התחברות
    שכחתי סיסמא
      בקשת אישור מחדש
        הרשמה
        זכר נקבה
          שליחת שאלה לחבר
            הוספת שיעור
              הודעות מהרב
              צור קשר !

                אני ובעלי החלטנו לשמור טהרת משפחה אבל קשה לבעלי בשבעה נקיים

                מספר סידורי: 76136
                שאלה:
                שלום הרב רביד , בעלי ואני שומרים על טהרת המשפחה כ-5 שנים (מתוך 19 שנות נישואינו) לעיתים היצר הרע גובר בימים הנקיים, ואז שוב יש וויכוחים בנושא (מכיוון שאני היא זאת שרצתה להתחיל לשמור על טהרת משפחה והוא אמר שהוא מסכים אם זה מה שיגרום לי להרגיש טוב. אני רוצה מאד להתפלל על בעלי שיקבל ויבין את חשיבות הנושא, איזה תפילה כדי לי להתפלל? אני קוראת תהילים בכל יום, ברכת המזון, ברכות השחר. בעלי מניח תפילין ובכל זאת ההבנה על טהרת המשפחה עדין לא חזקה אצלו. אנא עזור לנו, תודה. נא לא לפרסם את שמי, תודה על האתר המצויין שעוזר לנו רבות


                תשובה:
                שלום וברכה , קראתי בעיון רב את תגובתך ואין לשער ולתאר את הזכות הגדולה שנפלה בחלקך להציל את בעלך בחינת: "דיינו שמגדלות את בנינו ומצילות אותנו מן החטא'' (יבמות ס''ג). אם היית יודעת מכמה גזירות קשות ורעות בעלך ניצל בזכותך לא היית מאמינה איזה כח עצום יש לטהרת המשפחה.

                בכל מקרה אני מבין שבעלך כועס וקשה לו לקבל את זה , כי אין לו מושג בדבר המעלות שבשמירת טהרת המשפחה , אם הוא היה יודע ולו סוד קטן מענייני הטהרה לא רק שהוא היה שומר , הוא אפילו היה מדקדק קלה כבחמורה.

                מובא בספרים הקדושים שגבר ואשה שלא שומרים טהרה ופוגמים ביום הראשון של ה-7 נקיים חלילה , הילד שנולד בסמוך לאותם שבעה נקיים עשוי להינזק מאוד עד גיל 10 וכל הרופאים לא ידעו ממה הוא סובל , וכן על זו הדרך פגמו ביום השני , הילד יסבול מגיל 10 עד גיל 20 מבעיה רפואית , ביום השלישי יהיה צער לילד בין גיל 20 ל-30 והדברים עמוקים ואין לנו הבנה בהם , מה שבטוח זה שהרבה בעיות בריאותיות עשויות להיפטר כשמקפידים על טהרת המשפחה. (דברים דומים שמעתי בצורה מפורשת מפי מורי ורבי וכן מפי הרה"ג הרב יורם אברג'ל , כמו כן הרב מוצפי שליט"א מדבר בסוד העניין)
                בסדרת ההרצאות שלי בנושא הבית היהודי אני מפרט קצת יותר את סוד העניין.


                אין לי ספק שתפילה תועיל מאוד , כל דבר מתחיל בתפילה , זו התפילה שהייתי מציע שתקפידי לומר מדי יום: "תפילת האשה על בעלה" , אבל אל לך לסמוך רק על התפילה , עליך להשתדל לעודד את בעלך שיזכה להגיע לשיעור תורה , כדי שמישהו ילמד אותו ויקרב אותו , אחרת הוא לעולם לא יבין את הזכות האדירה של שמירת טהרת המשפחה , תנסי לקרוא לו סיפורים מרגשים בנושא (בשבת או בזמן שהוא נח ומקשיב לך ולא כועס או עצבני)
                 
