התחברות
    שכחתי סיסמא
      בקשת אישור מחדש
        הרשמה
        זכר נקבה
          שליחת שאלה לחבר
            הוספת שיעור
              הודעות מהרב
              צור קשר !

                אתה לא חושב שלפעמים צריך להשתחרר קצת ???

                מספר סידורי: 73890
                שאלה:
                שלום הרב רביד, אני דתיה ואני לומדת במוסד דתי חזק מאוד, גדלתי בחברה חרדית לחלוטין! לאחרונה החלו להציק לי דברים שהציקו לי כבר זמן רב אך שבו והתעוררו שוב בקרבי ובקרב חברותי ענין ההנאות וגרויי העולם הזה. פעם מורה שלנו התבטאה שכל הטוב בעולם נשלח רק עבורנו ולי העניין היה ועודנו קש כיצד זה יתכן?! הרי יש כ״כ הרבה דברים אסורים, ולעומת זאת החיים קשים וזקוקים לשחרור לנפש כגון מסיבות, ובילויים שונים. האם רק לנסיון??!


                תשובה:

                אחותי היקרה, העובדה שגדלת בבית חרדי גורמת לך להיחשף יותר ויותר לגירויים חיצוניים ולהתפתות יותר ויותר מתוך סקרנות טבעית , אבל מי שמוותרת על הקדושה שלה ובוחרת להידמות לגויות במקום להידמות לצדיקים עושה טעות גדולה , את גודל הטעות מגלים רק אחרי החתונה , בחיי הזוגיות , כשפתאום לא מקבלים את העובדה שהבעל פשוט מחליט להשתחרר קצת , , , פתאום אז . . . האשה דוגלת בשמרנות , בקדושה , בכל חוקי התורה , מה קרה??? הרי ברווקות דגלת בזה שצריך קצת להשתחרר לא?! מה קרה שעכשיו אחרי החתונה את לא מרשה לגבר שלך קצת להשתחרר, התשובה פשוטה, רק אחרי החתונה מבינים כמה דרך ה' היא הדרך הנכונה רק אז מבינים כמה טוב ה' וכמה הוא דואג לכן הנשים , כל נערה שבחרה לעזוב את דרך ה' סביר מאוד להניח שבמהלך החיים שלה תיאלץ גם היא להתמודד עם עיזבון ופרידה.

                אמרו חכמים: "קדש עצמך במותר לך" וכן אמרו: "איבר קטן יש באדם מרעיבו שבע משביעו רעב". מי שלא יודע להתאפק וכל הזמן צורך סיפוק מיידי , סופו שלעולם לא ידע שובע. זה מה שבעצם גורם לאנשים לפרק את התא המשפחתי שלהם ,הם לא יכולים להתאפק , מרוב בילויים במועדונים ומסיבות וכתוצאה מחשיפה מוגברת לנשים ופריצות הם מאבדים את הרגש ואז... אז מתחילות כל הצרות. צרות שלאנשים פשוטים ששמרו על איפוק, יש הרבה פחות.

                גם דתיים נהנים ומבלים, בקדושה, לא צריך לבלות במועדון כדי להשתחרר, אפשר לבלות בצורה טהורה וקדושה עם חברים יראי שמים ולהשתחרר בצורה הרבה יותר מעודנת ואיכותית, לא צריך לרקוד במעורב, לשתות אלכוהול ולעשן כדי ליהנות.    לא צריך לעבור על "ולא תתורו" , "ונשמרתם לנפשותיכם" ולהכעיס את ה' כדי להשתחרר, כבר גילו חכמים: "ששלושה ה' יתברך אוהבן: "מי שאינו כועס , מי שאינו משתכר ומי שאינו מעמיד על מידותיו" , לדעתי שיכור זה לא רק אדם ששותה אלכוהול, שיכור הוא אדם שבחר לחיות בעולם בשיכרון חושים, וה' אוהב את מי שלא חי בעולם בשיכרון חושים, הוא חי בעולם עם גבולות ברורים.

                בדיוק כשם שמדינה בלי משטרה וחוקים ברורים תסבול ממלחמות פנימיות ומאנרכיה , כך אדם שלא יודע להתאפק יסבול ממלחמות פנימיות בילוי התבלות והתבוללות !
                לנוצרים יש ברית חדשה , לנו את ברית מילה וברית קודש , את התורה שלנו אנחנו לא משנים לפי הסביבה , אנחנו עבדים לה' יתברך ולא עבדים ליצרים שלנו , לא נשאר עוד הרבה זמן לגאולה , אני מציע שבמקום לחפש איך להשתחרר מהמצוות , תחפשו איך לאסוף כמה שיותר מצוות כי עם ישראל במצב קשה , כל פעם יש שקט לתקופה ארוכה ואז מגיעה מכה כואבת , מלחמה , פיגוע , רעידת אדמה , צונאמי , מי צריך את זה?

                טיפ אישי: הרכבת בדרך לרציף , מי שלא עולה בזמן , עשוי לפספס את הרכבת , ודי לחכימא ברמיזא , בהצלחה לכולם. 

                לקריאת תגובות דומות לחצו כאן >>> "כל החברות שלי נהנות ומבלות ואני סובלת"





                תגיות:
                מסיבות בילויים שחרור דתיה מוסד דתי
                חדשות אורלנוער
                • שובבים
                  ביום שלישי הקרוב יד אדר תתקיים סעודת פורים באולמי ויגו הקהל מוזמן
                • שיעורי הרבנית
                  שיעורי הרבנית מיטל מתקיימים בימי ראשון בבית הכנסת תפארת אחים. בימי שני בבית ספר אור לציון בשעה 20:30 לבנות בלבד בימי שני מתקיימים השיעורים בבית ספר אור לציון, חנייה בשפע
                • שיעורים קרובים
                  בימי שלישי וחמישי בבית כנסת תפארת אחים רחוב שדרות מנחם רפאל 1 בשעה 21:00 קבלת קהל החל משעה 20:00 בתיאום מראש בווטסאפ: 0504106657 באותו יום.
                מדרשת אור לנוער
                • קבוצות הווטסאפ
                  להצטרפות לקבוצות הווטסאפ שלחו הודעה למספר: 0504106657 עם השם שלכם ובקשו להצטרף
                • מעוניינים להפיץ?
                  כל מי שמעוניין לעזור בהפצה של סרטונים או בעריכה של סרטונים שיצור איתנו קשר ונשלב אותו במפעל זיכוי הרבים.
                • שיחה עם הרב
                  קבלת קהל בימי שלישי וחמישי בין השעות 20:00 ל-21:00
                • שיעורי הרב
                  ימי שלישי - ליקוטי מוהר"ן + המורי ימי חמישי - תניא + בן איש חי

                מדור פרסומי

                זמני היום

                סקר