התחברות
    שכחתי סיסמא
      בקשת אישור מחדש
        הרשמה
        זכר נקבה
          שליחת שאלה לחבר
            הוספת שיעור
              הודעות מהרב
              צור קשר !

                אני רוצה להיתגרש מבעלי ! הוא משפיל אותי ויורק עלי

                מספר סידורי: 92409
                שאלה:
                אני מכירה את בעלי 10 שנים ונשואים 3 שנים. תמיד ידעתי שהוא מתעצבן בקלות וחשבתי שאצליח לשנות אותו. לא רק שלא הצלחתי זה הולך ומחמיר, הוא משפיל אותי מקלל אותי מרים ידיים ויורק עלי. יש לנו ילדה בת שנה. אנחנו לא מחליפים מילה כבר חודש. פניתי לעורכת דין מטעם הרווחה ופתחתי תיק אבל לא הלכתי. אין לי אומץ. הוא לא מוכן ללכת לייעוץ זוגי מבחינתו אני צריכה טיפול. יש לו מקום עבודה מסודר ותמיד חוזר עצבני. מה אני עושה עכשיו??


                תשובה:
                שלום וברכה, טיפים:
                א) בעל לא מנסים לשנות
                ב) בעל לא מתעצבן ללא סיבה
                ג) בעל לעולם לא יקלל סתם את אשתו
                ד) אחרי כל מה שעברתם , שניכם צריכים טיפול
                ה) אתם מוזמנים להגיע אלינו לפגישת ייעוץ חינם בתיאום מראש.

                אחותי היקרה , צר לי לשמוע את שעבר עליכם , אני רק יכול לומר לך בצורה חד משמעית , שהטעות שלך הייתה שניסית פתאום לשנות אותו , הרי היכרת אותו 10 שנים איך לא ראית שהוא מתעצבן? איך למרות הכל שרדתם? את יודעת למה? כי לפני שהתחתנת איתו , לא ניסית לשנות אותו , קיבלת אותו איך שהוא וזו אהבה אמיתית , אבל ברגע שכל אחד מנסה לשנות את הצד השני , אתם לא באמת בזוגיות , אתם במלחמה מתישה שבה אף צד לא מנצח , לא חבל?

                אני לא מסכים עם...
                1) הקללות שלו
                2) ההשפלות שלו
                3) הרמת הידיים שלו
                4) היריקות המבישות
                5) העצבים שהוא מביא הבייתה
                6) העובדה שהוא לא רוצה להגיע לייעוץ

                בכל אופן , חשוב שתדעי שברגע שבעלך מתנהג בצורה לא ראויה את צריכה לדבר איתו ולפייס אותו ולא להרגיז אותו או לנסות לחנך אותו ע"י זה שתנסי לספר על זה להוריך ו\או לחברים שלו ואז זה רק מכעיס אותו יותר , כי אם את מספרת על זה להורים , או לחברות , או אפילו לילדים שלך את מגלה את חרפתו ורוע מזגו וטבעו לבריות ובמקום שזה יועיל זה רק מגביר את שנאתו ומחריף את התנהגותו וכתב בעל הפלא יועץ שבגלל זה עשוי הבעל להכותה מכה רבה ח"ו.

                אני מאמין באמונה שלימה שאין עשן בלי אש , גבר לא מתעצבן סתם , אני לא שולל את העובדה שהוא חוזר עצבני מהעבודה ומוציא את העצבים שלו עליך , את זה אני לא מצדיק , אני רק חושב שעצבנות שבאה מהעבודה בד"כ חולפת , אם היא ממשיכה זה רק אומר שלך יש צד בעניין , זה אומר שאת כנראה פוגעת בכבודו , כשם שאשה זקוקה לתכשיטים גבר זקוק לכבוד , כשפוגעים בכבודו של גבר הוא מתעצבן , אני מאמין שפגעת בכבוד בעלך ופשוט לא היה לך את האומץ להתנצל.

                לצערנו הרב הגאווה שלנו גורמת לנו להתנפח , לא לדבר חודש והעיקר שלא נבקש האחד מהשני סליחה , למה? כי שנינו מלאים בגאווה ! אבל אם היית מוחלת על כבודך והופכת את בעלך למלך , אין לי ספק שהוא היה הופך אותך למלכה , אני לא מכיר גבר שמבזה את מי שמטפח לו את האגו , אני לא מכיר גבר שיבזה אשה שתעשה לו כבוד.

