שם לילדה ראשונה - שלום הרב רצינו לשאול מה דעתך על השם נעמה?
מספר סידורי: 135002
שאלה:
שלום כבוד הרב, בשבח והודיה נולדה לנו בת ראשונה ואנו מאוד מתלבטים איזה שם
להעניק לה. מעוניינים בשם תנכי בעל משמעות חיובית. השמות שאנו מתלבטים הם:
אלה, שריי, נעמה. איזה שם מומלץ מבין שמות אלו? כמו כן, כיוום שטרם החלטו על
שם, אשמח שתציין שמות נוספים שכדאי לקרוא לביתנו הבכורה. מאוד רוצים שם
מהתורה אך גם חשוב שיהיה מודרני. תודה רבה
תשובה:
שלום וברכה.
א) המון המון מזל טוב בע"ה שתזכו לרוות ממנה המון נחת.
ב) שריי - אפשר. (אבל לכתחילה ודאי שהשם שרה עדיף על שרי.)
ג) השם אלה - למרות שמעיקר הדין אין איסור לכתחילה לא מומלץ.
ד) השם נעימה - אפשר
הרחבה בעניין השם אלה:
ישנן שלוש משמעויות לשם אלה בכולן יש טעם נפגם.
כשהאלף והלמד בפתח - אַלַה = קללה \ משמעות שלילית.
כשהאלף בצירי - אֵ = במשמעות של א-לוהים \ ואין לנו א-לוה נקבי
כשהאלף בצירי - אֵ = שם של עץ - ההקשר שבו הוא מוזכר אינו חיובי.
מי הייתה נעמה?
א) אשתו של רחבעם
ב) אחות תובל קין.
ג) אשתו של נח.
ד) בתו של למך.
האם זה נכון שנעמה הוא שם של שדה? אמן של שדים?
אם כבר קורא אדם לבתו בשם נעמה , יקרא ע"ש אשת נח או
ע"ש נעמה העמונית אשת שלמה המלך שהיו צדקניות או ע"ש
ההוראה הנעימה שיש בשם "נעמה" שהיא נעימה ומעשיה נעימים.
ולמרות שכתב בספר "כתר שם טוב" (חלק ב' עמוד רפז') שאין לקרוא
שם זה כיון שהוא שם של טומאה (שם של שדה ושם של מרשעת וגם
הוא משמות שהיו קודם לזמן אברהם אבינו ואין לקרוא בשמות כאלה)
מ"מ ידוע שהכל הולך אחר המשמעות ואם קורא לה כך ומתכוון ע"ש
אשה צדקת או אדם צדיק, אין מקום לחשוש.
וכן פסקו תלמידי חכמים ומורי הוראה גדולים , שהכל הולך אחר הכוונה
ואין ספק שאף בר דעת לא יקרא לבתו ע"ש שדה או מרשעת. ואינו דומה
לשם "לילית" שהוא שם שבכלל אסור להזכיר כפי שפסק בעל הכה"ח ומי
שנקראת בשם זה עשויה להינזק מאוד. משום שהשם הזה נותן לסיטרא
כח לשלוט בה ואינם עוזבים את מי שנקרא בשם הזה: "לילית" וכיוצב'.
האם מותר לקרוא לאשה לילי או לילית?
כבר כתב בעל "כתר שם טוב" שהיו שבע נשים שהיה להם השם הנ"ל
וניזוקו מאוד וסבלו מחולאים ומכאובים גדולים וכשעשו להם שינוי השם
נתרפאו מיד והיה הדבר לפלא גדול. ואפילו הרופאים התפלאו מהנס.
מי סובר שאסור להשתמש בשם נעמה? ומי מתיר?
ממעשה שהיה בבני ברק ראינו שאבי הבת רצה לקרוא לבתו בשם נעמה
ומו"ר הגר"ח קנייבסקי שליט"א התנגד לזה, וכן היא דעתם של המקובל
הרב יעקב הילל שליט"א (ראש ישיבת אהבת שלום) והרה"ג יורם אברג'ל שליט"א
ולכן כל מי שחפץ לקרוא לבתו בשם זה , כדאי וחשוב שיעשה שאלת חכם.
וכשנשאל הרה"ג חיים קנייבסקי מה הדין במקרה שההורים מכוונים לקרוא
לבת שלהם נעמה ע"ש נעמה העמונית (אשת שלמה המלך) אמר שמותר
וכן ראינו שמורי הוראה גדולים וחשובים הורו להתיר הדבר לכתחילה.
לסיכום: מכל השמות שהצגת השם נעמה הוא השם הטוב ביותר ולמרות
שיש שפסקו שאין להשתמש בו , כל זמן שמכוונים ע"ש צדקת כמו אשת נח
או נעמה העמונית (אשת שלמה המלך) אין ממה לחשוש וכן פסק גדול הדור
וכן פסקו גדולי ישראל ומורי הוראה גדולים. בשורות טובות והמון מזל טוב בע"ה.
1) על איזה שם הרב הכי ממליץ? עלמה רוני מאיה או נעמה?
2) השם תבל - האם השם תבל עשוי להתאים לבת?
3) מה דעתך על השם ליה? (קראו לי קסניה ועברתי גיור)
4) שינוי שם - קראו לי קרן החלפתי שם לאפרת ועכשיו אני מתחרטת
5) שם לבת - מה כדאי יותר? נועה - שי - שי לי - אביב?
6) הרב רביד - איזה שם טוב יותר? השם עדי או השם תהל?
.
