התחברות
    שכחתי סיסמא
      בקשת אישור מחדש
        הרשמה
        זכר נקבה
          שליחת שאלה לחבר
            הוספת שיעור
              הודעות מהרב
              צור קשר !

                ליקוטי מוהרן - האם הרב מתנגד לחסידות ברסלב?

                מספר סידורי: 125930
                שאלה:
                רציתי לשאול את כבוד הרב אם הוא מתנגד או יש לו דעות
                חלוקות על הדרך הקדושה של רבנו נחמן מברסלב שחצי עולם חוזרים בתשובה בזכותו דווקא בגלל שאנחנו דור קשה ועושים זאת מאהבה .. כי באחד מהשיעורים פניתי ואמרתי לך שאני מתחזקת בדרך הזאת והצעת לי לעלות למדרשה אחרת בירושלים ולא למדרשה של ברסלב ואני באמת חושבת שאתה עושה עבודה מופלאה אבל הדרך של רבינו נתנן לי אמונה חזקה ושמחה וגרם לי לעשות דברים אחרת וברוך השם זכיתי להקים בית ולהתחתן וזה הכי חשוב בעייני האמונה והשמחה כמובן שגם מצוות, אבל שמחה ואמונה זה הכי חשוב. וכך התנהגו הצדיקים לאורך הדורות , אז חשוב לי לשמוע מה הרב חושב על חסידות ברסלב


                תשובה:
                שלום וברכה.

                א. הלוואי שכל יהודי בישראל יזכה להיות קשור לרבנו.
                ב. אני בעצמי מאוד קשור לרבנו וזכיתי לטוס לציון של רבנו מספר פעמים.
                ג. בימי חמישי אני מעביר שיעור לנוער בוגר , מליקוטי מוהר"ן ומשיחות הר"ן.
                ד. אני אוהב את מוהרא"ש (ר' אליעזר שלמה שיק) הצדיק מיבנאל וקשור אליו אישית.
                ה. אין לי שום בעיה עם שום דרך בעם ישראל , כל הנחלים זורמים לים מבחינתי.
                ו. אני אוהב את חב"ד ,אני אוהב את ברסלב ,אני אוהב כל זווית ביהדות ובחסידות

                אז למה אתה לא מעודד צעירים להתחבר לברסלב?
                לצערנו הרב , הרבה צעירים מתחזקים , מתחילים להסתובב עם כובע של נ.נח.נחמ.נחמן ואוספים תרומות כדי לנסוע לרבנו , אני ממש מתנגד לתופעה וחושב שלא שייך שבחור צעיר יתחיל להסתובב כך ולקבץ נדבות כדי להשיג כסף לטיסה בראש השנה , בשבועות ולפעמים בחנוכה , כי רבנו מחלק מתנות. בדומה לכך יש הרבה בנות שמתחזקות מהר מדיי ותוך חודשיים מתחילות להסתובב לי עם שאלים, אני ממש חושש מההתלהבות הקיצונית הזאת ולכן כל זמן שלא מדובר במקום מסודר שבו אני יודע שלומדים הלכות , מוסר והשקפה בצורה נכונה , בריאה ויציבה
                אני לא ממהר. בעבר ההתייחסות הייתה אחרת כי מדרשיות צצו כפטריות אחר הגשם , אבל כיום ברוך ה' יש מדרשיות נפלאות של ברסלב שאני יודע שבחורים לומדים שם בצורה יציבה. לכן אנחנו לא מונעים מאף נערה ללכת לאף מדרשה, הבנות יוצאות לסבב מדרשות (למדרשות שאנחנו סומכים עליהן) והן בוחרות לבד מה מתאים להן ומה לא. 

                במותם הורישו לנו מסורת מפוארת ועוצמה אדירה.
                אין ספק קל שבקלים שרבי נחמן היה אחד מל"ו הצדיקים הנסתרים שפעלו בדורות האחרונים , כל אחד מאותם צדיקים הותיר בנו את רשמיו , רבי מרדכי שרעבי זצוק"ל הותיר בנו חותם מחכמת הקבלה והסוד , הרב כדורי זצוק"ל הותיר בנו חותם וקמיעות בזכות הפשטות הענווה והקדושה שהייתה בו , הרב עובדיה זצוק"ל הותיר בנו חותם של לימוד הלכה , הרב מרדכי אליהו הותיר בנו חותם של אהבת ישראל , הרבי מליובוויטש עורר בכל העולם נקודת משיח , רבי נחמן עורר בנו את השמחה ועזר לנו להיפטר מהייאוש , האור החיים הקדוש הותיר בנו אור גדול שיאיר בנו עד ביאת גואל צדק , בקיצור כל צדיק פתח לנו פתח לגאולה השלימה.

