התחברות
    שכחתי סיסמא
      בקשת אישור מחדש
        הרשמה
        זכר נקבה
          שליחת שאלה לחבר
            הוספת שיעור
              הודעות מהרב
              צור קשר !

                א-לוהים יסלח לי על החטאים מהעבר?

                מספר סידורי: 77542
                שאלה:
                רביד,רק השנה התחלתי להתחזק בהדרגה לאט לאט וכרגע אני שומרת כשרות, מתפללת, שומרת שבת ומנסה להתחזק יותר ויותר. קודם כל, אני רק בת 17 ואני באה מבית מאוד חילוני, השאלה שלי היא האם אלוהים מסוגל לאהוב אותי עוד לפני שהתחזקתי? אני הכשלתי המון בנים, עשיתי הרבה טעויות עם בנים ולפעמים גם עם בנות, זלזלתי בדתיים ברמות מטורפות... ורק השנה התחלתי להבין שטעיתי בגדול, אבל האם אלוהים מסוגל לאהוב אותי חזרה אחרי כל הדברים האלה?


                תשובה:
                אחותי היקרה , לא סתם קוראים לה' יתברך אבינו מלכנו. מצד אחד הוא אב מצד שני עלינו לנהוג בו כבוד כמלך שהרי הוא מלך מלכי המלכים. לכן כשם שכל אב נורמלי אוהב את הילדים שלו, גם אם לפעמים הם עושים טעויות מחוסר ידיעה או מידיעה אבל מחוסר רצינות ובגרות,  כך ה' יתברך אוהב אותנו, "כרחם אב על בנים ריחם ה' על יראיו".

                ולא רק שה' אוהב אותנו ומחכה שנעשה תשובה , כשם שאב מחנך את בניו כך ה' יתברך "מחנך" אותנו ודואג שנעבור סדרת חינוך עד שיום אחד אולי נזכה לראות בכל המקרים שקורים לנו השגחה פרטית נפלאה. לכן אם פתאום נפלת , או קיבלת מכה קטנה , נסי תמיד לראות את ה' מדבר אליך , זה יכול להיות ע"י מקרה שראית ברחוב או אפילו קול פנימי שמעביר לך מסר מצפוני.

                בלי קשר הגמרא במסכת יומא מגלה לנו שאדם שזכה לעשות תשובה מאהבה זוכה שהעבירות הכי חמורות שעשה מתוך תמימות או נגררות חברתית בחייו , עשויים להפוך לזכויות ! כן מה שאת שומעת זכויות ! אם רק היינו מבינים כמה טוב ה' , היינו מוקסמים.

                וכך אמר ריש לקיש בגמרא ביומא פו: "אמר ריש לקיש גדולה תשובה שזדונות נעשות לו כשגגות" שנאמר: (הושע יד, ב) "שובה ישראל עד ה' אלהיך כי כשלת בעונך"... " בהמשך הגמרא מסבירים שמדובר באדם שעושה תשובה מאהבה שגדולה מעלתה מתשובה מיראה, שם "אמר ריש לקיש גדולה תשובה שזדונות נעשות לו כזכיות" שנאמר: (יחזקאל לג, יט) "ובשוב רשע מרשעתו ועשה משפט וצדקה עליהם חיה יחיה".

                הבעיה היחידה היא שהעבר שלנו והחטאים שעשינו בעבר מוטבעים בנו ומקשים עלינו מאוד בעבודת ה' , לכן גם אם ה' סלח , יש לנו עבודה פנימית עצמית לא פשוטה לטהר את מחשבותינו מכל סיג ופגם , לשנות את המעשים שלנו ולהפוך להיות נסיכים אמיתיים ובני תורה אמיתיים שראויים להיקרא "יהודים".

                לא תמיד מצליחים לחזור בזמן...
                בואי נקח לדוגמא אדם שהורגל לשתות אלכוהול , בהתחלה זה נחמד , זה ממסטל , תופסים קצת ראש , אוהבים את ההרגשה , מתמכרים אליה ואז ממשיכים לשתות ללא הגבלה , אם עוצרים בזמן אפשר להינצל מזה , אבל מי שלא יודע לעצור את עצמו עלול למצוא את עצמו מכור לאלכוהול , חי ללא שליטה עצמית וללא ריסון עצמי מה שעלול לגרום לטעויות לא נשלטות (עישון סמים , אלימות, ניבולי פה, פריצות וכל מה שמשתמע מכך) מי שזכה לא לאבד צלם אנוש עשוי , בצורה נכונה ובטיפול נכון להתנזר מאלכוהול

                להבדיל אלף אלפי הבדלות , אדם שהורגל לחיות בצורה חופשית כמו "שיכור" ועשה כל מה שהוא רוצה משום שהיה נתון תחת השפעת "הסביבה" (היין החברתי) לדעתי אינו אשם ! כל מה שהוא צריך לעשות זה לשנות את ההרגלים שלו ע"י מאמן טוב , מדריך טוב , רב טוב , לחפש חברים טובים , מודל טוב לחיקוי , מסגרת טובה וחינוך נכון. רק נערים ונערות רציניים שמסוגלים להתמיד ולהגיע בקביעות למפגשי הסיוע "להרצאות" יצליחו להינצל מעולם השקר ההרסני והתובעני.

                לסיכום: לא רק שה' אוהב אותך , הוא ישמח אם תחזרי להיות הנסיכה שלו , כל יהודי הוא נסיך וזורם בו דם מלכותי , יש פשוט יהודים שבחרו לברוח מהארמון זה הכל, הם לא תמיד אשמים , הרבה פעמים היציאה לא הייתה תלויה בהם , הרבה פעמים ההורים שלהם יצאו מהארמון וכתוצאה מזה הם נולדו בחוץ ואין להם מושג שהם נסיכים !

                שאלות ותשובות דומות בנושא:
                א) אם עשיתי תשובה כל החטאים נמחקים.
                ב) אני חוששת שהעבר שלי יפגע לי בשידוכים.
                ג) רגשי אשם , חטאים מלוכלכים מלפני החתונה.








                .




                תגיות:
                אלוהים יסלח חטאים מהעבר
                חדשות אורלנוער
                • שובבים
                  ביום שלישי הקרוב יד אדר תתקיים סעודת פורים באולמי ויגו הקהל מוזמן
                • שיעורי הרבנית
                  שיעורי הרבנית מיטל מתקיימים בימי ראשון בבית הכנסת תפארת אחים. בימי שני בבית ספר אור לציון בשעה 20:30 לבנות בלבד בימי שני מתקיימים השיעורים בבית ספר אור לציון, חנייה בשפע
                • שיעורים קרובים
                  בימי שלישי וחמישי בבית כנסת תפארת אחים רחוב שדרות מנחם רפאל 1 בשעה 21:00 קבלת קהל החל משעה 20:00 בתיאום מראש בווטסאפ: 0504106657 באותו יום.
                מדרשת אור לנוער
                • קבוצות הווטסאפ
                  להצטרפות לקבוצות הווטסאפ שלחו הודעה למספר: 0504106657 עם השם שלכם ובקשו להצטרף
                • מעוניינים להפיץ?
                  כל מי שמעוניין לעזור בהפצה של סרטונים או בעריכה של סרטונים שיצור איתנו קשר ונשלב אותו במפעל זיכוי הרבים.
                • שיחה עם הרב
                  קבלת קהל בימי שלישי וחמישי בין השעות 20:00 ל-21:00
                • שיעורי הרב
                  ימי שלישי - ליקוטי מוהר"ן + המורי ימי חמישי - תניא + בן איש חי

                מדור פרסומי

                זמני היום

                סקר