התחברות
    שכחתי סיסמא
      בקשת אישור מחדש
        הרשמה
        זכר נקבה
          שליחת שאלה לחבר
            הוספת שיעור
              הודעות מהרב
              צור קשר !

                אין לי אומץ לספר לאף אחד אבל אני לא מסוגלת יותר לשתוק !

                מספר סידורי: 96737
                שאלה:
                כבוד הרב רביד , אני לא יכולה יותר, עברתי מלא דברים בחיי ואני לא מוכנה לשתף, אני נמצאת אצל עובדת סוציאלית אבל זה ממש לא מתאים לי, כי אני כל הזמן שותקת. קשה לי, יש דברים שפתאום באים לי בבום, תוקפים אותי ומציפים אותי..התחלתי לא לשמור שבת, לא לעשות מצוות, לעשן. ולא רוצה את זה , לא טוב לי.. אבל קשה לי להמשיך הלאה,קשה לי לשתף.. קשה לי לסמוך, קשה לי.. אני רוצה שתעזור לי, והרצאות לא יעזרו לי!! תודה רבה!!:)


                תשובה:
                אחותי היקרה, את מזכירה לי סיפור על בחור שכל הזמן היה מגיע לבית הספר עם 20 שקלים וכל יום מחדש הוא היה חוזר בידיים ריקות הבייתה , בהתחלה הוא היה עובד קשה כדי להרוויח את ה-20 שקלים , לפעמים הוא היה מבקש כסף מההורים , עד שיום אחד הוא הגיע לבית הספר בלי 20 שקלים וחזר הבייתה מלא חבלות ושטפי דם, אף אחד לא ידע מה קורה לו כי הוא אף פעם לא העיז לספר ולשתף , הוא העדיף לסבול לבד שנה שלימה , עד שיום אחד ההורים שלו החליטו לשים לזה קץ , הפעם הסימנים הכחולים היו בולטים מתמיד , העין הייתה מנופחת בצורה שאי אפשר להסתיר והילד בקושי הצליח ללכת , כאן ההורים כבר ערבו את גורמי הרווחה והסיפור הסתיים בשלום. מסתבר שנער אלים בכיתה ז' היה מאיים על ילד בכיתה ו' ומחייב אותו להביא לו כל יום 20 ש"ח , מסתבר שהיו לו כמה ילדים כאלה וכל אחד סיפק לו מזומנים ! מי שהעיז להמרות את פיו היה חוטף מכות קשות ונוראיות ואף אחד מהילדים לא העיז להלשין עליו כי הוא היה מאיים עליהם ומפחיד אותם כהוגן ! אבל ברגע שהסיפור נחשף , סיוט של שנה שלימה הסתיים בכמה ימים ! לפעמים גם אם ממש חוששים , כשמשתפים מישהו אחר בצרה שלנו , מרגישים הרבה יותר טוב.

                הניסיון רק מחשל אותנו...
                הסיוט הזה הסתיים לפני כמה שנים , מה נראה לך שהילד הזה עושה היום? נראה לך שהוא לא לומד? שהוא לא מגיע לבית הספר? שהוא לא מביא כסף לבית הספר? התשובה: הוא חזר לתפקד כרגיל וגם אם לפעמים הוא נזכר בצרות שלו מהעבר הוא אוזר כח ואומץ וממשיך הלאה , הניסיון רק מחשל אותנו ומלמד אותנו כמה חשוב לספר , לשתף , לדבר עם ההורים , או עם המורים , או עם מישהו שיכול לעזור לנו.

                אפשר לספר בעילום שם !
                עשרות בני נוער משתפים אותנו כאן באתר בעילום שם במה שקורה להם ואנחנו משתדלים לעזור , רק בשבוע האחרון מישהי באתר שיתפה אותנו בזה שהיא עברה התעללות מינית במשפחה , דיברנו איתה , הרגענו אותה , הסברנו לה שחשוב שהיא תספר על זה לגורמי הרווחה והיום הנושא בטיפול והיא יותר לא חוששת לחזור הבייתה , כי אם עוד פעם אחת מישהו יעיז לפגוע בה הוא ייאלץ לבלות את שנותיו בכלא תחת סורג ובריח ! לפני חודשיים מישהי אחרת סיפרה שאח שלה נוגע בה , מישהי אחרת סיפרה שהיא נאנסה ע"י הידיד הכי טוב שלה והיא מפחדת למסור אותו למשטרה כי כל החברים יגידו שהיא מלשנית ויצא לה שם רע בין החברים והחברות, אז הסברנו לה יפה שככה או ככה יוצא לה שם רע , אז למה לא להינצל מידיו המסוכנות של הידיד ולספר? לאחר שיכנועים רבים , הצלחנו לשכנע אותה שלספר על זה לגורמים המקצועיים זה הדבר הנכון ביותר , היא הגישה תלונה בתחנת המשטרה והיום היא מאושרת , במקום שיאשימו אותה (כמו שהיא חשבה) החברים האשימו את הידיד ובמקום שינדו אותה נידו אותו וכעסו עליו מאוד. 