                לסיכום: אני שמח לשמוע שזכית להקים בית כשר ונאמן בישראל , אשריך ואשרי חלקך שזכית להיות קשורה לחסידות ברסלב , זו באמת זכות גדולה , ואני חושב שכל מי שמחובר לרב ולדרך , צריך להיות מאושר , כל זמן שהוא באמת מתבטל לרב שלו וחי ע"פ הדרך בה בחר. אני חושב שמי שרוצה להתחזק באמת צריך בראש ובראשונה לשבת וללמוד הלכות ממש , כדי לדעת את הדרך בה ילך. לכן התנגדתי מאוד לטיסות והוצאת כספים מרובים בטורח גדול ובסכסוך עם ההורים , כדי לטוס לאומן בחגים (ר"ה , סוכות , חנוכה וכיוצב') אני חושב שכל יהודי צריך לבקר לפחות פעם אחת בחייו בציון של רבי נחמן , לקרוא את התיקון הכללי ולתרום כמה פרוטות לצדקה. אני פשוט לא אוהב את הקטע שכולם טסים לאומן וחושבים שמספיקה טיסה אחת פעם בשנה כדי לתקן את האדם מבלי שיעבדו על מידותיהם.
                אולם, אם מדובר באדם יציב שבחר ברבי נחמן שיהיה הצדיק שלו ועשה לעצמו רב שידריך ויוביל אותו , אין ספק שאדם כזה ראוי שיתבטל לדעת רבו ללא שום ספק, כמובן כל זה שייך כשמדובר באדם יציב בנפשו שמחובר למסגרת טובה ולרב ירא שמים וגדול בישראל , כמו למשל מוהרא"ש. מי שמחובר למוהרא"ש ודאי שיטוס כל שנה לאומן וזכות הצדיק תגן בעדו.

                (לא חסרים נערים חדורי התלהבות כאלה , אני בעד לימוד ויציבות רוחנית נפשית לכן כל זמן שמדובר באדם בוגר , יציב , ירא שמים , התחברות לברסלב רק תקדש אותו ותועיל לו , אם מדובר בנער מתלהב ולא יציב , התחברות לכל דרך רק תזיק לו)

                נ.ב - זיכרו כלל ברזל , מי שיש בו יישוב הדעת , יצליח בכל דרך , בהצלחה לכולם. ויהי רצון שזכות רבנו תגן בעד כולנו , צירפתי לך כמה קטעים כדי שתביני עד כמה אני מעריץ נלהב של רבי נחמן הקדוש.













                .




                תגיות:
                חסידות ברסלב מתנגד לברסלב האמונה והשמחה חסידות ברסלב הצדיק מיבנאל מוהראש אוהב את ברסלב אוהב את חבד
                חדשות אורלנוער
                • שובבים
                  ביום שלישי הקרוב יד אדר תתקיים סעודת פורים באולמי ויגו הקהל מוזמן
                • שיעורי הרבנית
                  שיעורי הרבנית מיטל מתקיימים בימי ראשון בבית הכנסת תפארת אחים. בימי שני בבית ספר אור לציון בשעה 20:30 לבנות בלבד בימי שני מתקיימים השיעורים בבית ספר אור לציון, חנייה בשפע
                • שיעורים קרובים
                  בימי שלישי וחמישי בבית כנסת תפארת אחים רחוב שדרות מנחם רפאל 1 בשעה 21:00 קבלת קהל החל משעה 20:00 בתיאום מראש בווטסאפ: 0504106657 באותו יום.
                מדרשת אור לנוער
                • קבוצות הווטסאפ
                  להצטרפות לקבוצות הווטסאפ שלחו הודעה למספר: 0504106657 עם השם שלכם ובקשו להצטרף
                • מעוניינים להפיץ?
                  כל מי שמעוניין לעזור בהפצה של סרטונים או בעריכה של סרטונים שיצור איתנו קשר ונשלב אותו במפעל זיכוי הרבים.
                • שיחה עם הרב
                  קבלת קהל בימי שלישי וחמישי בין השעות 20:00 ל-21:00
                • שיעורי הרב
                  ימי שלישי - ליקוטי מוהר"ן + המורי ימי חמישי - תניא + בן איש חי

                מדור פרסומי

                זמני היום

                סקר