התחברות
    שכחתי סיסמא
      בקשת אישור מחדש
        הרשמה
        זכר נקבה
          שליחת שאלה לחבר
            הוספת שיעור
              הודעות מהרב
              צור קשר !

                איפה הצדק בעולם? למה הרב ואשתו נרצחו בהודו? למה?

                מספר סידורי: 35119
                שאלה:
                איך אפשר להסביר מה קרה ליהודים בהודו? לא חרם על הילדים האילו שעכשיו יתומים או הילד בכיתה ב' שצריך לקרוא קדיש על אבא שלו? איפה הצדק בעולם...וגם איך מסבירים שה' יתברך שומע לתפילות של יתומים ואלמנות אבל בנתיים הם סובלים לא פחות מהאנשים השנים?


                תשובה:
                אחי היקר, קודם כל אכן כואב וקשה וטרגי המקרה שאירע במומבי, גם עבדך התפלל עבורם והזיל דמעות על האסון הכבד, אין לי ספק שכל יהודי הצטער מאוד על הדבר, אולם, מכאן ועד למצב של לבוא ולהטיח דברים כלפי מעלה, מי אנחנו שנשפוט את ריבונו של עולם? וכי יודע אתה חשבונות שמים? מדוע כל האמהות שלנו היו עקרות?

                עם ישראל סבל לכל אורך ההסטוריה...
                האם ה' אכזר? כתוב בפירוש: "כי אל רחום ה' א-לוהיך, לא ירפך ולא ישחיתך", דע לך אחי היקר, הרב הקדוש ואשתו שנספו בגין היותם יהודים בלבד, יזכו למקום שאף אחד מאתנו לא יזכה להגיע בעולם הבא שהוא עולם האמת ועולם הנצח ולא העולם הזמני שאנחנו רואים אותו כעיקר וכתכלית, בנוסף ! דע לך שעם ישראל לאורך כל הגלות סבל סבל הרבה יותר נוראי, רוצצו ראשי תינוקות בירושלים, אנשים מקפחים את חייהם יום ולילה, מבוגרים נערים ותינוקות מתים מדי יום, מה תאמר על יושבי גוף קטיף שנזרקו מבתיהם? מה תאמר על חנה שקיפחה 7 בנים לא בן אחד? מה תאמר על גלעד שליט שמשפחתו סובלת יום ולילה? מה נאמר על רמון שהלך במעבורת ועשה קידוש שם שמים? אין סוף לשאלות אחי,,,

                לנו יש הסתכלות צרה , לה' יש הסתכלות רחבה...
                אדם חכם מבין שגם אם הוא ישאל שאלות מהבוקר עד הערב זה לא יעזור לו , הוא צריך להבין שהעולם לא עובד בקריטריונים שאנחנו רגילים אליהם , ה' יתברך לא חושב כמונו ולא פועל כמונו , "לא מחשבותיכם מחשבותיי ולא דרכיכם דרכי" , לנו יש הסתכלות צרה ונקודתית , ה' יתברך מביט עלינו כ-"עם אחד" , לכן בהרבה מקרים הענישה היא קולקטיבית. אבל אי אפשר להתעלם שיש התחשבנות אישית עם כל אדם באינדווידואל.
                ז"א שה' יתברך מחשיב גם את הצער הפרטי של כל אדם ואדם כחלק מצער כלל ישראל
                כדי שבע"ה כולנו נקח חלק בצער של השכינה הקדושה שמושלכת בעפר. זה מעוכב זיווג , זה מעוכב פרנסה , זה מעוכב זרע בר קיימא , זה מעוכב בריאות וכיוצב' , החכמה היא להאמין בפסוק: "השופט כל הארץ לא יעשה משפט?" הרי ברור לנו שה' יתברך עושה לנו משפט צודק ואינו משקר בדין , אנחנו פשוט מלאים קצת בגאווה ולכן קצת קשה לנו לשתוק ולקבל באהבה, אבל ברגע שנעבוד על המידות , נדע לשתוק ולהאמין.
                אני לא אומר שאסור לבטא צער , אדם שנפגע בוכה באופן טבעי , אבל בסוף הוא נרגע מקבל באהבה ומאמין שהכל היה לטובה , גם אם היה לו ממש קשה לקבל את זה .
                אהרון איבד 2 בנים ומה כתוב עליו? "וידום אהרון" שתק. מבחינתי במקרה הזה , הכי טבעי שאדם יכאב , יבכה , יכעס , אבל אהרון מעוצמת ההכרה שלו בהשגחה העליונה פשוט בא ומגלה לנו דבר נפלא , כך רצה ה' ! אני בטוח שהוא בכה קצת והזיל דמעות, אבל התוצאה שהתורה רוצה שנראה , שנזכור , היא השתיקה בחינת: "שתיקה כהודאה" אדם צריך להודות לה' יתברך גם על הרעה לא רק על הטוב , גם אם ממש קשה לו.

