התחברות
    שכחתי סיסמא
      בקשת אישור מחדש
        הרשמה
        זכר נקבה
          שליחת שאלה לחבר
            הוספת שיעור
              הודעות מהרב
              צור קשר !

                למה ביהדות יש לאשה מעמד של חפץ מה אנחנו סוג ב?

                מספר סידורי: 45095
                שאלה:
                הרב דיברתי עם חברה על מעמד האישה ביהדות והיא העלתה לי נקודות למחשבה על זה שהאישה לפעמים כתובה כחפץ נגיד שכתוב -'לא ירבה לו כסף סוסים ונשים' או באישות שאנחנו לומדות השנה שכתוב שהגבר קונה את האישה לא פחות מ200 זוז ולגרושה מ100 זוז זה נשמע לא טוב.. או לדוגמה שאומרים שלא עשני אישה אז מה הבעיה לנסח את זה בצורה אחרת 'שעשני ראוי לקיים תרי"ג מצוות'? ואין לי ספק שיהדות הכי הכי מתחשבת באישה אבל בכל זאת הייתי רוצה לדעת למה זה כתוב בצורה כזאת


                תשובה:
                אחותי היקרה , אדם חכם רואה את חצי הכוס המלאה , חכם פחות רואה פגמים , חברות שלך כנראה מחפשות את הפגמים וזה מה שגורם להם לשאול שאלות של כפירה וכיוצב'.
                זה מה שקורה כשמדברים עם בנות בלי יראת שמים ! אם תתחילי לדבר עם בנות יראות שמים ותשאלי אותן איך זה להיות אשה? האם את מרגישה שה' שונא אותך? האם את מרגישה שבעלך לא מכבד אותך, אם כל כך קשה לך מעמד האשה ביהדות? תגלי שהן מאושרות , מחוייכות ומנהלות אורח חיים מדהים..
                 
                מעמד האשה בעולם החופשי.
                עכשיו בואי נראה לרגע מה מעמד האשה בחילוניות? נעים יותר? מכובד יותר? מעניין באמת, אולי תנסי ותראי בעצמך, תתחתני עם גבר חילוני ונראה מה תהא אחריתך (אני ציני כמובן)
                היום כל גבר שני שלישי בוגד באשתו , איך אפשר לא לבגוד כשיש בבית טלוויזיה ואייפון וה' ירחם עוד כל מיני אביזרים ומכשירים שמעודדים את הגבר לנאוף ולהתגרות מכל מיני סדרות

                אולי עדיף להתחתן עם נוצרי או מוסלמי?
                ע"פ הנצרות האשה טמאה מכל וכל, עד כדי כך שמעודדים את כולם להיות כמרים ולא להתחתן כי זו ירידה בדרגה, אם זה לא מספיק ואת מחפשת דתות אחרות וקשה לך להיות יהודיה נסי להיות מוסלמית שם אשה שיוצאת מהבית ורק מבקרת בבית אחר וחושדים בה נרצחת בדם קר,,, על מה את מדברת?

                צריך להיזהר מחברות עם דעות משובשות.
                אם תמשיכי להסתובב עם חברות שמלאות בכפירה לעולם לא תתחברי לקסם שביהדות ולמיוחדות שבה. איפה היראת שמים שלהן? איך בת מלך יכולה לדבר כך? וכי מותר לדבר כך על ה' יתברך שמבזה את הנשים, כך את רואה את הדברים? ה' ירחם עלינו לאן הגענו?

                בזכות נשים צדקניות נגאלו ישראל.
                ה' יתברך דאג לכבוד האשה, בזכות נשים צדקניות נגאלו ישראל, לעם ישראל היו נביאות, הקדושה של האשה גדולה מקדושתו של הגבר ולכן היא מברכת "שעשני כרצונו" היא נולדה עם רצונו של ה', הגבר שנולד עם כל כך הרבה יצרים מברך "שלא עשני אשה" כדי שיזכה לתקן את חטאיו ולהיות חייב בתרייג מצוות, כי רק אם יהיה גבר ויחוייב במצוות יזכה להישמר ולהינצל מהיצרים שיש לו.