                תקפידי לחזק אותו ולומר לו כמה את מעריכה את העובדה שהוא מאפשר לך לחיות כיהודיה , תגידי לו שאת מעריכה את יכולת ההתחשבות שלו , את ההבנה שהוא מגלה, בקיצור ככל שתרעיפי עליו מחמאות , יהיה לו חשק גדול יותר לעמוד בזה גם בתקופת הנקיים , בלי קשר הקטע הכי חשוב זה שלא תאפשרי לו לגעת בך כדי לגרום לו להתגעגע , זה בעצם הסוד הגדול הטמון בטהרה - מעבר לאיסורים החמורים שעובר מי שפוגם בטהרת המשפחה ה"י.  הסוד הגדול הוא גם הגעגוע שהריחוק יוצר.

                לסיכום: כדי להצליח לשמור על טהרת המשפחה
                א) תקפידי לעודד אותו ולהראות לו שאת מעריכה את ההבנה שלו
                ב) תקפידי לעודד אותו שילך לשיעור תורה (שעה אחת בשבוע לפחות)
                ג) תקפידי להתמיד בתפילות על בעלך היקר שיזכה לישועה
                ד) תשאירי לנו את השם שלו במרכז התהילים שגם אנחנו נתפלל עליו: "לחצי כאן"

                לקריאת סיפור קצר בנושא נס שקרה בזכות שמירה על טהרת המשפחה לחצי כאן:
                מעשה היה בזוג חילוני שגרו בבאר שבע ובמשך שבע עשרה שנות נשואיהם לא זכו לילדים. הם הלכו לרופאים ולא נענו. כתתו רגליהם אצל מגידי עתידות ולא נושעו. ניסו סגולות שונות ולא נפקדו בזרע בר קימא. החל היאוש מכרסם בלבם, שהנה הם הולכים ערירים וימי הזקנה ממשמשים ובאים והם עזובים לנפשם .

                פעם אחת סיפרו להם אודות הגאון המקובל רבי מרדכי שרעבי זצ"ל שעקרות רבות נפקדו בזכות תפילתו, וחולים רבים העלו ארוכה למכתם על ידי ברכותיו, והציעו להם שינסו גם הם את מזלם אצל הרב .

                הבעל בהיותו אדם חילוני ולא מאמין ביטל את הדברים במחי יד ואמר: רופאים ומומחים ידועי שם בדקו אותנו במשך שבע עשרה שנה ולא הצליחו לעזור לנו, כיצד יוכל רב שרוב היום שקוע כולו בלימוד התורה לומר לנו משהו נוסף בנושא הזה ?

                האישה אף היא הסכימה להנחית בעלה ולא אבו לעלות ירושלימה אל כבוד הרב .

                עבר זמן מה מאותה שיחה ושוב התגלגלו הדברים בין הבעל לאברך חשוב מבאר שבע על גדלותו של הרב שרעבי. האברך הפעיל את כל מרצו וכוח השפעתו והרבה לספר על גודל צדקותו ונפלאותיו של הרב, הבעל הוקסם מסיפורי המופת שסיפור לו איש שיחו ושוכנע קמעא. האברך הסיח לפניו את הטענה, שכל כך הרבה כסף פיזרתם עבור ביקורים אצל רופאים ופרופסורים ולא נושעתם, ועתה כאשר התשועה מובטחת ועליכם לעשות מאמץ קל ולהגיע לירושלים - אתם מסרבים? טענה זו שברה את הבעל לחלוטין ובהזדמנות הקרובה שהגיעה לידו עלה עם אישתו לירושלים אל בית הרב .