                העולם הזה הוא תכנית של האח-הגדול...
                אמשול לך משל ואני מקווה שתבין אותו, קח את העולם הזה ותתבונן עליו כאילו הוא תכנית של האח הגדול, כל הדיירים בבית לא יודעים מה קורה בחוץ נכון? ואם לוקחים להם דייר שהם אוהבים הם בוכים ומצטערים אבל כולנו מבינים שלדייר הזה לא קרה שום דבר, הוא מאושר, מפורסם ואם הוא היה אמיתי מספיק ולא גרם לעצמו להיראות מטופש אז גם בחוץ הוא יהיה מכובד ויאהבו אותו, אז מה אם הוא לא קבל 1,000,000 ש"ח הוא קבל אהבה מכלל ישראל, בנוסף אחי, דע לך שגם אם ייבחר אדם מתועב ששיקר כדי לזכות בכסף, אזי הוא הרוויח מליון שקל אבל כולם שונאים אותו, מה יועיל לו כספו? לכן צריך לקחת כל דבר בפרופורציה ולסמוך על האח הגדול שהוא להבדיל אלף אלפי הבדלות כמו "האב הגדול" הגיבור והנורא אל עליון !

                אם ה' הוא אבא שלנו למה אנחנו לא מכבדים אותו כאבא?
                עכשיו אני רוצה לשאול אותך שאלה ! בהנחה שיש לך מושג באיזה פרשה אנחנו נמצאים, קראת את ההפטרה של פרשת "תולדות"? אני מציע לך לקרוא אותה היטב, שם שואל הקב"ה את עם ישראל"אם אב אני איה כבודי? ואם אדונים אני איה מוראי? למה עם ישראל לא מכבד את ה' בתור אבא ושומר על השבת? למה עם ישראל לא מכבד את ה' בתור אדון ומניח תפילין כפי שציווה מלכו של עולם, הלא הוא אדונך ואביך שבשמים? אתה מסוגל בכלל לשאול שאלות? למה הדור כולו הולך בפריצות? למה כל גבר שני בוגד באשתו? למה נערים משחיתים ברית קודש יום ולילה? כולנו היינו צריכים לרדת לאבדון כבר מזמן ! למה אתה לא שואל איך זה שרק יהודי אחד בחוץ לארץ מת באותו יום ולא חצי מדינה? אתה לא רואה את חצי הכוס המלאה אתה רואה את חצי הכוס הריקה,, ואני שואל למה? למה כל מי שפוגם בעיניים לא נהיה עיוור? למה כל מי שפוגם ברית קודש לא נהיה "עקר"? אתה יודע למה? כי ה' רחמן, כי ה' אוהב את עם ישראל !!! מה אתה חושב שלא כואב לה' יתברך לקחת יהודי אחד כקרבן? אתה חושב שה' לא נקרע ובוכה עליו? אני מודיע לך שכן הרי נאמר: "בכל צרתם לו צר" כשלנו כואב גם לאבא כואב ! אפילו המצרים במצרים שטבעו בים, אפילו עליהם היה ה' בצער, אתה מאמין לי? אומר ה' יתברך: "בני טובעים בים ואתם אומרים שירה?" כל יציר של ה' יתברך שנפגע ה' בצער עליו ואפילו הרשעים ! ה' דואג לכבודם של רשעים אפילו, ידעת את זה? אתה יודע שאדם שנתלה על עץ בגלל שעשה מעשים רעים ה' ציווה לכרות את העץ כדי שלא יאמרו הבריות זה העץ שעליו נתלה "פלוני". להיפך אם ה' היה אכזר הוא היה מצווה להשאיר את העץ שילעגו לאותו אדם שמת עליו. למה ה' נותן לאחמדניג'אד חיים? הרי הוא רוצה להשמיד אותנו? מה הוא עושה לנו דווקא? ממש לא , הוא רוצה שתמיד יהיה מי שיאיים עלינו (בחינת "המקל") כדי שנעשה תשובה ולא נאבד צלם אנוש

