התחברות
    שכחתי סיסמא
      בקשת אישור מחדש
        הרשמה
        זכר נקבה
          שליחת שאלה לחבר
            הוספת שיעור
              הודעות מהרב
              צור קשר !

                ההורים לא מרשים לי להתחתן עם אברך !

                מספר סידורי: 78943
                שאלה:
                יש לי בעיההה.. אני בת 20 וחזרתי בתשובה לפני 4 שנים בערך וכיום אני בתקופת שידוכים ואני רוצה בעל אברך אבל ההורים ממש נגד בטענה שכלכלית יהיה לי מאוד מאוד קשה ושלא כדאי לי.. לפעמים זה גורם גם לריבים בבית.. (אני מאוד מנסה לכבד אותם ומתפללת שה׳ יעזור לי) בעיקרון אני צריכה להקשיב לדעתם או ללכת עם הדעות שלי ולהתחתן עם אברך בעזרת השם?


                תשובה:
                אחותי היקרה, אספר לך סיפור ואכתוב לך את דעתי בנושא.

                מספרים על נערה אחת שלא רצתה להישמע להוריה והחליטה להתחתן עם חתן כשר, היא תמיד אמרה להורים שלה שעל פי השולחן ערוך אינה חייבת להתחשב בדעתם בנושא השידוכים, גם אם יש להם טענות כלפי החתן המיועד. ההורים ניסו לשכנע אותה בכל דרך אפשרית להפסיק את הקשר, מי לא ניסה לדבר איתה? כולם עשו כל שביכולתם ואפילו הציעו לה כל מיני הצעות אחרות , אך היא בשלה ! אני מתחתנת רק איתו , כעבור חצי שנה לערך , היא החליטה לגשת לרב ניסים קרליץ (אב בית דין של העיר בני ברק) ולקבל את ברכתו. היא נכנסה אליו וסיפרה לו את הדברים, שמע הרב את הדברים ואמר לה: "דעי לך ביתי היקרה, זה שכתוב שלא חייבים להתייעץ עם ההורים זה רק אם אין סיבה מוצדקת אבל אם יש סיבה מוצדקת חייבים להישמע להם" היא יצאה משם וברגע אחד התבטל השידוך. מכאן למדנו שמי שיש לו יראת שמים דבריו נשמעים , אבל אם אין יראת שמים גם אלף אנשים שינסו לשכנע לא יצליחו.

                לעניינינו , במקרה שלך , הטענה של ההורים היא טענה חשובה , אבל ההחלטה היא החלטה שלך , אם הרבנית \ הרב אומרים שאת מספיק יציבה ומוכנה לשידוכים ולהקים בית בישראל , אני לא חושב שאמורה להיות בעיה , אבל אם את מרגישה שאת לא ממש יציבה , או לא ממש סגורה על עצמך בנוגע לבית שאת רוצה להקים ולהשקפה שאת רוצה שתהיה לבן הזוג שלך , כדאי שתעשי שאלת חכם.

                מה אני חושב?
                אני חושב שגם גבר שלומד תורה כל היום , חייב שתהיה לו איזו שהיא מומחיות , כדי שאם אכן תיקלעו לקשיים כלכליים הוא יעזור בפרנסת הבית כפי שנתחייב בשבועה בכתובה שעליה חתם. הוא יכול להיות רב , מורה הורדה , מורה מקצועי , מחנך , רם , סופר סתם , שוחט , מוהל , חזן , מרצה או כל דבר אחר שיכול להוות תחליף לעבודה.
                מצד שני אני לא שולל את האפשרות שלבעל תהיה עבודה אחרת (תלוי בהשקפה שלו)
                אבל אני כן חושב שלכל אדם חייבת להיות מלאכה שממנה הוא יתפרנס כדי שלא יזדקק לבריות , ושמעתי בפירוש מפי הרה"ג מורנו ורבנו הרב יורם אברג'ל שאדם שמסודר מבחינה כלכלית רשאי לשבת וללמוד אבל אדם שזקוק לפרנסה , חייב לצאת לעבוד ולא להתפרנס מתרומות חלילה.