                בהיכנסם אל בית הרב חשו כי הפעם הם הגיעו לכתובת הנכונה. אוירת הקדושה שאפפה את בית הרב, זיו פניו הקורנים , לבושו המיוחד ומראהו האציל השרו עליהם רוח של תקוה לאחרית טובה. המלים נעתקו מפיהם והם הביטו בהתפעלות בצדיק שישב בענוה רבה על כסאו ושאלם בקול אבהי לבקשתם, אז הותרו מוסרות פיהם והם סיפרו לצדיק את פרשת חייהם ועל כך שטרם זכו להיפקד בילדים, הרב ביקש מהזוג את שמותיהם ושמות הוריהם ואחר כך התבונן היטב בזוג הניצב מולו ובמבטו הוא חדר אל תוך ליבם ונפשם, הם הרגישו כי הרב בוחן אותם במבטו מבפנים וכי זאת שעת המבחן שלהם ועל כן הרהרו בתשובה. לאחר מכן אמר להם הרב: נעשה לכם תיקון ובעזרת ה ` אני מבטיחכם כי בעוד עשרה חודשים תהיו הורים לתאומים, אך תנאי אחד קודם לכל והוא ששניכם תקפידו על טהרת המשפחה וצניעות האישה. דמעות שמחה ירדו מעיני הזוג, והבעל נישק ברטט את ידיו הקדושות של הרב. הם פנו לצאת מאת הצדיק אך הוא עכבם ואמר להם שלא ישכחו להודיע לו על הולדת ילדיהם .

                הזוג חזר לבאר שבע ובעידודו של האברך החלו בלימוד הלכות נדה. האישה אף שמרה על צניעות לבושה ולאחר כחודש ימים התעברה האישה. משראו זאת בני הזוג כי ברכת הצדיק מתקימת לנגד עיניהם, התמידו בקיום מצוות וחזרו בתשובה. במלאות עשרה חודשים מיום בואם אל הרב, ילדה האישה בלידה רגילה וקלה תאומים, וזאת לתמהונם ופליאתם של הרופאים שאצלם טיפלו וביקרו במשך שנים. הבעל המאושר התקשר מיד טלפונית לצדיק בירושלים ובשרו כי לא נפל מדבריו ארצה ואשתו ילדה זה עתה תאומים בריאים ושלמים .

                בהגיע יום השמיני ללידה, הגיעה קבוצה נכבדה מבאר שבע לירושלים, הם ביקשו לערוך את הברית בישיבה של הרב ולכבד את הצדיק בסנדקאות, והצדיק הרעיף על הילדים ברכות שמים, ולהורים אחל לגדל את ילדיהם לתורה לחופה ולמעשים טובים. מיני אז לא זזה ידם של בני הזוג מיד הרב.   (לקריאת הסיפור במקורו לחצו כאן)








                .




                תגיות:
                שבעה נקיים טהרת משפחה זוגיות הבית היהודי
                חדשות אורלנוער
                • שובבים
                  ביום שלישי הקרוב יד אדר תתקיים סעודת פורים באולמי ויגו הקהל מוזמן
                • שיעורי הרבנית
                  שיעורי הרבנית מיטל מתקיימים בימי ראשון בבית הכנסת תפארת אחים. בימי שני בבית ספר אור לציון בשעה 20:30 לבנות בלבד בימי שני מתקיימים השיעורים בבית ספר אור לציון, חנייה בשפע
                • שיעורים קרובים
                  בימי שלישי וחמישי בבית כנסת תפארת אחים רחוב שדרות מנחם רפאל 1 בשעה 21:00 קבלת קהל החל משעה 20:00 בתיאום מראש בווטסאפ: 0504106657 באותו יום.
                מדרשת אור לנוער
                • קבוצות הווטסאפ
                  להצטרפות לקבוצות הווטסאפ שלחו הודעה למספר: 0504106657 עם השם שלכם ובקשו להצטרף
                • מעוניינים להפיץ?
                  כל מי שמעוניין לעזור בהפצה של סרטונים או בעריכה של סרטונים שיצור איתנו קשר ונשלב אותו במפעל זיכוי הרבים.
                • שיחה עם הרב
                  קבלת קהל בימי שלישי וחמישי בין השעות 20:00 ל-21:00
                • שיעורי הרב
                  ימי שלישי - ליקוטי מוהר"ן + המורי ימי חמישי - תניא + בן איש חי

                מדור פרסומי

                זמני היום

                סקר