                אני מבין אותך אחי לפעמים יש שאלות דיי נוקבות , דע לך נשמה טובה כשתלמד תורה יותר לעומק ותבין שהעולם הזה הוא עולם של שקר, כשתלמד יותר ותבין שמי שמת על קידוש ה' זוכה להיות "הרוג מלכות" שאפילו אם אני ואתה נבוא לעולם 30 פעם לא נצליח בכח התורה שנלמד לעמוד במחיצת הרב הקדוש ז"ל שנפטר במומבי הוא ואשתו בגן עדן, אז אולי תתנצל ותאמר וואי, לא ידעתי שלכאן מגיעים הרוגי מלכות ! יש רבנים שאומרים לתלמידים שלהם יהי רצון שתזכו למות על קדושת ה' ! את זה אתה מבין? אתה יודע שרבי עקיבא חכה כל חייו לרגע שיזכה למות על קדושת ה'? רבי עקיבא שלמד כל כך הרבה שנים והיו לו 24,000 תלמידים, נרצח !!! והגויים קילפו את העור שלו מעליו בעודו בחיים ! נו... זו תורה וזה שכרה? כך מתנהגים עם צדיק ??? איפה הכבוד שלו??? אלא אחי היקר, היות ורבי עקיבא ידע כוחו של הרוג מלכות מה הוא, התפלל למות בצורה כזאת ואמר שמע ישראל ברגע המוות, מי יכול לעמוד במחיצתו? רק אנשים כמו הרב או כמו כל אלה שנרצחו על קדושת ה' או חיילים שמתו למען עם ישראל והמולדת, הלוואי שתזכה אי פעם להאמין ולבטוח בה' יתברך שבוכה כרגע מחוסר האמונה שלך בו ועצוב לראות שעם ישראל לא מאמין שאבינו שבשמים עושה הכל רק לטובתנו !

                למה תינוק שאבא שלו מת צריך לומר קדיש?
                זכור ואל תשכח לעולם: "חנון ורחום ה' ארך אפים ורב חסד ואמת" , "צדיק וישר הוא כי כל דרכיו משפט" , "איזו מעלה יש לתינוק שאומר קדיש על אביו ולא מבזה את ה' ומקלל חלילה" , "איזה עוצמה יש לעם ישראל שלמרות שמתים הוריהם או בניהם עומדים ואומרים קדיש באהבה", אתה יודע מהיכן שאבו היהודים את הכח לעשות זאת? מאברהם אבינו, שעוד לא הספיק להתאושש מהעובדה שה' אומר לו לך ותהרוג את הבן שלך, תקריב לי אותו ! אברהם לא שואל שום דבר והוא הולך ומקריב את בנו לה', ברגע האחרון ה' אומר לו, עצור ! ראיתי שאתה נאמן לי, מה השכר שהוא מקבל על זה? הוא חוזר הבייתה ואומרים לו שאשתו "שרה" נפטרה! נו... יש לך עוד מה לומר? ומה אברהם עושה? צועק? מקלל? מתחצף? מטיח אשמות כלפי מעלה? וודאי שלא ! להיפך הוא מחפש מקום מעולה לקבור אותה... מאברהם אבינו אנחנו שואבים, אם הוא לא שאל והוא אבינו אסור לנו לשאול שום דבר.
                 
