התחברות
    שכחתי סיסמא
      בקשת אישור מחדש
        הרשמה
        זכר נקבה
          שליחת שאלה לחבר
            הוספת שיעור
              הודעות מהרב
              צור קשר !

                נסיעה בשבת - אחרי 5 שנים לצערי חיללתי שבת ובכיתי על זה הרבה

                מספר סידורי: 121846
                שאלה:
                שלום. אני שומרת שבת כבר כמעט 5 שנים אני עוד מעט בת 20. לפני שלושה שבועות בערך רצינו לעשות שבת אצל דודים ולצערי התעכבנו ואיחרנו ויצא לי לנסוע כשנכנסה שבת, נהגתי והתחלתי לבכות באמצע הנסיעה, לא היה לי מצב רוח ופשוט בכיתי הרבה.. מה לעשות? יש לציין שנסעתי 20 דקות אחרי כניסת שבת. השם כועס עלי? זה לא היה בכוונה.. :'(


                תשובה:
                אחותי היקרה , אני ממש מצטער לשמוע שנאלצת לחלל שבת , זה באמת לא עוון פשוט , אבל העובדה שבכית והבעת חרטה מעידה על הנשמה הטהורה והזכה שלך , אין לי ספק שה' אוהב אותך , אני לא יכול לומר שכשיהודי מחלל שבת זה לא מצער את ה' , השכינה בצער כשיהודים מחללים שבת , אבל יש הבדל בין חילול שבת בשוגג (שלא במתכוון) לבין חילול שבת במזיד (בכוונה תחילה) כמו כן יש הבדל בין איחור בשמירת שבת לבין חילול שבת ממש באמצע השבת. בכל מקרה , חילול שבת ודאי שהיה כאן. ולכן חשוב מאוד שתעשי תשובה. 

                איפה כתוב ששמירת שבת היא עוון כל כך חמור?
                כתוב בתורה: "וּשְׁמַרְתֶּם אֶת הַשַּׁבָּת כִּי קֹדֶשׁ הִוא לָכֶם מְחַלְלֶיהָ מוֹת יוּמָת כִּי כָּל הָעֹשֶׂה בָהּ מְלָאכָה וְנִכְרְתָה הַנֶּפֶשׁ הַהִוא מִקֶּרֶב עַמֶּיה"ָ (שמות לא',יד') חילול שבת הוא עוון חמור שהשלכותיו חמורות , אבל מי שעושה תשובה ניצל מהם וזוכה שיתכפרו עוונותיו וימחלו לו.

                ה' לא רוצה שניענש , ה' רוצה שנעשה תשובה.
                וכך מובא בנביא יחזקאל (פרק יח') בעניין בעל תשובה , "ובשוב רשע, מרשעתו אשר עשה, ויעש משפט, וצדקה הוא, את-נפשו יחייה. ויראה וישב, מכל-פשעיו אשר עשה חיה יחיה, לא ימות. ואמרו בית ישראל, לא ייתכן דרך אדוניי:  הדרכיי לא ייתכנו, בית ישראל הלוא דרכיכם, לא ייתכן.  לכן איש כדרכיו אשפוט אתכם, בית ישראל נאום, אדוני ה':  שובו והשיבו מכל-פשעיכם, ולא-יהיה לכם למכשול עוון.  השליכו מעליכם, את-כל-פשעיכם אשר פשעתם בם, ועשו לכם לב חדש, ורוח חדשה; ולמה תמותו, בית ישראל.  לב כי לא אחפוץ במות המת, נאום אדוניי יהוה:  והשיבו, וחיו". מכאן למדנו שמי שעושה תשובה זוכה לחיים.
                איך עושים תשובה? 
                הכי חשוב להתחרט על העבר ולהבטיח לא לחלל שבת בעתיד בע"ה (תשתדלי בזה מאד) כמו כן חשוב לדעת שיש חטאים קלים (אדם שעובר על מצוות עשה) שמתכפרים לאדם מיד כשעושה תשובה. ויש חטאים שלא מתכפרים בקלות (מי שעבר על מצוות לא תעשה) שרק תשובה ויום הכיפורים מסוגלים לכפר עליהם. (במידה ואדם שמר את יוה"כ והתפלל כראוי ובקש סליחה כראוי) ויש חטאים חמורים הרבה יותר (שיש בהם חיוב כריתות ומיתות בית דין) שלא מספיקה תשובה ולא מספיק יום כיפור כדי לכפר עליהם , אלא צריך גם ייסורים. ומבואר שמי שחלל שבת ועבר עבירה שחייבים עליה מיתת בית דין , תשובה ויום הכיפורים מכפרים ביחד עם ייסורים. (תשובה ויוה"כ מכפרים חצי והייסורים מכפרים חצי) קריאת התגובה הבאה תועיל לך מאוד:
                "תיקון - איך עושים תשובה על חטאים חמורים?"

