התחברות
    שכחתי סיסמא
      בקשת אישור מחדש
        הרשמה
        זכר נקבה
          שליחת שאלה לחבר
            הוספת שיעור
              הודעות מהרב
              צור קשר !

                מי משקר הדתיים או החרדים? תגיד את האמת !

                מספר סידורי: 85298
                שאלה:
                למה אתה אומר שחייב גרביים? יש רבנים שמתירים והציבור הדתי לאומי אומר שזה מותר כפי שכתוב במשנה ברורה, ושאין חובה לפי השו"ע, הרב צבי יהודה לאחר שפסק אמר כי הוא מצטער על זה שפסק את זה...ובקיצור זו מידת חסידות הם אומרים. וגם יש לי חברות שהולכות בלי גרביים. אז מי משקר הדתיים או החרדים? אתה חרדי אבל אל תנסה להצדיק פשוט תגיד את האמת, כי תכלס גם ששמים שקופות זה נראה אותו דבר רק הרבה יותר חם אז מה זה שווה?


                תשובה:
                זה שחברות שלך הולכות בלי גרביים לא אומר שרוח ההלכה נוחה בדבר? בשום מקום גם לא כתוב שאסור להסתפר מדרגה או לעשות פ'נסים בשיער נו.. אז בגלל שלא כתוב את זה במשנה ברורה כולם יסתפרו קצוץ? זה מתאים לבן ישיבה? וודאי שלא , יש דברים שאנחנו צריכים להרגיש לבד שלא שייכים ולא מתאימים בדור הזה , במקום להיות בגדר של "נבל ברשות התורה" ולחפש להתיר את השרץ שהרס את הנוער !

                אני רוצה לשאול אותך שאלה אמיתית , מה היית מצפה מהבנות שלך , תעני באמת !
                איזו ברכה היית רוצה לקבל מרב ירא שמים לבנות שלך? תגידי את האמת עם יד על הלב? אני כותב לך כאן את שני נוסחי הברכות , תבחרי בעצמך והברכה תתקיים.

                נוסח ברכה א.
                יהי רצון שכל הצאצאים שלך יכניסו הבייתה טלוויזיה עם ערוצי קודש , שבניך יצאו עם חברה שנה שנתיים ואח"כ יתחתנו , שהבנות ילכו בלי גרביים עם סנדלי אצבע כשרגליהן חשופות ולק צנוע בציפורניים , כי במשנה ברורה לא כתוב שאסור ועוד ברכה אחרונה לקינוח , יהי רצון שהם יזכו ללכת לסניפים המעורבים של בני עקיבא כי יש רבנים שמתירים?

                נוסח ברכה ב. 
                יהי רצון שכל הצאצאים שלך לא יכניסו הבייתה טלוויזיה גם לא עם ערוצי קודש , יהי רצון שבניך יכירו את בנות הזוג שלהם בשידוך ולא ימרחו את הקשר , יהי רצון שהבנות היקרות שלך ילכו עם חצאיות ארוכות או לפחות 4\3 כשגרביים צנועות מכסות את רגליהן לפנים משורת הדין למרות היתר המ"ב , יהי רצון שכפות רגלי בנותיך לעולם לא יכשילו את הרבים שכן ידוע שכל המסתכל אפילו באצבע קטנה של אשה , , , יהי רצון שניך ובנותיך ישתתפו רק בסניפים נפרדים ויזכו למדריכים ומדריכות שמשמשים דוגמא אישית אמיתית , צנועה ונפרדת.

                מה אני חושב על התמימות שלך?
                את באמת מאמינה שאפשר לשנות סטיגמות שהושרשו בצורה כל כך בוטה ומקולקלת?
                איך אפשר לשנות נערות איכותיות בציבור הדת"ל שהולכות עם סנדלי אצבע ולק????
                את באמת חושבת שזה נכון ללכת ברגל חשופה? מדבריך ניכר שמעולם לא הייתה לך היכרות מעמיקה עם כבוד קדושת רבי ישראל מאיר הכהן מראדין , אם תדעי באילו דברים הוא מחמיר , היית מבינה שאם הוא היה רואה כיום למה גרם הקלקול של הרגל החשופה , הוא היה בוכה ימים ולילות וחוזר בו מכל וכל ! את מדמיינת את הבת של החפץ חיים הולכת עם נעלי אצבע? צמידים ברגליים? לק מעוצב בציפורניים? על מה את מדברת? היית ברחוב לאחרונה? ראית איך אחיות שלך מסתובבות? חולצות צמודות גם מותר? שרוולים צמודים גם מותר? גרון חשוף גם מותר? שרשראות זהב שנופלות על גרון חשוף מותר? ציחקוקים ופלרטוטים עם בנים מותר? איפה הדבר מצוי יותר באיזה ציבור? חרדי או לאומי? מה עדיף מדרשייה או שירות לאומי? איפה אפשר יותר לשמור על צניעות? אשמח אם תצייני רב אחד שפסק בריש גלי שלדעתו שירות לאומי עדיף על מדרשה , רב אחד אני רוצה , אחד !