                אדם שלומד תורה וחי תורה אדם שכל יום מרגיש וחי את הקב"ה מבין שאין סיכוי בעולם שבורא עולם יזיק אפילו לנמלה קטנה ! אז לבוא ולומר איפה הצדק? למה אתה יודע מה קורה שם למעלה? אתה יודע איך הרב מאושר שם למעלה? אתה יודע כמה זכויות נוספו לעם ישראל למעלה בזכות הרב? אתה יודע מתי תחיית המתים? מי אמר לך שה' עשה רע? אולי בקרוב ממש תחיית המתים והרב יקום מהר יותר ממה שחשבת? בקיצור, כשתלמד מי זה ה' תברך אותו על הטוב ועל הרע , אבל כל זמן שתהיה רחוק ותושפע מאפיקורסים וגויים רפורמים שמחפשים את חצי הכוס הריקה ביהדות הטבעית והנורמלית , אז באמת יכאב לך כל החיים ולעולם לא תבין למה ! אני מבין ואני כואב ואני בוכה אבל אני מאמין ברבונו של עולם שכל מה שהוא עושה זה לטובה ! וגם אם אני נפגע אני שמח כי אני יודע שמי שהחליט שאפגע הוא ה'..

                גם אם אבא מעניש הוא עדיין נשאר אבא אוהב..
                שלמה המלך לימד אותנו: "מתוקים פצעי אוהב" כשאבא מרביץ לילד שלו זה מאהבה וכדי לחנך אותו כשאויב מרביץ לך זה משנאה וכדי לפגוע אז אם אתה מרגיש שה' הוא אבא שלך לעולם לא תבוא אליו בתלונות, אבל אם יום אחד תרגיש סוף סוף שה' הוא אבא שלך ולא באת מקוף או מפיצוץ אולי אז תזכה לבכות ולקבל באהבה את כל מה שעושה ה' בעולמו, כדי לכפר על הדברים שהטחת כלפי מעלה אני מצפה ממך לפנות ברגע זה לה' יתברך ולומר לו "אבא סליחה ששפטתי אותך" אני מוריד בפניך את הכובע ומתבייש !!! תגיד תודה לה' שנתן לך עיניים לראות ואוזניים לשמוע רגליים ללכת ופה לדבר ושכל להבין שבחיים אסור לך לדבר כך לאביך הרחום ! כי אין לא לך ולא לי מושג מה ה' מתכנן לעם ישראל, כל הכבוד שכואב לך כך על יהודי ממומבי, הלוואי שהיה כואב לך גם על אביך שבשמים שכל יום סובל כופרים וכל יום מצערים אותו ומבזים אותו מחללים את שמו בלי בושה ואפילו מאשימים אותו בחוסר צדק ! את אל הצדק מאשימים בחוסר צדק אתה מבין ! לסיום עצה מדוד המלך: "למה יאמרו הגויים" ! מי ששואל למה זה רק גויים שלא מאמינים ואין להם מספיק בטחון בה' יתברך. "איש בער לא ידע וכסיל לא יבין את זאת" רק טיפש לא מבין מדוע ה' עושה את הדברים האלה בעולם. "בפרוח רשעים כמו עשב ויציצו כל פועלי אוון" למה כל הרשעים מצליחים ופורחים והצדיקים סובלים ונענשים כל הזמן? אתה יודע למה? תקרא את המשך הפסוק בתהילים: "להישמדם עדי עד" כי הרשעים מקבלים את כל השכר שלהם בעולם הזה כדי שבעולם הבא הם יהיו מושמדים ! ולא יזכו לקבל שום דבר, בעולם הבא שהעולם הזה לא מתקרב לקצה קצהו בכלל אין להם רשות לדרוך,,, בינוני מקבל עונשים קשים פה כדי שיזכה להיכנס לעולם הבא טהור ולזכות לקבל שכרו מושלם !

