התחברות
    שכחתי סיסמא
      בקשת אישור מחדש
        הרשמה
        זכר נקבה
          שליחת שאלה לחבר
            הוספת שיעור
              הודעות מהרב
              צור קשר !

                קראים - מותר או אסור לי לצאת עם קראי?

                מספר סידורי: 54878
                שאלה:
                שלום רב, אני נמצאת במערכת יחסים של כמעט 3 חודשים עם בן זוגי- שהוא ממוצא מיצרי ובן לעדה הקראית (זאת נודע לי ממנו לפני כחודשיים), בן זוגי יהודי ועשה ברית מילה וכן מניח תפילין ומאמין בדת של היהודים-הרבנים, למרות היותו קראי הוא אינו מאמין בתורתם ובמנהגם של בני עדתו. בן זוגי ואני מאוהבים ורואים אחד את השני גם בני זוג בעתיד, מה אנחנו צריכים לעשות? אבקש את תשובתכם בהקדם האפשרי,תודה.


                תשובה:

                התקנה של רבנות הראשית לישראל משנת תשכ"ד היא שקראים הם פסולי חיתון כלומר: אסור להתחתן איתם וראוי להתרחק מהם, משום שהם כופרים בתורת ישראל.

                יש דעות (רמ"א) הסוברות שכל הקראים למעשה הם ממזרים או בני ממזרים (כי הגטין שלהם פסולים) ולא יבואו בקהל ה´ לעולם כך פסק הרמ"א בסוף סימן ד´ באבן העזר וכך פסקו רבים וטובים. לכן אסור להינשא עם הקראים ואסור לחתן אותם גם אם יקבלו על עצמם לשמור תורה ומצוות כתיקונם.

                הרמב"ם שהתגורר במצרים והתמודד עם הקראים ביומיום פסק בשו"ת שלו שקראים אינם ממזרים וחל עליהם כלל "תינוקות שנשבו", לכן במידה וירצו לחזור מסורם ולקבל עול תורה ומצוות כתורת משה, מקבלים אותם ומחתנים אותם. כך פסק למעשה גם הרב עובדיה יוסף שליט"א שהיה בצעירותו רבה של מצרים. הטענה העיקרית של הגר"ע יוסף שליט"א היא שקידושים של הקראים פסולים ע"פ ההלכה ולכן אין חשש לממזרות. אבל ראוי להיזהר גם בזה, שלפעמים משום שלא רוצים להתחתן עמם הם יראו עצמם כאילו מוכנים הם לקבל את דת משה וישראל (רק כדי לקבל אשה הוגנת) ומיד לאחר החתונה םה יכפרו ויחזרו לשורש אמונתם שהוא כפירה בתורה שבע"פ. (ראוי להיזהר ולעשות שאלת חכם, את מוזמנת להיוועץ ברב יורם אברג'ל ע"י מכתב, או ברבי אלעזר בב"ש)
                אם היית אחותי הקטנה הייתי אומר לך לשמור מרחק, כדי לא להיכנס לספק ממזרות, אבל זכותך להחליט לבד מה טוב עבורך ומה לא, יש לך בחירה חופשית, תבחרי ! (לצערי כרגע את כבר נגועה בדבר ואינך אובייקטיבית משום שאת מכירה את הבחור מזה 7 חודשים, אני בטוח שיש קראים מקסימים באישיותם ובקסם האישי שלהם, אבל כל זמן שמדובר באדם שגדל במקום שבו חינכו לכפירה בתורה, בצורה כזו או אחרת זה חלחל בו, ראוי לא לעשות שום מעשה בלי לקבל אישור מגדולי הדור בנושא (כדי שתהיי נקיה כלפי שמיא)

                בכל מקרה, להלכה, פוסק גם השולחן ערוך: "עם הארץ לא ישא כהנת, ואם נשא אין זיווגם עולה יפה שימות הוא או היא מהרה, או תקלה תבא ביניהם. אבל תלמיד חכם שנושא כהנת, הרי זה נאה ומשובח, תורה וכהונה במקום אחד." (אבן העזר סימן ב´, ס"ח) ואם עם הארץ אסור לשאת בת כהן, לדעתי ראוי שתיזהרי גם בקראי, אל תעשי שום צעד בלי אישור מהרבנות באיזור מגורייך, משום שיכולות להיות השלכות רבות לכך בעתיד, אל תכניסי את הילדים שלך להיות ספק ממזרים ואל תחללי את קדושתך כבת כהן, רק אם יאשרו לך לשאת קראי ורק אם את מרגישה שהוא אמיתי והוא ממש רוצה לחיות על פי תורת ישראל (כדת וכדין ולא כמו חילוני) אז לדעתי יתכן והרבנות תתיר.

                בכל מקרה היות ומדובר בנושא ממש לא פשוט והיות ומדובר בצאצאים שלך ובספק ממזרות , הייתי מציע לך לברר את הנושא עם פוסק מוסמך או ברבנות בעירך. מה שאת צריכה לעשות זה לגשת לרבנות בעירך ולברר את הנושא לעומק. אני הייתי נזהר !

                לקריאת תגובה נוספת שכבר כתבתי בעבר בנושא לחצי כאן: "כת הקראים"



                תגיות:
                קראי קראים מערכת יחסים עדה הקראית ספק ממזרות
                חדשות אורלנוער
                • שובבים
                  ביום שלישי הקרוב יד אדר תתקיים סעודת פורים באולמי ויגו הקהל מוזמן
                • שיעורי הרבנית
                  שיעורי הרבנית מיטל מתקיימים בימי ראשון בבית הכנסת תפארת אחים. בימי שני בבית ספר אור לציון בשעה 20:30 לבנות בלבד בימי שני מתקיימים השיעורים בבית ספר אור לציון, חנייה בשפע
                • שיעורים קרובים
                  בימי שלישי וחמישי בבית כנסת תפארת אחים רחוב שדרות מנחם רפאל 1 בשעה 21:00 קבלת קהל החל משעה 20:00 בתיאום מראש בווטסאפ: 0504106657 באותו יום.
                מדרשת אור לנוער
                • קבוצות הווטסאפ
                  להצטרפות לקבוצות הווטסאפ שלחו הודעה למספר: 0504106657 עם השם שלכם ובקשו להצטרף
                • מעוניינים להפיץ?
                  כל מי שמעוניין לעזור בהפצה של סרטונים או בעריכה של סרטונים שיצור איתנו קשר ונשלב אותו במפעל זיכוי הרבים.
                • שיחה עם הרב
                  קבלת קהל בימי שלישי וחמישי בין השעות 20:00 ל-21:00
                • שיעורי הרב
                  ימי שלישי - ליקוטי מוהר"ן + המורי ימי חמישי - תניא + בן איש חי

                מדור פרסומי

                זמני היום

                סקר