                קנאות נסתרת.
                לדעתי הנשים החילוניות מקנאות בנשים הדתיות שזוכות להיות עם הבעל בשבת בסעודה משותפת בחגים באירועים רבים כל כך, בשבתות , שהגבר שר לאשה אשת חיל , שהילדים הולכים עם הבעל לבית הכנסת , יש להם אמונה , מסגרת , תכלית וכיוצב'.

                לא ירבה לו נשים.
                זה מאוד הגיוני משום שהנשים עשויות לבלבל אותו ולמשוך אותו לעבודה זרה, 

                הגבר קונה את האשה.
                אמרת  שהגבר קונה את האשה, אולי במקום להסתכל על זה בצורה שלילית שהאשה היא חפץ תסתכלי על זה בצורה חיובית האשה יקרה ומוערכת , צריך להתאמץ כדי לקבל אותה, שצריך לשלם כדי לקבל אותה, וכן בפירוש אשה שהתגרשה שווה פחות מאשה שאינה גרושה כדי לא לעודד את הנשים להתגרש, איך היית מרגישה אילו התורה הייתה נותנת לגיטימציה לגירושין ומעודדת את הגבר להתגרש מאשתו? זה היה נעים לך? היית מאושרת? לא מספיק שכל זוג שני גרוש את רוצה שהתורה תעודד את זה? לכן התורה החליטה בפירוש להודיע שגירושין זה דבר רע ואין להתגרש אלא אם כן כלו כל הקיצים, אשה שמתגרשת מבעלה מתייסרת הרבה יותר תאמיני לי, אלא אם כן באמת מדובר בבעל מכה או קיצוני שאז מצוה להתגרש וכל הרבנים יעודדו אותה, אבל במצב נורמאלי זו צריכה להיות השאיפה האחרונה של האשה...

                בכל מקרה אני מצטער אם קצת הגבתי בחריפות הייתי חייב להעביר את המסר. אני מבקש מחילה אם הגזמתי, תבורכי בכל הברכות ותתרחקי מחברות כאלה ! תתחזקי ביראת שמים ובבטחון שלך בה' ותעבירי את המסר שהעברתי לך לחברות היקרות. ותזכרי תמיד , אין עם שמכבד את הנשים יותר מעם ישראל ואין תורה שדואגת לנשים יותר מתורת ישראל. אני מברך שתזכי להקים בית כשר וטהור בישראל עם בן תורה אמיתי ותתרחקי מחברות כאלה.







                .



                תגיות:
                מעמד האשה סוג ב מעמד של חפץ
                חדשות אורלנוער
                • שובבים
                  ביום שלישי הקרוב יד אדר תתקיים סעודת פורים באולמי ויגו הקהל מוזמן
                • שיעורי הרבנית
                  שיעורי הרבנית מיטל מתקיימים בימי ראשון בבית הכנסת תפארת אחים. בימי שני בבית ספר אור לציון בשעה 20:30 לבנות בלבד בימי שני מתקיימים השיעורים בבית ספר אור לציון, חנייה בשפע
                • שיעורים קרובים
                  בימי שלישי וחמישי בבית כנסת תפארת אחים רחוב שדרות מנחם רפאל 1 בשעה 21:00 קבלת קהל החל משעה 20:00 בתיאום מראש בווטסאפ: 0504106657 באותו יום.
                מדרשת אור לנוער
                • קבוצות הווטסאפ
                  להצטרפות לקבוצות הווטסאפ שלחו הודעה למספר: 0504106657 עם השם שלכם ובקשו להצטרף
                • מעוניינים להפיץ?
                  כל מי שמעוניין לעזור בהפצה של סרטונים או בעריכה של סרטונים שיצור איתנו קשר ונשלב אותו במפעל זיכוי הרבים.
                • שיחה עם הרב
                  קבלת קהל בימי שלישי וחמישי בין השעות 20:00 ל-21:00
                • שיעורי הרב
                  ימי שלישי - ליקוטי מוהר"ן + המורי ימי חמישי - תניא + בן איש חי

                מדור פרסומי

                זמני היום

                סקר