התחברות
    שכחתי סיסמא
      בקשת אישור מחדש
        הרשמה
        זכר נקבה
          שליחת שאלה לחבר
            הוספת שיעור
              הודעות מהרב
              צור קשר !

                שוביניזם בדת ! למה אסור לנשים לשיר ?

                מספר סידורי: 97124
                שאלה:
                אני רוצה להבין למה יש שוביניזם בדת? למה נשים צריכות לכסות את עצמן? להסתיר מרפקים וברכיים כדי שגברים לא יתפתו, בעוד שגברים עושים כרצונם? למה לנשים אסור לשיר כדי שחס וחלילה גבר לא יתפתה, אבל לגבר מותר לשיר, אולי אישה תתפתה? מה הסיבה שהדת מלאה בשוביניזם?


                תשובה:
                אחותי היקרה, סיבה אנושית ראשונה היא משום שהאשה כל כך יפה ומיוחדת והגבר כל כך חלש ויצרי , שבקלות הוא עשוי ליפול בקסמיה של האשה שנבראה עם חן מיוחד ויופי מיוחד , לכן חייבה התורה את הגבר בכל כך הרבה מצוות , לרסן אותו ולשמור על כבודו
                בניגוד לבעלי החיים שם הזכר הוא היפה יותר , אצל בני האדם המין היפה יותר הוא המין הנשי והיות והעולם שבו אנו חיים מלא ניסיונות ותאוות , ההלכה מסייעת לנו להתמודד עם הניסיונות הנ"ל ולא לבוא לא לידי ניסיון ולא לידי ביזיון.  

                עלינו לשמור על יציבות הבית...
                הסיבה השניה קשורה לסיבה הראשונה ונובעת ממנה , כדי לשמור על יציבות הבית , כדי לסייע לא ליפול בתאוות אסורות , התורה מחנכת אותנו לצניעות , בצורה כזאת שאם כולם יחיו ע"פ חוקי התורה וישמרו על צניעותם , גברים לא ירעו בשדות זרים ח"ו, הנשים יהיו צנועות ומכובדות והגברים לא יתמודדו מדי יום עם ניסיונות ובזיונות.

                דוגמא אישית ממלכת אנגליה...
                אשה לא צריכה לכסות את הברכיים והמרפקים רק כדי שגברים לא יתפתו , אני בטוח שמלכת אנגליה לא לבושה בצניעות רק כדי לא לפתות גברים אחרים , היא דיי מבוגרת הייתי אומר , אז מה בכל זאת גורם לה להתלבש בצניעות? תשובה: העובדה שלבוש צנוע הוא לבוש מכובד.

                למה בציבור התורני יש הרבה שלובשים חולצות מכופתרות?
                באותה מידה גבר שלבוש עם חולצה מכופתרת מכובד יותר מגבר שמסתובב עם גופיה
                גבר שלובש חליפה מכובדת , נראה מכובד הרבה יותר מגבר עם מכנס קצר וכיוצב'.כלומר: זה לא עניין של צניעות בלבד , זה גם עניין של כבוד עצמי.
                אני לא ממש יודע למה את חושבת שגברים עושים כרצונם? אני לובש חולצה ארוכה ומכופתרת ומכנס ארוך , גם לי חשובה מידת הצניעות. אז לא כל הגברים עושים כרצונם , בדיוק כפי שלא כל הנשים עושות כרצונן. יש גברים שמקפידים יותר ויש נשים שמקפידות יותר. הכל תלוי במנהג המקום ובאורח החיים שברחת לחיות על פיו.

                אשה צנועה היא אשה מכובדת - יופייך נמדד בצניעותך.
                את הרי לא מצפה שנשים בציבור התורני \ הלאומי \ החרדי תתלבשנה בחוסר צניעות , וזה לא קשור לגברים , זה קשור לכבוד האישי של האדם , בגדיו של אדם מעידים עליו , כך גם מובא במסכת שבת דף קיג' עמוד א'. "ר' יוחנן קרי למאניה מכבדותי" , ופירש שם רש"י:  שמכבדין בעליהן. כלומר: הבגדים של האדם מעידים עליו. זה הכל.

