האם מותר לאשה שאין לה זמן להתאפר לעשות איפור קבוע?
מספר סידורי: 130600
שאלה:
שלום רב, רציתי לשאול מה ההלכה אומרת בעניין איפור קבוע לנשים והאם זה מספיק לבקש על כך היתר מהרב שלי שאני מתייעצת איתו על עניינים הלכתיים או שעלי לשאול רב ספציפי? פשוט, אני מעט חיוורת ולא תמיד יש לי זמן להסתדר בבוקר) יש לי ילדים קטנים (ואני רוצה להיראות טוב ליד בעלי (מדובר על איפור עדין ולא בולט וגס) אודה לתשובת הרב
תשובה:
אחותי היקרה , יש בנות שעושות איפור קבוע שמותר לדעת חלק מהפוסקים אבל כדאי לדעת שחלק מהפוסקים סוברים שכל קעקוע תמידי נחשב קעקוע וזה אסור ! רק אם זה מחזיק מעמד לכמה שנים יש מי שמתיר כמו למשל הרב מרדכי אליהו זצ"ל שהתיר איפור קבוע לנוי כשזה נוי לא תמידי וזה עובר אחרי 4 שנים בערך ומעיקר הדין עד כמה שנראה לדעת המתיקים אין עם זה בעיה במקווה, אבל למרות ההיתר שנתן הרב הוא כתב שהוא ממליץ לכל בנות ישראל יראות ה' לא לעשות כן, כל דבר נצחי שנשאר על הגוף כתוצאה מקעקוע הרי שהפוסקים אוסרים אותו.
בנוגע לקעקוע חינה היות וזה לא דבר שנשאר על הגוף לאורך זמן זה לא נחשב קעקוע תמידי ויש מקום להקל בזה אולם, היות ויש בזה גם משום בחוקותיהם לא תלכו אין ראוי לבן או בת מלך לעשות קעקועי חינה (כמו שעושים היום לנוי ומדפיסים צורות שונות ומשונות על חלקי הגוף)
לסיכום: איפור קבוע אסור ע"פ רוב הפוסקים , עד כמה שידוע לי דעת הרב ניסים קרליץ
מחמיר בזה מאוד, אך יש פוסקים שהקלו בזה ובפרט באיפור שעובר אחרי כמה שנים.
תגיות:
איפור קבוע לעשות איפור קבוע איפור קבוע לנשים להיראות טוב איפור עדין
שאלה:
שלום רב, רציתי לשאול מה ההלכה אומרת בעניין איפור קבוע לנשים והאם זה מספיק לבקש על כך היתר מהרב שלי שאני מתייעצת איתו על עניינים הלכתיים או שעלי לשאול רב ספציפי? פשוט, אני מעט חיוורת ולא תמיד יש לי זמן להסתדר בבוקר) יש לי ילדים קטנים (ואני רוצה להיראות טוב ליד בעלי (מדובר על איפור עדין ולא בולט וגס) אודה לתשובת הרב
תשובה:
אחותי היקרה , יש בנות שעושות איפור קבוע שמותר לדעת חלק מהפוסקים אבל כדאי לדעת שחלק מהפוסקים סוברים שכל קעקוע תמידי נחשב קעקוע וזה אסור ! רק אם זה מחזיק מעמד לכמה שנים יש מי שמתיר כמו למשל הרב מרדכי אליהו זצ"ל שהתיר איפור קבוע לנוי כשזה נוי לא תמידי וזה עובר אחרי 4 שנים בערך ומעיקר הדין עד כמה שנראה לדעת המתיקים אין עם זה בעיה במקווה, אבל למרות ההיתר שנתן הרב הוא כתב שהוא ממליץ לכל בנות ישראל יראות ה' לא לעשות כן, כל דבר נצחי שנשאר על הגוף כתוצאה מקעקוע הרי שהפוסקים אוסרים אותו.
בנוגע לקעקוע חינה היות וזה לא דבר שנשאר על הגוף לאורך זמן זה לא נחשב קעקוע תמידי ויש מקום להקל בזה אולם, היות ויש בזה גם משום בחוקותיהם לא תלכו אין ראוי לבן או בת מלך לעשות קעקועי חינה (כמו שעושים היום לנוי ומדפיסים צורות שונות ומשונות על חלקי הגוף)
לסיכום: איפור קבוע אסור ע"פ רוב הפוסקים , עד כמה שידוע לי דעת הרב ניסים קרליץ
מחמיר בזה מאוד, אך יש פוסקים שהקלו בזה ובפרט באיפור שעובר אחרי כמה שנים.
תגיות:
איפור קבוע לעשות איפור קבוע איפור קבוע לנשים להיראות טוב איפור עדין