התחברות
    שכחתי סיסמא
      בקשת אישור מחדש
        הרשמה
        זכר נקבה
          שליחת שאלה לחבר
            הוספת שיעור
              הודעות מהרב
              צור קשר !

                מהם הסגולות של ארבעת המינים?

                מספר סידורי: 49265
                שאלה:
                הרב אתה יכול לומר לי מהם הסגולות של הסוכה וארבעת המינים, גם אחרי החג? מה עושים איתם?


                תשובה:

                סגולה לשמירה בעת צרה להזכיר לה' את מצוות הסוכה שקיימנו.
                ידוע שמי שזכה לקיים את מצוות הסוכה, ישן בה, אכל  בה, הזמין את האושפיזין, הרי שיזכה בע"ה לשמירה כל השנה כולה מצרות, שנאמר: "כי יצפנני בסכה ביום רעה יסתירני בסתר אהלו" ועל זה רמזו חז"ל באומרם: "המצטער, פטור מן הסוכה" כלומר מי שיש לו צער, הצער יכול להתבטל בזכות שקיים מצוות סוכה(אביעה סגולות עמוד 335)  כמו כן אדם שזכה לקיים מצוות סוכה כראוי הרי שבמהלך השנה הקרובה יזכה לדעת, שנאמר: "למען ידעו דורותיכם" (אביעה סגולות עמוד 336) אדם שזכה לישב בסוכה יזכה לשמחה כל אותה שנה, שכבר כתבו תלמידי הבעש"ט שמשמחת הסוכות אנו שואבים שמחה לכל השנה כולה שהרי נאמר: "חג שמחתנו". ובזכות ישיבה בסוכה 7 ימים אדם מושך לביתו ברכה לכל השנה כולה.

                ארבעת המינים מהודרים, סגולה לבנים תלמידי חכמים.
                כל מי שקנה ארבעת המינים - יזכה לבנים צדיקים בעלי תורה וזוכה הוא ובניו לחיי העולם הבא, בתנאי שאינו עושה כן לשם גאווה (מועד לכל חי כג, קכח. באה"ט תרמה, ט).

                לולב סגולה לאריכות ימים.
                כל מי שברך על הלולב יזכה לאריכות ימים שהרי לולב בגימטריה "חיים" (אביעה סגולות עמוד 289)


                ערבה, סגולה לזרע בר קיימא.
                סגולה לזרע בר קיימא לבשל את הערבות שעשה בהן הבעל חיבוט בהושענא רבא, וישתו בני הזוג העקרים את המים האלה ובע"ה יזכו שניהם לזרע בר קיימא. שכן ערבה גימטריה - זרע (ליקוטי מהרי"ח)

                ערבות לחיילים סגולה לשמירה במלחמה.
                מסופר על רבינו מאיר שמחה הכהן זצ"ל, מחבר ספר "אור שמח", שהיה נותן משיירי ערבה שלו לחיילים יהודים שגייסום לצבא במלחמת העולם הראשונה, וידוע מפי עדים נאמנים כי כל מי שנטל ממנו ערבות אלו ניצל בניסים גלויים, וכולם חזרו לבתיהם בריאים ושלמים. (לבוש יוסף, מועדים עמוד רלד).

                ערבות סגולה להינצל מחלומות רעים.
                סגולת הערבות של חבטת ערבות להסיר פחד מהאדם. (ספר המידות לרבי נחמן מברסלב עניין הפחד,טז). ומי שמבהילים אותו חלומות רעים, יניח הערבות מתחת לכר שישן עליו, ויועיל לו. (כה"ח תרס"ד,ס בשם יפ"ל). ובספר התניא כתב, מנהג כשר להניח הערבות אחר "חבטת ערבות" סמוך לראש מיטתו לחבוב מצווה. (כה"ח שם).

                ערבות סגולה לשמירה בדרכים.
                עלי הערבות של "חבטת הערבה" מסוגלים לשמירה בדרך. (מקור חיים סימן תרס"ד). ולכן ייקח קצת מהערבות עמו כשהולך לדרך, או שיידע בבירור מקום הנחת הערבות בביתו, ובשעת הסכנה בדרך ח"ו ייזכר מקום הנחתם, וינצל מהסכנה. (מועד לכל חי כד,יח). וכדאי לכל אדם להשים ברכבו קצת מעלי הערבה (ספר המידות ערך דרך,ו).

                אתרוג סגולה ללידה קלה.
                סגולה נפלאה לאישה בהריון שיהיה לה הריון קל, ושתלד בקלות, שתנשוך את הפיטם של האתרוג שבירכו עליו בחג הסוכות, תיתן צדקה, ותתפלל לה' שתלד ולד בר קיימא בקלות ולא בצער לחיים טובים ולשלום. אמנם אסור לעשות כן ביום הושענא רבה, אלא יש להמתין עד אחרי שמחת תורה. (חזו"ע סוכות עמוד תמט).

                גולש באתר (עוז) ביקש להוסיף שיש נוסח תפילה נחמד שנהגו לומר:
                "רבונו של עולם, בשביל חוה שהיתה אוכלת מעץ הדעת גרם אותו חטא מיתה בעולם, ואם הייתי באותו הזמן לא הייתי אוכלתו ולא הייתי נהנית ממנו, כמו שלא רציתי לפסול אתרוג זה בשבעת ימי החג שעברו והיום שפסלתי אין בו מצוה. וכשם שיש לי הנאה בפיטם זה, כך הייתי נהנית לראות עץ הדעת שאמר הקב"ה לאדם וחוה לא תאכל ולא הייתי עובר את ציוויו. ותקבלני ברצון את תפילתי ואת תחינתי שלא אמות מלידה זו, ותושיעני לילד בנחת  ובלי צער  ולא יהיה לי ולא לולדי שום נזק, כי אתה הא-ל המושיע".