                בעבודה מכבדים אותו מעריכים אותו , אוהבים אותו ועושים לו כבוד וכשהוא בא הבייתה והוא הופך להיות סמרטוט , אז איך את רוצה שהוא יחייך? איך את רוצה שהוא לא יתעצבן? איך את רוצה שהוא לא יגיע למצב שבו הוא מאבד את העשתונות? כמעט כל גבר שני או שלישי כועס , או מאבד עשתונות , יש כאלה שיודעים לרסן את עצמם ויש כאלה שלא.

                לטובתו ולטובת השם הטוב שלו
                שניכם חייבים לקבל ייעוץ זוגי וטיפול מקצועי , בעלך חייב להבין שלא משנה אם הוא אשם או לא אשם , כרגע במצב הנתון אי אפשר להמשיך ואם הוא לא רוצה לסבול כל החיים שווה לו להגיע לטובתו ולטובת הזוגיות שלו והשם הטוב שלו ואת צריכה להבין שאף אשה לא מקבלת גבר מושלם , אף אחד לא מספרת את הצרות שלה ומפרסמת את הצרות שלה ברבים , אבל אני אומר לך ממכתבים רבים שקיבלתי , שנשים רבות סובלות סבל איום ונורא בשקט , אף בעל לא מושלם , כולם כועסים לפעמים , כולם פולטים פליטות פה לפעמים וכולם מאיימים לפעמים ויוצאים מאיזון.

                ואת חייבת להבין שחלק מהדברים שאת עוברת כרגע עם בעלך , הם תוצאה של מעשים שעשית ובחירות שבחרת ואולי אפילו תיקון שאת צריכה לעבור , כפי שכותב הפלא יועץ. אני מציע לך לקרוא מה כותב בעל הפלא יועץ בערך: "אהבת איש ואשה" , אם תקראי את הדברים שהוא כותב שם , אין לי צל ספק שתיכנסי יותר לפרופורציה למרות שחלק מהם אולי ייראו לך כקיצונים , אבל חשוב שתהיה לך מודעות לחכמת חכמינו. 

                לסיכום: במקום להיות עסוקים בלחפש אשמים ובמקום לשתוק חודש ימים ולסבול , בואו שניכם לפגישת ייעוץ ונעזור לכם לחזור אחד אל השני או חלילה להיפרד בדרך ארץ כפי אשר נראה לנכון ע"פ תורת ישראל וע"פ ייעוץ של גדולי הדור , בהצלחה.








                .




                תגיות:
                להתגרש משפיל אותי יורק עלי נשואים גירושין שלום בית ייעוץ זוגיות עבודה כעס עצבני עצבים
                חדשות אורלנוער
                • שובבים
                  ביום שלישי הקרוב יד אדר תתקיים סעודת פורים באולמי ויגו הקהל מוזמן
                • שיעורי הרבנית
                  שיעורי הרבנית מיטל מתקיימים בימי ראשון בבית הכנסת תפארת אחים. בימי שני בבית ספר אור לציון בשעה 20:30 לבנות בלבד בימי שני מתקיימים השיעורים בבית ספר אור לציון, חנייה בשפע
                • שיעורים קרובים
                  בימי שלישי וחמישי בבית כנסת תפארת אחים רחוב שדרות מנחם רפאל 1 בשעה 21:00 קבלת קהל החל משעה 20:00 בתיאום מראש בווטסאפ: 0504106657 באותו יום.
                מדרשת אור לנוער
                • קבוצות הווטסאפ
                  להצטרפות לקבוצות הווטסאפ שלחו הודעה למספר: 0504106657 עם השם שלכם ובקשו להצטרף
                • מעוניינים להפיץ?
                  כל מי שמעוניין לעזור בהפצה של סרטונים או בעריכה של סרטונים שיצור איתנו קשר ונשלב אותו במפעל זיכוי הרבים.
                • שיחה עם הרב
                  קבלת קהל בימי שלישי וחמישי בין השעות 20:00 ל-21:00
                • שיעורי הרב
                  ימי שלישי - ליקוטי מוהר"ן + המורי ימי חמישי - תניא + בן איש חי

                מדור פרסומי

                זמני היום

                סקר