קעקוע - מותר או אסור? ומה בדבר איפור קבוע?
שאלה:
כבוד הרב שלום, יש לי חברה שרוצה לעשות קעקוע קטן בצוואר את השם של אמא שלה בסינית והיא שואלת אותי למה אסור עפ"י הדת לעשות קעקועים ואני לא מצליחה להסביר לה, האם תוכל לענות לי על השאלה למה אסור לעשות קעקוע ואם בכלל לקעקע את השם של אמא שלה זה עין הרע. תודה .
תשובה:
הגוף שלנו לא שייך לנו , כמו שאדם שפוגע בעצמו במהלך שירותו הצבאי תובעים אותו על פגיעה ברכוש צה"ל כך אדם שפוגע בגוף שלו עתיד ליתן על כך את הדין , "וכתובת קעקע לא תתנו בכם" , "ובבשרכם לא תשרטו שרטת" , נשאלת השאלה למה כתוב: "לא תתנו בכם" היה צריך להיות לא כתוב: "לא תתנו בבשרכם" אומר האור החיים הקדוש, משום מה כתוב: "בכם" משום שכאשר אדם עושה קעקוע משהו בתוכו משתנה , במהות שלו, בקדושה שלו ,הקעקוע לא יוצר רק שינוי חיצוני , הוא יוצר גם שינוי פנימי מהותי , חבל !
לפי הספורנו (כפי שמביא האור החיים) אסור לעשות שום שינוי נצחי בגוף מלבד ברית מילה, או ניתוחים שחייבים לעשות. ספר החינוך כותב שיש בזה משום עבודה זרה , משום שיש עובדי עבודה זרה שהיו מקעקעים את השם של האליל שלהם על גופם ! מי שבטעות עשה פעם ולא ידע אין חיוב להסיר , אבל הפוסקים כותבים שראוי להסיר אותו כי הוא נחשב: "מזכרת עוון" גם לעשות למישהו אחר קעקוע או לעבוד במכון שבו עושים קעקועים זה איסור , זה אפילו יותר חמור כי הוא גם עובר על
"לפני עוור לא תתן מכשול" ,
לסיכום: אין צורך למצוא טעם לכל דבר, מספיק שה' אמר שאסור זה הכל, כתוב במפורש בתורה שאסור, אז מי שלא מכבד את מה שכתוב בתורה שום טעם נוסף גם ככה לא יעזור לו אז את מוזמנת לומר לחברה שלך לפתוח ספר ויקרא פרק יט' ולקרוא מה כתוב: "וכתובת קעקע לא תתנו בכם אני ה'".
יש בנות שעושות איפור קבוע שמותר לדעת חלק מהפוסקים אבל כדאי לדעת שחלק מהפוסקים סוברים שכל קעקוע תמידי נחשב קעקוע וזה אסור ! רק אם זה מחזיק מעמד לכמה שנים יש מי שמתיר כמו למשל הרב מרדכי אליהו זצ"ל שהתיר איפור קבוע לנוי כשזה נוי לא תמידי וזה עובר אחרי 4 שנים בערך ומעיקר הדין עד כמה שנראה לדעת המתיקים אין עם זה בעיה במקווה, אבל למרות ההיתר שנתן הרב הוא כתב שהוא ממליץ לכל בנות ישראל יראות ה' לא לעשות כן, כל דבר נצחי שנשאר על הגוף כתוצאה מקעקוע הרי שהפוסקים אוסרים אותו.
בנוגע לקעקוע חינה היות וזה לא דבר שנשאר על הגוף לאורך זמן זה לא נחשב קעקוע תמידי אבל היות ויש בזה גם משום בחוקותיהם לא תלכו ואין ראוי לבן או בת מלך לעשות קעקועי חינה (כמו שעושים היום לנוי ומדפיסים צורות שונות ומשונות על חלקי הגוף) אסור ! למעט חינה ששמים באירועים על כף היד כמנהג הנפוץ.
תגיות:
קעקוע כתובת קעקע לעשות קעקוע קעקוע לנשים קעקועים