                למה אסור לאשה לשיר?
                אין שום איסור שאשה תשיר , האיסור הוא להופיע בפני גברים , בדיוק כמו שאין שום איסור שאשה תרקוד , כל זמן שלא צופים בה גברים , אשה שרוקדת בפני גברים מעוניינת למשוך את תשומת לבם , היא מעוניינת שיביטו בה ויחמיאו לה , בדיוק כפי שכל אחד מאיתנו מעוניין מתשומת לב , אך לצערנו הרב תשומת לב מעין זו אסורה ע"פ חז"ל בחינת: "כל כבודה בת מלך פנימה , ממשבצות זהב לבושה" (ס"ת הבת)

                מעבר לקטע של צניעות יש כאן גם קטע של כבוד , מישהו פעם ראה את אשתו של נשיא ארה"ב ברק אובאמה רוקדת? או את מלכת אנגליה רוקדת? אם זה כל כך מכובד , למה לא חושפים בכל כלי התקשורת ריקודים של נשים מכובדות? למה כשרוצים לחשוף מעט מאורח חייהם של המפורסמים צריך פפרצ'י? כי אנשים מכובדים שומרים על צניעותם וכבודם ואינם חושפים את נשותיהם לכל העולם , כי זה לא ראוי ולא מכובד.

                אז רגע אני לא מבינה זה בגלל הגבר או בגלל הכבוד?
                האיסור לא נובע רק בגלל תאוותו של הגבר , הגבלת הנשים באה מתוך רצון לשמור על כבודן , אשה לא תשיר בפני כל אדם , משום שבניגוד לשירה של גבר שירה של אשה היא דבר כל כך עמוק וכל כך מיוחד, עד כדי כך שבקלות מסוגלת שירה של אשה ליצור קרבה בינה לבין גבר אחר ששומע אותה , בהקשר לדברים שכתבנו קודם לכן , האשה מאוד מושכת ומאוד יפה והדבר עלול לגרום, לגברים "להימשך אליה" , "להרהר בה" , ובמקרים מסויימים הדבר עשוי להוביל ל-"ג"ע".

                עיון בתגובה הבאה יעזור לך מאוד: "למה אסור לי לשיר?" ,
                ראיתי תגובה נהדרת בנושא באתר כיפה , להלן קישור: "למה אסור לנשים לשיר?"



                תגיות:
                למה אסור לנשים לשיר שוביניזם שוביניזם בדת לנשים לשיר שירת אשה קול באשה ערווה
                חדשות אורלנוער
                • שובבים
                  ביום שלישי הקרוב יד אדר תתקיים סעודת פורים באולמי ויגו הקהל מוזמן
                • שיעורי הרבנית
                  שיעורי הרבנית מיטל מתקיימים בימי ראשון בבית הכנסת תפארת אחים. בימי שני בבית ספר אור לציון בשעה 20:30 לבנות בלבד בימי שני מתקיימים השיעורים בבית ספר אור לציון, חנייה בשפע
                • שיעורים קרובים
                  בימי שלישי וחמישי בבית כנסת תפארת אחים רחוב שדרות מנחם רפאל 1 בשעה 21:00 קבלת קהל החל משעה 20:00 בתיאום מראש בווטסאפ: 0504106657 באותו יום.
                מדרשת אור לנוער
                • קבוצות הווטסאפ
                  להצטרפות לקבוצות הווטסאפ שלחו הודעה למספר: 0504106657 עם השם שלכם ובקשו להצטרף
                • מעוניינים להפיץ?
                  כל מי שמעוניין לעזור בהפצה של סרטונים או בעריכה של סרטונים שיצור איתנו קשר ונשלב אותו במפעל זיכוי הרבים.
                • שיחה עם הרב
                  קבלת קהל בימי שלישי וחמישי בין השעות 20:00 ל-21:00
                • שיעורי הרב
                  ימי שלישי - ליקוטי מוהר"ן + המורי ימי חמישי - תניא + בן איש חי

                מדור פרסומי

                זמני היום

                סקר