התחברות
    שכחתי סיסמא
      בקשת אישור מחדש
        הרשמה
        זכר נקבה
          שליחת שאלה לחבר
            הוספת שיעור
              הודעות מהרב
              צור קשר !

                מותר למכור בגדים לא צנועים לחילונים?

                מספר סידורי: 77116
                שאלה:
                שלום הרב רביד. אני מתחזקת כבר למעלה משנה .אני שומרת נגיעה ומתלבשת בצניעות. עכשיו העניין הוא שיש לי מכנסי סקיני ג'ינסים שכמו שהבנת אני כבר מזמן לא שמה, אבל אני מאוד רוצה למכור אותם לבנות ששמות במחיר סמלי כי הם די חדשים והוצאתי עליהם לא מעט כסף. ושמעתי שזה אסור,זה נכון? אם כן,תוכל להסביר למה? מה אתה מציע לי לעשות איתם? תודה רבה מראש! וד.א יישר כוח על האתר זה מחזק מאוד ותורם המון! חג כשר ומלא בשמחה!:


                תשובה:
                אחותי היקרה, אני מאוד מבין אותך וצר לי לשמוע שלא מזמן קנית מכנס לא צנוע , אבל ההלכה אומרת שכל זמן שהחפץ שייך לך ברגע שאת מעבירה אותו למישהו אחר יש לך גם חלק בעוון חלילה , לכן למכור יתכן מאוד שיהיה מותר לך, כי אז את מעבירה את החפץ לרשותו של אדם אחר או אשה אחרת , אבל גם כאן יש סוג של מכשול ולכן הייתי מציע לך לגשת לחנות שממנה רכשת את המכנס ולבקש זיכוי , אם ישאלו אותך מדוע את רוצה זיכוי? תגידי להם שהרב שלך לא מרשה לך ללבוש מכנס כזה כי זה לא צניעות או שתגידי להם שאמא שלך לא מרשה לך לצאת עם מכנס כזה החוצה כי זה צמוד מדיי או משהו (זה לא ממש שקר ויש היתר לשנות מנוסח השאלה במקרים כנ"ל) אם הם לא יתנו (ויכול בהחלט להיות שהם לא יאשרו) אז תפני לה' יתברך ותגידי לו:

                "רבונו של עולם , כשהלכתי עם מכנס צמוד גרמתי לך צער ואני יודעת שצער מכפר על צער אז עכשיו כשאני גוזרת את המכנס הצמוד הזה וזורקת אותו לפח במקום להרוויח עליו כסף או לתת אותו לנערה אחרת , הדבר גורם לי צער , יהי רצון שהצער שיש לי יכפר על הצער שגרמתי בעליונים כשהסתובבתי בחוסר צניעות , ויהי רצון שמכאן ולהבא אזכה לכפר על חטאי לא על ידי ייסורים וחולאים רעים אלא ע"י תשובה ומעשים טובים"

                בכל אופן אני שמח מאוד לשמוע שאת נהנית לגלוש באתר ואת מחכימה ולומדת , יותר מכל אני שמח שהבנת שג'ינס צמוד לא מתאים לבת מלך והכי חשוב , אני שמח שזכית לכפר על החטאים שלך בצער של ממון ולא בצער של ייסורים , אני מברך אותך שתזכי לחיים טובים ומאושרים ושתזכי להקים בית כשר ונאמן בישראל , אשמח אם תוסיפי לנו את השם שלך כדי שנברך אותך באתר מדי יום: "להוספת שמך לתפילה לחצי כאן"
                כמו כן חשוב לדעת שכל מי שנרשם לאתר מקבל מדי פעם עדכונים עם שאלות חדשות ומעניינות שמתווספות לאתר וכן על קטעי וידאו חדשים לצפייה ישירה , להרשמה לאתר לחצו כאן: "הרשמה לאורלנוער", כמו כן ניתן להירשם גם לרבנים.נט שם תוכלו לצפות במגוון רחב של רבנים והרצאות לבוגרים ולא רק בי. להרשמה לרבנים.נט לחצו כאן

                לסיכום: אין למסור בגדים לא צנועים לאחרים , מי שעושה את זה עובר על איסור של "בפני עוור לא תתן מכשול" וכבר פסק הרמב"ם ומרן השו"ע שבעוון הליכה בבגדים לא צנועים מסתלקת שכינה מישראל שנא': "והיה מחניך קדוש ולא יראה בך ערוות דבר". לכן נשים שמשתדלות ללכת בצניעות גורמות לשכינה שתשרה על עם ישראל וראויות הן שיצא מהן זרע כשר לעבודת ה' יתברך.

                שאלות ותשובות נוספות בנושא צניעות ובנושא ג'ינס.
                א) למה אסור ללבוש ג'ינס מה זה השטויות האלה?
                ב) מה עדיף? חצאית מעל הברך או ג'ינס?
                ג) ג'ינסים צמודים , חבר וכל מיני דברים לא צנועים שהתגברתי עליהם.
                ד) יש לי קעקוע ברגל וממש לא נעים לי ללבוש ג'ינס במקום חצאית.



                תגיות:
                בגדים לא צנועים למכור בגדים למסור בגדים לא צנועים מסירת בגד לא צנוע לחברה לתת למישהו אחר בגד לא צנוע בפני עיוור מכשול
                חדשות אורלנוער
                • שובבים
                  ביום שלישי הקרוב יד אדר תתקיים סעודת פורים באולמי ויגו הקהל מוזמן
                • שיעורי הרבנית
                  שיעורי הרבנית מיטל מתקיימים בימי ראשון בבית הכנסת תפארת אחים. בימי שני בבית ספר אור לציון בשעה 20:30 לבנות בלבד בימי שני מתקיימים השיעורים בבית ספר אור לציון, חנייה בשפע
                • שיעורים קרובים
                  בימי שלישי וחמישי בבית כנסת תפארת אחים רחוב שדרות מנחם רפאל 1 בשעה 21:00 קבלת קהל החל משעה 20:00 בתיאום מראש בווטסאפ: 0504106657 באותו יום.
                מדרשת אור לנוער
                • קבוצות הווטסאפ
                  להצטרפות לקבוצות הווטסאפ שלחו הודעה למספר: 0504106657 עם השם שלכם ובקשו להצטרף
                • מעוניינים להפיץ?
                  כל מי שמעוניין לעזור בהפצה של סרטונים או בעריכה של סרטונים שיצור איתנו קשר ונשלב אותו במפעל זיכוי הרבים.
                • שיחה עם הרב
                  קבלת קהל בימי שלישי וחמישי בין השעות 20:00 ל-21:00
                • שיעורי הרב
                  ימי שלישי - ליקוטי מוהר"ן + המורי ימי חמישי - תניא + בן איש חי

                מדור פרסומי

                זמני היום

                סקר