                כמה חשוב להיות אופטימיים?
                 הרבה פעמים אנחנו חושבים על הגרוע מכל , אני חושב שזו טעות גדולה ! הרבה פעמים אנשים חוששים לספר מחשש שיקרה משהו , אבל הרבה פעמים קורה משהו רע כשלא מספרים וכשמספרים ומשתפים מישהו אחר הדברים בד"כ מסתדרים והנושא מטופל ע"י הגורמים הרלוונטיים , אם את רוצה שנעזור לך , אנחנו כאן בשבילך צדיקה , אל תפחדי הסודות שלך שמורים עמנו , אנחנו בסך הכל נכוון אותך ונדריך אותך כדי שתצליחי להתגבר על המקרים הלא נעימים שאת עוברת , בהצלחה.

                לא לשמור בבטן...
                כשאדם שומר דברים בבטן , זה ממש לא בריא וזה לא מוביל לשום פתרון , כי הדברים יישארו איתו וככל שהזמן עובר שק הסתרים שלו רק הולך ונהיה כבד יותר ויותר עד שהוא כבר לא יכול לשאת אותו ואז הוא מחליט לשתף... אבל אז... כבר מאוחר מדיי,,, הנזק שזה גרם לו הפך להיות כמעט נזק בלתי הפיך , לכן חשוב לספר ולשתף כדי שאנשים טובים יוכלו לעזור לנו , יש הרבה אנשים טובים בארץ ישראל שתמיד שמחים לעזור , לכן אם תרצי לשתף אנחנו כאן בשבילך תרגישי כמו בת משפחה , במשפחת אורלנוער כולם אחים , יש לנו גם קשר לגורמים מקצועיים אם תזדקקי לעזרה בתחום המקצועי וכיוצב'.

                לסיכום: אם תרצי לכתוב מכתב ישירות למערכת מבלי שנחשוף אותו לציבור את יכולה לכתוב לנו ע"י הצור קשר שבאתר , אני רק מקווה שתפסיקי לחלל שבת ותביני שככל שאת מתרחקת יותר מה' המצב לא הופך להיות טוב יותר , אז תשתדלי להפסיק לעשן ותשתדלי לשמור שבת למרות הכל , ה' אוהב אותך ואני יודע שאת עוברת תקופה לא קלה , אבל חילול שבת ועישון זו רק בריחה , את צריכה עזרה ! את לא צריכה לברוח !




                תגיות:
                לא יכולה סוד קשה לי עברתי הרבה עובדת סוציאלית
                חדשות אורלנוער
                • שובבים
                  ביום שלישי הקרוב יד אדר תתקיים סעודת פורים באולמי ויגו הקהל מוזמן
                • שיעורי הרבנית
                  שיעורי הרבנית מיטל מתקיימים בימי ראשון בבית הכנסת תפארת אחים. בימי שני בבית ספר אור לציון בשעה 20:30 לבנות בלבד בימי שני מתקיימים השיעורים בבית ספר אור לציון, חנייה בשפע
                • שיעורים קרובים
                  בימי שלישי וחמישי בבית כנסת תפארת אחים רחוב שדרות מנחם רפאל 1 בשעה 21:00 קבלת קהל החל משעה 20:00 בתיאום מראש בווטסאפ: 0504106657 באותו יום.
                מדרשת אור לנוער
                • קבוצות הווטסאפ
                  להצטרפות לקבוצות הווטסאפ שלחו הודעה למספר: 0504106657 עם השם שלכם ובקשו להצטרף
                • מעוניינים להפיץ?
                  כל מי שמעוניין לעזור בהפצה של סרטונים או בעריכה של סרטונים שיצור איתנו קשר ונשלב אותו במפעל זיכוי הרבים.
                • שיחה עם הרב
                  קבלת קהל בימי שלישי וחמישי בין השעות 20:00 ל-21:00
                • שיעורי הרב
                  ימי שלישי - ליקוטי מוהר"ן + המורי ימי חמישי - תניא + בן איש חי

                מדור פרסומי

                זמני היום

                סקר