולם חיים מליוני אנשים עם נשמות עצובות , לא פחות ממך , הסיבה שהנשמות שלהם עצובות פשוטה , הם לא ממלאים את ייעודם האמיתי בעולם , כל מי שרודף אחר השקר וחי את השקר , ודאי שנשמתו תהיה עצובה , היא לא מקבלת שום סיפוק מחיי השקר , הנשמה היא חלק א-לוה ממעל. זה כמו לקחת נסיך מארמון המלך ולתת לו לחיות בצריף, האם הנסיך יהיה מאושר? וודאי שלא ! כי עמוק בתוך תוכו הוא יודע שהוא יכול לחיות בתוך ארמון. כך הנשמה , כל זמן שאנחנו לא באמת נותנים לה את מה שהיא צריכה לקבל (תורה, מצוות, מעשים טובים) אנחנו מדכאים אותה מאוד ומעציבים אותה מאוד. יש אנשים שנולדים לתוך מציאות עצובה , אבל אינם נולדים עצובים , אדם לא נולד להיות עצוב , באנו לעולם הזה כדי לתקן את התיקון שלנו בעולם , ברגע שנבין מה תפקידנו כאן בעולם וניישם אותו בצורה נכונה , הצרה הגדולה ביותר יכולה להפוך להיות הרפואה הגדולה ביותר , הגזירות הקשות ביותר של המן הרשע יכולות להפוך לחג פורים שמח , אם צמים 3 ימים ומתענים , בסוף זוכים לישועה.
                אם את באמת רוצה להבין את סוד הדברים לעומק כנסי: "נשמה עצובה בעולם שמח"

                סיפור שיעזור לך להבין במשל למה ה' לפעמים גורם לנו להיות עצובים.
                היה אדם אחד שעשה תאונה , לקחו אותו לבית חולים כדי לערוך לו צילומים, כל הדרך לבית החולים הוא היה ממורמר וקילל את הרגע , בז לרוע מזלו וכעס מאוד על א-לוהים
                עשרים דק' לאחר מכן , כשהובהל לעשות צילומים כדי לברר איזה נזק נגרם לגופו , ערכו לו בדיקות מקיפות וגילו שיש לו גידול מסוכן , הרופאים הצליחו להסיר לו את הגידול ואמרו לו בזו הלשון: "בזכות התאונה , ניצלת מנזק בלתי הפיך , אם לא היינו מגלים את המחלה שלך והגידול היה ממשיך להתפתח , הסיכויים שלך לחיות היו אפסיים". מאותו יום הוא משתדל לראות הכל בצורה חיובית ולא להתמרמר על רוע מזלו. העולם הזה הוא רק פרוזדור , לפעמים שווה לסבול קצת בעולם הזה כמה שנים (בפרוזדור) כדי ליהנות מליוני שנים ולהרוויח את העולם הבא מליארדי שנים (טרקלין). על זה אמרו חז"ל: "התקן עצמך בפרוזדור כדי שתיכנס לטרקלין".   

                אני כמעט בטוחה שנולדתי עצובה.
                לצערי הרב , אם תמשיכי לחשוב כך , את עלולה להמשיך לחיות בעולם עצוב ודמיוני, מחשבה מייצרת מציאות , אם תצליחי לשנות את הלך המחשבה שלך ותאמיני באמונה שלימה שאת בת של מלך בעולם זמני , אז תצליחי להפוך את העולם הזה (הצריף) לארמון מלכות. בזכות שבת , בזכות התפילה שלך והקשר שלך עם ה' ובזכות בעלך.

                למה יש לי כל מיני מחשבות רעות?
                לצערנו הרב הטעויות שאנחנו עושים בעבר רודפות אותנו גם בעתיד , כדי לשכוח אותם עלינו לתקן אותם , כל זמן שלא תיקנו את הטעות היא ממשיכה להופיע לנו בדמיונות ובמחשבות , לא פשוט לתקן טעויות חמורות מהעבר , הרבה פעמים כשאדם חוטא ניצוצות של קדושה נטמעים עמוק בתוך הקליפות , האדם ממשיך לחיות את חייו אבל הניצוצות זועקים וממתינים לתיקון , זו הסיבה שהרבה פעמים לפני תפילת 18 צצות להן כל מיני מחשבות זרות , לפעמים מקורן ביצר הרע , אבל לפעמים מקורן בסוד הניצוצות שחפצות בתיקון (כך ראיתי שכתב הרב ישראל לוגסי שליט"א בספרו).