תגיות:
השם אלה השם שריי השם נעמה שם לילדה ילדה ראשונה
שאלה:
שלום כבוד הרב, בשבח והודיה נולדה לנו בת ראשונה ואנו מאוד מתלבטים איזה שם
להעניק לה. מעוניינים בשם תנכי בעל משמעות חיובית. השמות שאנו מתלבטים הם:
אלה, שריי, נעמה. איזה שם מומלץ מבין שמות אלו? כמו כן, כיוום שטרם החלטו על
שם, אשמח שתציין שמות נוספים שכדאי לקרוא לביתנו הבכורה. מאוד רוצים שם
מהתורה אך גם חשוב שיהיה מודרני. תודה רבה
תשובה:
שלום וברכה.
א) המון המון מזל טוב בע"ה שתזכו לרוות ממנה המון נחת.
ב) שריי - אפשר. (אבל לכתחילה ודאי שהשם שרה עדיף על שרי.)
ג) השם אלה - למרות שמעיקר הדין אין איסור לכתחילה לא מומלץ.
ד) השם נעימה - אפשר
הרחבה בעניין השם אלה:
ישנן שלוש משמעויות לשם אלה בכולן יש טעם נפגם.
כשהאלף והלמד בפתח - אַלַה = קללה \ משמעות שלילית.
כשהאלף בצירי - אֵ = במשמעות של א-לוהים \ ואין לנו א-לוה נקבי
כשהאלף בצירי - אֵ = שם של עץ - ההקשר שבו הוא מוזכר אינו חיובי.
מי הייתה נעמה?
א) אשתו של רחבעם
ב) אחות תובל קין.
ג) אשתו של נח.
ד) בתו של למך.
האם זה נכון שנעמה הוא שם של שדה? אמן של שדים?
אם כבר קורא אדם לבתו בשם נעמה , יקרא ע"ש אשת נח או
ע"ש נעמה העמונית אשת שלמה המלך שהיו צדקניות או ע"ש
ההוראה הנעימה שיש בשם "נעמה" שהיא נעימה ומעשיה נעימים.
ולמרות שכתב בספר "כתר שם טוב" (חלק ב' עמוד רפז') שאין לקרוא
שם זה כיון שהוא שם של טומאה (שם של שדה ושם של מרשעת וגם
הוא משמות שהיו קודם לזמן אברהם אבינו ואין לקרוא בשמות כאלה)
מ"מ ידוע שהכל הולך אחר המשמעות ואם קורא לה כך ומתכוון ע"ש
אשה צדקת או אדם צדיק, אין מקום לחשוש.
וכן פסקו תלמידי חכמים ומורי הוראה גדולים , שהכל הולך אחר הכוונה
ואין ספק שאף בר דעת לא יקרא לבתו ע"ש שדה או מרשעת. ואינו דומה
לשם "לילית" שהוא שם שבכלל אסור להזכיר כפי שפסק בעל הכה"ח ומי
שנקראת בשם זה עשויה להינזק מאוד. משום שהשם הזה נותן לסיטרא
כח לשלוט בה ואינם עוזבים את מי שנקרא בשם הזה: "לילית" וכיוצב'.
האם מותר לקרוא לאשה לילי או לילית?
כבר כתב בעל "כתר שם טוב" שהיו שבע נשים שהיה להם השם הנ"ל
וניזוקו מאוד וסבלו מחולאים ומכאובים גדולים וכשעשו להם שינוי השם
נתרפאו מיד והיה הדבר לפלא גדול. ואפילו הרופאים התפלאו מהנס.
מי סובר שאסור להשתמש בשם נעמה? ומי מתיר?
ממעשה שהיה בבני ברק ראינו שאבי הבת רצה לקרוא לבתו בשם נעמה
ומו"ר הגר"ח קנייבסקי שליט"א התנגד לזה, וכן היא דעתם של המקובל
הרב יעקב הילל שליט"א (ראש ישיבת אהבת שלום) והרה"ג יורם אברג'ל שליט"א
ולכן כל מי שחפץ לקרוא לבתו בשם זה , כדאי וחשוב שיעשה שאלת חכם.
וכשנשאל הרה"ג חיים קנייבסקי מה הדין במקרה שההורים מכוונים לקרוא
לבת שלהם נעמה ע"ש נעמה העמונית (אשת שלמה המלך) אמר שמותר
וכן ראינו שמורי הוראה גדולים וחשובים הורו להתיר הדבר לכתחילה.
לסיכום: מכל השמות שהצגת השם נעמה הוא השם הטוב ביותר ולמרות
שיש שפסקו שאין להשתמש בו , כל זמן שמכוונים ע"ש צדקת כמו אשת נח
או נעמה העמונית (אשת שלמה המלך) אין ממה לחשוש וכן פסק גדול הדור
וכן פסקו גדולי ישראל ומורי הוראה גדולים. בשורות טובות והמון מזל טוב בע"ה.
1) על איזה שם הרב הכי ממליץ? עלמה רוני מאיה או נעמה?
2) השם תבל - האם השם תבל עשוי להתאים לבת?
3) מה דעתך על השם ליה? (קראו לי קסניה ועברתי גיור)
4) שינוי שם - קראו לי קרן החלפתי שם לאפרת ועכשיו אני מתחרטת
5) שם לבת - מה כדאי יותר? נועה - שי - שי לי - אביב?
6) הרב רביד - איזה שם טוב יותר? השם עדי או השם תהל?
.
תגיות:
השם אלה השם שריי השם נעמה שם לילדה ילדה ראשונה