                ה' מדקדק עם צדיקים ולכן צדיק ורע לו...
                צדיק מקבל יותר בזיונות ויותר עונשים כי ה' מדקדק עם הצדיקים כמו חוט השערה כדי שלא ייפגע להם שום דבר בעולם הבא ויגיעו למעלות אדירות וגבוהות ! זה כמו אדם שהולך לסיירת מטכ"ל הגיבוש והטירונות שלו הרבה יותר קשה כי מקפידים שם על כל דבר ! אי אפשר להיות טייס אם לא עוברים את הגיבוש בהצלחה מושלמת !!! כך אי אפשר לעבור את העולם הזה (הגיבושון) ולהגיע לעולם הבא בלי גיבוש קשה. מקווה שהבנת נשמה,,, זכור ! העולם הזה הוא גיבוש לעולם הבא,,, קשה באימונים קל בקרב ! השאלה אם אתה בכלל מתאמן או שאתה רק שואל שאלות ומטיח אשמות... כי אם אתה לא מתאמן, איך אתה בכלל מעיז לדבר לפני המלך? אחי אני מקווה שהועלתי לך,,, אם רק היית יודע כמה טוב ה',, אם רק היית לומד ומבין כמה מדוייק וישר ה',,, אם רק היית רואה כמה ניסים ה' עושה בכל יום,,, אבל כאן אתה לא שואל למה? כאן אתה מקבל את הדברים כמובנים מאליהם ! ברור שמחר בבוקר אתה קם נכון? ברור שמחר אתה נושם, אוכל, צוחק, ברור שמחר יש לך אבא ואמא, ברור שמחר יש לך משפחה אוהבת, ברור שמחר הידים שלך בריאות ואין לך שברים, ברור שמחר אתה נוסע בכביש ולא נהרג בתאונת דרכים, ברור שמחר אתה לא מת בפיגוע, ברור שמחר אתה לא צריך לעבור ניתוח, ברור שמחר אתה לא מתבשר שאתה חולה, ברור שמחר לא כואבת לך שן או אוזן, ברור נכון? למה זה ברור? למה על זה אתה לא מודה כל שניה לה' יתברך? למה אתה רק בא בשאלות אחי? תתחיל להעריך את השכר שה' משלם לך כל שניה, תתחיל ללמוד תורה ולהתקרב ליהדות אולי תזכה להבין קדושה מה היא כשתראה יהודי שזכה למות ולהיות במחיצתו של רבי עקיבא, יום נפלא אחי האהוב והיקר אני דן אותך לכף זכות ומאמין שהבושה שיש בך כרגע מכפרת לך על הטחת הדברים כלפי מעלה, אני גם מבקש באותה הזדמנות מה' יתברך שירחם עליך וידון אותך לכף זכות (טוב ה' בטוח עשה את זה כבר) אני רק מקווה שתאמין שהוא אוהב גם אותך וכואב גם הוא על הרצח במומביי !!! לילה טוב נשמה, אל תשכח לומר שמע ישראל על המיטה,
                ה' מחכה לשמוע ממך...





                תגיות:
                צדיק ורע לו רשע וטוב לו צדיק ורע לו רשע וטוב לו צדיק רשע למה יהודים הודו לא חרם איפה הצדק
                חדשות אורלנוער
                • שובבים
                  ביום שלישי הקרוב יד אדר תתקיים סעודת פורים באולמי ויגו הקהל מוזמן
                • שיעורי הרבנית
                  שיעורי הרבנית מיטל מתקיימים בימי ראשון בבית הכנסת תפארת אחים. בימי שני בבית ספר אור לציון בשעה 20:30 לבנות בלבד בימי שני מתקיימים השיעורים בבית ספר אור לציון, חנייה בשפע
                • שיעורים קרובים
                  בימי שלישי וחמישי בבית כנסת תפארת אחים רחוב שדרות מנחם רפאל 1 בשעה 21:00 קבלת קהל החל משעה 20:00 בתיאום מראש בווטסאפ: 0504106657 באותו יום.
                מדרשת אור לנוער
                • קבוצות הווטסאפ
                  להצטרפות לקבוצות הווטסאפ שלחו הודעה למספר: 0504106657 עם השם שלכם ובקשו להצטרף
                • מעוניינים להפיץ?
                  כל מי שמעוניין לעזור בהפצה של סרטונים או בעריכה של סרטונים שיצור איתנו קשר ונשלב אותו במפעל זיכוי הרבים.
                • שיחה עם הרב
                  קבלת קהל בימי שלישי וחמישי בין השעות 20:00 ל-21:00
                • שיעורי הרב
                  ימי שלישי - ליקוטי מוהר"ן + המורי ימי חמישי - תניא + בן איש חי

                מדור פרסומי

                זמני היום

                סקר