                לסיכום: כדי לכפר על חילול שבת , תעשי תשובה שלימה , תקבלי ייסורים באהבה , תקבלי על עצמך ללמוד כל יום הלכה אחת או שתי הלכות בנושא שמירת שבת , תרבי בכבוד השבת , תעזרי בהכנות לשבת , בעריכת השולחן או בכל דבר אחר שאת מרגישה שאת יכולה לעזור בו , תפארי את השבת כפי יכולתך , ותקבלי שבת מוקדם יותר מהרגיל כדי לתקן את האיחור בשמירת שבת , כמו כן אני מציע שתקבלי על עצמך להציל בנות אחרות מחילול שבת , ע"י הפצה של דברי תורה , הלכות שבת , שיעורים מחזקים בנושא שבת וכיוצב' , אם תצליחי להציל אפילו יהודיה אחת מחילול שבת יועיל לך הדבר מאוד מאוד. יהי רצון שתזכי לכפר על חטאיך ע"י תשובה ומעשים טובים ולא ע"י ייסורים וחולאים רעים.

                נ.ב - חשוב שנזכור שה' יתברך לא רוצה שניפגע , ה' רוצה שנעשה תשובה , על זה אמר הנביא "כי לא אחפוץ במות המת" , אם אדם זוכה לעשות תשובה בחייו , קנה את עולמו.






                .






                תגיות:
                נסיעה בשבת חיללתי שבת אחרי כניסת שבת לחלל שבת יהודי מחלל שבת יהודים מחללים שבת שמירת שבת
                חדשות אורלנוער
                • שובבים
                  ביום שלישי הקרוב יד אדר תתקיים סעודת פורים באולמי ויגו הקהל מוזמן
                • שיעורי הרבנית
                  שיעורי הרבנית מיטל מתקיימים בימי ראשון בבית הכנסת תפארת אחים. בימי שני בבית ספר אור לציון בשעה 20:30 לבנות בלבד בימי שני מתקיימים השיעורים בבית ספר אור לציון, חנייה בשפע
                • שיעורים קרובים
                  בימי שלישי וחמישי בבית כנסת תפארת אחים רחוב שדרות מנחם רפאל 1 בשעה 21:00 קבלת קהל החל משעה 20:00 בתיאום מראש בווטסאפ: 0504106657 באותו יום.
                מדרשת אור לנוער
                • קבוצות הווטסאפ
                  להצטרפות לקבוצות הווטסאפ שלחו הודעה למספר: 0504106657 עם השם שלכם ובקשו להצטרף
                • מעוניינים להפיץ?
                  כל מי שמעוניין לעזור בהפצה של סרטונים או בעריכה של סרטונים שיצור איתנו קשר ונשלב אותו במפעל זיכוי הרבים.
                • שיחה עם הרב
                  קבלת קהל בימי שלישי וחמישי בין השעות 20:00 ל-21:00
                • שיעורי הרב
                  ימי שלישי - ליקוטי מוהר"ן + המורי ימי חמישי - תניא + בן איש חי

                מדור פרסומי

                זמני היום

                סקר