                חרדי או חרדי שעובד?
                אין דבר גדול יותר מאשר להתחתן עם בן תורה , אבל חשוב שתהיה לו אומנות
                ואין שום בעיה שתהא תורתו אומנותו (רב , מורה , חזן , פוסק , דיין וכיוצב') אחרת ברגע שיעזוב את התורה , עשוי הוא ללסטם את הבריות וראוי להיזהר מאוד, במיוחד בדור הקשה הזה, שהרבה אברכים לא מחזיקים מעמד ונושרים מהישיבות הקדושות ואז האשה נשארת בבית עם בטלן משועמם שמעולם לא למד אומנות , המציאות בשטח מוכיחה שלא כולם מחזיקים מעמד ואחרי 3, או 4 שנים הם עוזבים את הישיבה ו\או את הכולל כדי לצאת ולפרנס את הבית. אז חשוב שהאברך יהיה בעל מלאכה , אבל מי שצריך לקבל את ההחלטה היא אך ורק את ולא ההורים שלך. ראוי שתתחשבי בדבריהם אבל את ההחלטה הסופית תעשי בעצמך כי יכול בהחלט להיות שההורים שלך לא מודעים לכח של התורה ולערך של התורה כפי שאת מודעת אליו. היום רוב החרדים עובדים ואין שום בעיה למצוא חתן חרדי איכותי מוכשר. הכל תלוי בהשקפה שלך ברצונות שלך ובשאיפות שלך , עיון בתגובות שלמטה יעזור לך מאוד להחליט.

                לסיכום: אני חושב שאת צריכה לקבל הדרכה נכונה והכוונה נכונה , אל תעשי שום צעד בלי שמישהי יראת שמים באיזור מגורייך תכוון ותדריך אותך , חבל את עלולה לגרום יותר נזק מתועלת , יש הרבה חוזרים בתשובה שאין להם יציבות והם מחליטים החלטות פזיזות ומהירות מדי , את חייבת רב או מדריכה רוחנית שתגשר בינך לבין הוריך.

                שאלות ותשובות דומות בנושא:
                1) האם להתחתן עם בעל שעובד ולומד , כן או לא???
                2) מה עדיף? חרדי או בחור שעובד ולומד?
                3) אם כולם ילכו לישיבות מי יעשה צבא?
                4) יש כל כך הרבה רבנים. איך אפשר לדעת במי לבחור?
                5) אני רוצה להתחתן וההורים שלי מייאשים אותי.
                6) המשפחה שלי מנסה להוכיח לי שהתורה היא המצאה אחת גדולה.
                7) ההורים שלי נגד שיעורי תורה ! מה אני יכולה לעשות ?









                .



                תגיות:
                הורים כיבוד הורים חתונה זיווג שיעורי תורה
                חדשות אורלנוער
                • שובבים
                  ביום שלישי הקרוב יד אדר תתקיים סעודת פורים באולמי ויגו הקהל מוזמן
                • שיעורי הרבנית
                  שיעורי הרבנית מיטל מתקיימים בימי ראשון בבית הכנסת תפארת אחים. בימי שני בבית ספר אור לציון בשעה 20:30 לבנות בלבד בימי שני מתקיימים השיעורים בבית ספר אור לציון, חנייה בשפע
                • שיעורים קרובים
                  בימי שלישי וחמישי בבית כנסת תפארת אחים רחוב שדרות מנחם רפאל 1 בשעה 21:00 קבלת קהל החל משעה 20:00 בתיאום מראש בווטסאפ: 0504106657 באותו יום.
                מדרשת אור לנוער
                • קבוצות הווטסאפ
                  להצטרפות לקבוצות הווטסאפ שלחו הודעה למספר: 0504106657 עם השם שלכם ובקשו להצטרף
                • מעוניינים להפיץ?
                  כל מי שמעוניין לעזור בהפצה של סרטונים או בעריכה של סרטונים שיצור איתנו קשר ונשלב אותו במפעל זיכוי הרבים.
                • שיחה עם הרב
                  קבלת קהל בימי שלישי וחמישי בין השעות 20:00 ל-21:00
                • שיעורי הרב
                  ימי שלישי - ליקוטי מוהר"ן + המורי ימי חמישי - תניא + בן איש חי

                מדור פרסומי

                זמני היום

                סקר