                על מה את מדברת? את באמת חושבת שבדור הזה , צריך לחפש היתרים להתיר את השרץ? אין לי צל של ספק שכל רב שתשאלי אותו מה עדיף? חצאית ארוכה או קצרה? יענה ארוכה. מה עדיף? שנערה תלך עם גרביים או בלי? יענה עם גרביים ! עם נעלי אצבע או בלי? אם בושם או בלי? עם איפור בולט או בלי? לקחת טרמפים או לא? להכניס מכשיר טמא הבייתה או לא? להדריך בסניפים נפרדים או לא? חסר? בואי לא נחיה באשליות שהכל ורוד , אני בא מתוך הציבור הדתי לאומי , אז אל תנסי למכור לי היתרים ! אין כאן שקרים  ! יש כאן קלות ראש וטמיעה , אני לא מאשים את הציבור הדתי לאומי בכל מה שקורה לדור הבא , אני מאשים את עצמי בזה שאני לא מסביר ומזהיר מספיק ! אני מאשים את הרחוב , אני מאשים את המדיה , את העובדה שאין קו ברור , שאין הנהגה ברורה , שאין רועה לעדר , שאין יכולת להתמודד עם הסטיגמות שהושרשו.

                אני גדלתי בציבור הדתי לאומי אל תמכרי לי נזיד עדשים.
                אל תנסי לספר לי מי זה הציבור הדתי לאומי , גדלתי בו ואני מכיר אותו ישר והפוך , אין לי ספק שיש בו גדולי דור וקדושי עליון , יש לי חברים שהלוואי שהחרדים היו מתנהגים כמותם , אבל מה זה קשור לחילול ה' שיש בחוץ? בדור הפרוץ שלנו לא שייך להתיר לנערה להסתובב ברגליים חשופות לדעתי , אם כולן היו הולכות באמת עם חצאיות 4\3 כדת וכדין עוד היה על מה לדבר , אבל את ואני יודעים טוב מאוד מה הלך הרוחות בחוץ ועד כמה הבנות הדת"ל באמת שומרות על גדרי הצניעות. את יודעת טוב מאוד כמה בנות דת"ל נחשפות לגברים , נחשפות לנגיעות אסורות ,לימי הולדת מעורבים , לסרטים , למדיה , לפלאפונים לא כשרים לפייסבוק , חסר ???

                כמה בנות הולכות עם חולצות כמו ניילון נצמד? 
                לכמה בנות בציבור הדת"ל יש פייסבוק? ידידים? 
                כמה בנות בציבור הדת"ל הולכות לסרט בקניון?
                כמה מדריכות בבני עקיבא מפרלטטות עם בנים?
                כמה בנות דת"ל קיצרו את החצאית ונותרו ברגליים חשופות?

                אני לא אומר שהחרדיות מושלמות , המצב בחברה החרדית גם הוא לוקה בחסר.
                ה' ירחם על כל החרדיות שהולכות עם חצאיות קצרות
                ה' ירחם על נשמתן של כל החרדיות שהולכות עם פאות מעוצבות ומושכות עין
                ה' ירחם על כל החרדיות שמפלרטטות עם בנים בחוסר צניעות.

                אמת קנה ואל תמכור ! ! !
                אבל לבוא ולנסות לטייח את האמת? זו כבר הכחשה שלא שייכת , אם את רוצה לדבר איתי על אמת , אל תנסי לטהר את השרץ , בואי נעמיד את האמת כראוי ולא נקשקש ! כי אין לי זמן לקשקושים , אני כאן למכור אמת ומי שרוצה שיביע דעה אבל דעה אמיתית לא דעה כוזבת שמנסה לחפות על חוסר הצניעות המזעזע שיש בחוץ ! 

                חוסר צניעות בשני המחנות !