                למה יש לי געגועים לחבר הערבי?
                הסיבה שאת כל הזמן חושבת על החבר הערבי יכולה להיות בגלל עצם האיסור , שהרי אסור ליהודיה לחיות עם ערבי , וכשאוסרים עלינו לעשות משהו , מתעורר בנו דחף פנימי כן לעשות אותו. או שאת פשוט מתגעגעת לתקופת הבחרות והנערות שלך , תקופה שבה אין מחוייבות , תקופה שבה הכל נראה הרבה יותר מתוק , אבל גם הרבה יותר שקרי , בעבר הייתה בך תאווה לערבי , היום יש בך אהבה ליהודי, היום זכית להקים בית כשר עם בחור נפלא. במקום להמשיך לחיות באבדון ולאבד את העולם הזה והעולם הבא שלך , בחרת בחירות נכונות , הפסקת עם השטויות , הקמת בית כשר , את נשואה , את אשה מיוחדת וטובה , הרבה זוגות אחרים לא הצליחו להגיע לאן שאת ובעלך הגעתם , הרבה נשים אחרות נטשו את המערכה בדרך והתגרשו , את זכית להקים בית נפלא , להחזיק מעמד , ואפילו כתבת שאת אוהבת את בעלך ומכבדת אותו וברוך ה' זכית לשני ילדים ממנו. האם שווה לך לאבד את כל זה בגלל תאווה שקרית או מחשבה זדונית שבאה לך מכוחו של היצר הרע? כדי לסלק את אותה קליפת עמלק שאחזה בך בגין אותם מעשים אסורים שעשית , תקבלי על עצמך תשובה גמורה , תראי מה את צריכה לתקן , במה את צריכה להתחזק , אולי בצניעות? אולי בטהרת המשפחה? אולי כיסוי ראש? אולי בכבוד הבעל? אולי קצת יותר בשמירת העין והמחשבה? אולי בברכות? אולי בתפילה? את מכירה את עצמך הרבה יותר טוב.

                לסיכום: אני ממש לא חושב שאת משוגעת את אשה נורמלית לחלוטין שלא חוששת לספר את אשר בלבה , אני בטוח שיש עוד הרבה אנשים עם נשמה עצובה שחוששים לומר את אשר בליבם כדי שלא יחשבו שהם משוגעים , אבל את חיפשת תרופה ואני מקווה שעזרתי לך מעט ויהי רצון שמהיום והלאה בע"ה תזכי להיות שמחה יותר בע"ה
                זיכרי ! ככל שתמלאי את החסך הרוחני בנשמה שלך , תזכי לאושר בחיים , אם תמשיכי לחפש ריגושים מיותרים ולחשוב מחשבות על חטאים , לעולם לא תצליחי לזכות לאושר
                כבר גילה לנו רבי נחמן שהעצבות היא שורש לכל העבירות והשמחה היא השורש לכל המצוות , אם חשקה נפשך להיות שמחה , תרבי בעשיית המצוות כראוי.

                נ.ב - תשאירי לי את השם שלך במדור ביקשת קיבלת ואני מבטיח להתפלל לרפואתך כדי שתזכי לרפואה שלימה , לרפואת הנפש והגוף , ותזכי לשמחה אמיתית , כמו כן
                יכול בהחלט להיות שהצער שיש לך מקורו במעשים הרעים שעשית בנערות שלך ובבחרות שלך שלא מניחים לך להירגע עד שלא יבואו על תיקונם. (אולי את צריכה תיקון)
                אל תלכי לרבנים שיגידו לך לשלם עשרות אלפי שקלים כדי לתקן , תיקון תחילתו תשובה לא רק ממון.

                צפייה בקטעים הבאים תעזור לך למצוא מזור לנפשך ונשמתך בע"ה.





                .



                תגיות:
                אשה נשואה נשמה עצובה עצבות שמחה חבר ערבי דברים קשים נזכרת בו אוהבת את בעלי הערבי לא יוצא לי מהראש
                חדשות אורלנוער
                • שובבים
                  ביום שלישי הקרוב יד אדר תתקיים סעודת פורים באולמי ויגו הקהל מוזמן
                • שיעורי הרבנית
                  שיעורי הרבנית מיטל מתקיימים בימי ראשון בבית הכנסת תפארת אחים. בימי שני בבית ספר אור לציון בשעה 20:30 לבנות בלבד בימי שני מתקיימים השיעורים בבית ספר אור לציון, חנייה בשפע
                • שיעורים קרובים
                  בימי שלישי וחמישי בבית כנסת תפארת אחים רחוב שדרות מנחם רפאל 1 בשעה 21:00 קבלת קהל החל משעה 20:00 בתיאום מראש בווטסאפ: 0504106657 באותו יום.
                מדרשת אור לנוער
                • קבוצות הווטסאפ
                  להצטרפות לקבוצות הווטסאפ שלחו הודעה למספר: 0504106657 עם השם שלכם ובקשו להצטרף
                • מעוניינים להפיץ?
                  כל מי שמעוניין לעזור בהפצה של סרטונים או בעריכה של סרטונים שיצור איתנו קשר ונשלב אותו במפעל זיכוי הרבים.
                • שיחה עם הרב
                  קבלת קהל בימי שלישי וחמישי בין השעות 20:00 ל-21:00
                • שיעורי הרב
                  ימי שלישי - ליקוטי מוהר"ן + המורי ימי חמישי - תניא + בן איש חי

                מדור פרסומי

                זמני היום

                סקר