                אתרוג שומרים עד ט"ו בשבט
                נוהגים לעשות ריבה מהאתרוג שבירכו עליו בחג הסוכות, ואוכלים ריבה זו בט"ו בשבט עם שאר הפירות שנוהגים לאוכלם בט"ו בשבט. (כה"ח תרס"ד,ס). סגולה נפלאה לאישה בהריון שתאכל ריבה זו. כמו כן אישה שמתקשה בלידה – סגולה שתאכל מהריבה הזאת בשעת הלידה, ותלד בקלות ללא צער, ויצא העובר בריא ושלם לחיים טובים ולשלום. (שם).

                אתרוג - רפואה לחולי לב.
                אכילת האתרוג אחרי חג הסוכות הוא סגולה לחולי לב, שיהיה להם לב בריא וחזק. (סגולות ישראל).

                אתרוג - מסוגל גם הוא לזרע בר קיימא.
                עשרות סיפורים שמענו על נשים עקרות שאכלו מהאתרוג וזכו לזרע בר קיימא. (מומלץ בחום) וכתב מרן הגאון רבינו עובדיה יוסף שליט"א (חזון עובדיה סוכות,תנ): "ואני יודע מעשים, שהאתרוג שברכתי עליו בימי החג ויצאתי בו ידי חובת המצווה, חילקוהו בני ביתי לנשים חשוכי בנים, אחר שמונה שנים ושתים עשרה שנה מנישואיהם, ונתנו לכל אחת חתיכה מן האתרוג, ובאותה שנה נפקדו בבנים ובבנות לחיים טובים ולשלום".

                כמו כן מובא בספר לבוש יוסף (עמוד רלח) סיפור ממקור ראשון: "סיפר אברך יקר שלא זכו הוא ואשתו לפרי בטן כעשר שנים. יום אחד השתתפו בברית מילה שבו היה מרן רבינו עובדיה יוסף שליט"א סנדק, כשראה הרב את האברך אמר לו: "בא אל ביתי לאחר מכן, כי יש לי משהו להעביר לך". והנה כאשר פנה אל מרן שליט"א קבל ממנו חלק מאתרוגו שבירך עליו בחג סוכות, ואמר לו: "תאכלו מאתרוג זה ובעזרת השם תפקדו בזרע של קיימא". והנה זה פלא לאחר חודש ימים נפקדה אשתו ונולד להם בן זכר בשעה טובה ומוצלחת וקראוהו בשמו של מרן שליט"א".

                סיפור אחרון לסיום,אברך יקר בן משפחה שלא נפקד במשך עשרים שנה, באותה שנה שהוא ואשתו אכלו מהאתרוג שמרן שליט"א בירך עליו בחג הסוכות, זכו לבן זכר.

                לולב הדס וערבה - סגולה לשמירה כל השנה.
                כמו כן סגולה להניח את הלולב ההדס והערבה על גבי פתח החדר שבו הוא ישן עד ערב פסח ובערב פסח כששורפים את החמץ שורפים גם אותם. ובספר "סדר היום" כתב לשמור במקום מיוחד בבית את כל ארבעת המינים שברכו עליהם ולא לזרוק אותם ובזכות זה יזכה אדם בע"ה לשמירה טובה כל השנה.
                לולב והדס- יש כאלה ששומרים את הלולב ואת ההדס ושורפים אותם עם שריפת החמץ בפסח (כדי לא לבזותם) כמו כן האדם השומר עליהם זוכה שישמרו עליו מן השמים. ובינתיים עד שיגיע פסח בע"ה ישמור
                את הלולב ברכב (ויש ששומרים גם את הערבה עמו בשקית קטנה בצד) שמסוגל הדבר לשמירה מתאונות







                חדשות אורלנוער
                • שובבים
                  ביום שלישי הקרוב יד אדר תתקיים סעודת פורים באולמי ויגו הקהל מוזמן
                • שיעורי הרבנית
                  שיעורי הרבנית מיטל מתקיימים בימי ראשון בבית הכנסת תפארת אחים. בימי שני בבית ספר אור לציון בשעה 20:30 לבנות בלבד בימי שני מתקיימים השיעורים בבית ספר אור לציון, חנייה בשפע
                • שיעורים קרובים
                  בימי שלישי וחמישי בבית כנסת תפארת אחים רחוב שדרות מנחם רפאל 1 בשעה 21:00 קבלת קהל החל משעה 20:00 בתיאום מראש בווטסאפ: 0504106657 באותו יום.
                מדרשת אור לנוער
                • קבוצות הווטסאפ
                  להצטרפות לקבוצות הווטסאפ שלחו הודעה למספר: 0504106657 עם השם שלכם ובקשו להצטרף
                • מעוניינים להפיץ?
                  כל מי שמעוניין לעזור בהפצה של סרטונים או בעריכה של סרטונים שיצור איתנו קשר ונשלב אותו במפעל זיכוי הרבים.
                • שיחה עם הרב
                  קבלת קהל בימי שלישי וחמישי בין השעות 20:00 ל-21:00
                • שיעורי הרב
                  ימי שלישי - ליקוטי מוהר"ן + המורי ימי חמישי - תניא + בן איש חי

                מדור פרסומי

                זמני היום

                סקר