                גם בציבור הדת"ל וגם בציבור החרדי יש פריצות וחוסר צניעות , אבל בציבור החרדי לא מסתירים את הדבר , יוצאים בפשקווילים ובהכרזות ברורות , פיאות מודרניות זה חילול ה' ! חצאיות קצרות זה חילול ה' ! גרביים שקופות זה חילול ה' ! 
                הבעיה היא שבציבור הדת"ל לא מגנים את תופעת הרגליים החשופות והחצאיות שהולכות ומתקצרות מיום ליום ! לא מגנים את תופעת הטלוויזיות בבתים והקשרים החברתיים הלוקים בחוסר צניעות של בינו לבינה , בסניפים וכיוצב' , לא מגנים את תופעת הידידים והידידות , הפייסבוק והחברויות הנרקמות בצבא , הטרמפים וכיוצב'

                לסיכום: אני מציע שנודה באמת ובמקום לריב , ננסה לעזור אחד לשני לשנות את פני החברה הישראלית ע"י קירוב לבבות לאמת ולא לשקר ! ברגע שתהיי אמיתית ותחיי על פי השולחן ערוך , מה אכפת לי מה תהיי, תבחרי באיזה השקפה שתרצי , אבל בכל מה שקשור לצניעות ולשמירה על הצניעות ברשת וברחוב , מבחינתי אין פשרות וגם אם לכולם יהיו ידידות ולכל העולם יהיה פייסבוק , לא תצליחי לשכנע אותי להתפשר על הרמה הרוחנית שלי ועל האמת שלי , וכפי שהדבר נראה כלפי חוץ באופן כללי ובהסתכלות מקיפה , הציבור הדתי לאומי נכשל בחינוך שלו ! הרצוי נפלא , אבל המצוי עצוב ! ושוב , שלא תחשבי שבציבור החרדי מלקקים דבש ! גם שם יש הרבה נפילות והמון מעידות , אבל לפחות ההנהגה ברורה , המסר שעובר ברור , פלאפונים , אינטרנט  , טלוויזיה , ערבובייה , כל אלה מוחרמים ומנודים בריש גלי . . . בציבור הדתי לאומי , לא ממש שומעים את המסר עובר ברור , נראה כאילו הוא חבוי בין הכיסאות. והלוואי שאני טועה , אני בטוח שכל מי שיקרא את התגובה הזאת (גם חילונים שיקראו אותה) יסכים איתי שהפשרנות בציבור הדתי לאומי הרבה יותר גדולה ואין עם זה וויכוח

                לא צריך הרבה הוכחות , תראי איך מתלבשות בנות בגיל 14 בציבור החרדי ואיך מתלבשות בנות בגיל 14 בציבור הדת"ל ותחליטי בעצמך , מה חי בשקר ! אני לא מדבר על יישובים נפלאים ששומרים על הבנות שלהם בקדושה וטהרה ביש"ע והלוואי שנלמד אנחנו מהצניעות שלהם וממסירות הנפש שלהם , אני מדבר באופן כללי וגורף ,על הרוב
                חוץ מזה , אמרתי בפירוש בקטע המצורף את ההלכות המובאות במ"ב צפי בעצמך...

                צפייה בקטע הבא תועיל לך מאוד:








                .





                תגיות:
                חרדי דתי לאומי דתל גרביים צניעות שקופות חפץ חיים משנה ברורה נבל ברשות התורה
                חדשות אורלנוער
                • שובבים
                  ביום שלישי הקרוב יד אדר תתקיים סעודת פורים באולמי ויגו הקהל מוזמן
                • שיעורי הרבנית
                  שיעורי הרבנית מיטל מתקיימים בימי ראשון בבית הכנסת תפארת אחים. בימי שני בבית ספר אור לציון בשעה 20:30 לבנות בלבד בימי שני מתקיימים השיעורים בבית ספר אור לציון, חנייה בשפע
                • שיעורים קרובים
                  בימי שלישי וחמישי בבית כנסת תפארת אחים רחוב שדרות מנחם רפאל 1 בשעה 21:00 קבלת קהל החל משעה 20:00 בתיאום מראש בווטסאפ: 0504106657 באותו יום.
                מדרשת אור לנוער
                • קבוצות הווטסאפ
                  להצטרפות לקבוצות הווטסאפ שלחו הודעה למספר: 0504106657 עם השם שלכם ובקשו להצטרף
                • מעוניינים להפיץ?
                  כל מי שמעוניין לעזור בהפצה של סרטונים או בעריכה של סרטונים שיצור איתנו קשר ונשלב אותו במפעל זיכוי הרבים.
                • שיחה עם הרב
                  קבלת קהל בימי שלישי וחמישי בין השעות 20:00 ל-21:00
                • שיעורי הרב
                  ימי שלישי - ליקוטי מוהר"ן + המורי ימי חמישי - תניא + בן איש חי

                מדור פרסומי

                זמני היום

                סקר