התחברות
    שכחתי סיסמא
      בקשת אישור מחדש
        הרשמה
        זכר נקבה
          שליחת שאלה לחבר
            הוספת שיעור
              הודעות מהרב
              צור קשר !

                אני קרויה על שם דודה שנפטרה בגיל צעיר מאנורקסיה

                מספר סידורי: 98641
                שאלה:
                קוראים לי רחל על שם דודה של אבא שלי שנפטרה צעירה מאנורקסיה..ועל שם רחל אימנו שהיו לה חיים קשים, התלבטתי המון כי אומרים שזה לא טוב כל כך ורציתי לשנות את השם לשם אליאן , זה יהיה טוב?


                תשובה:

                בראש ובראשונה חשוב שנדע שאסור לכנות שם על שם של אדם שנפטר בקיצור ימים , זה עשוי להשפיע מאוד על הרך הנולד , לכן אם קראו לך רחל על שם קרובת משפחה שנפטרה בגיל צעיר ממחלה , אני מציע שתוסיפי את השם אפרת ולא תשני לאליאן.

                אליאן נשמע לי הרבה יותר טוב מרחל..
                מי אמר לך שאליאן טוב יותר מרחל? אם היית בקיאה מעט בסוד האותיות היית מבינה עד כמה טועים כל אותם אנשים שמשחקים עם השמות שלהם ומחליפים ומשנים על דעתם , מישהי ששינתה את השם שלה על דעת עצמה , הייתה מעוכבת זיווג 8 שנים , כשפניתי להתייעץ עם רב על השם שהיא בחרה לעצמה הרב היה מזועזע , השם הקודם שלה היה מצויין ואם היא הייתה נשארת איתו מזלה היה טוב הרבה יותר , השם החדש שהיא בחרה לתת לעצמה היה שם שמספרו 8 (שם סגור) וכנראה שזה גם חלק מהדברים שהשפיעו על העיכוב הגדול שהיה לה , בקיצור עם שמות לא משחקים , מי שלא מבין בזה , שיזהר מזה.

                יש איסור הלכתי להיקרא רחל?
                אין שום איסור להשתמש בשם רחל , נכון שרחל עברה ייסורים בחייה ונכון שיש בנות רבות ששמן רחל והחיים שלהם לא קלים ויש להן המון ייסורים , לכתחילה מי שרוצה להעדיף שם אחר , רשאי , אבל  בדיעבד , אני ממש לא מציע לשנות אם כבר אז להוסיף שם נוסף (בתנאי שיקראו לך בשני השמות ולא רק בשם אחד). בדיעבד לא צריך להתרגש , צריך פשוט ללכת בצניעות לשמור תורה ומצוות וזכות התורה והצניעות תגן בעדך. פשוט במקרה שלך היות ואת קרויה על שם אשה שנפטרה בקיצור ימים , כדאי יהיה להוסיף שם נוסף.

                מהי דעת חכמים בנושא?
                הרב הגאון בן ציון אבא שאול הקפיד מאוד לא לקרוא לבנות בשם רחל שמשמעותו דין
                הרב עובדיה יוסף גם הוא היה מורה להוסיף את השם אפרת לשם רחל. אבל יש פוסקים רבים שלא סוברים כך וטוענים שאין ממה לחשוש והרב יורם אברג'ל היה נוהג להוסיף את האות י' לשם. והרב קנייבסקי אמר שאין בזה הקפדה כלל וכלל. עיון בתגובה הבאה עשוי לעזור: "השם רחל1"  , "השם רחל2"

                אז מה אני צריכה לעשות כרגע?
                את צריכה להוסיף שם נוסף (עדיף אפרת) ותמשיכי לשמור תורה ומצוות והכי חשוב , ללכת בצניעות ! כי כבר גילו לנו חז"ל:  "בשכר צניעות שהיתה בה ברחל זכתה ויצא ממנה שאול ובשכר צניעות שהיה בו בשאול זכה ויצאת ממנו אסתר" (מגילה יג:)

                לסיכום: תקפידי ללכת בצניעות ואל תשחקי עם שמות ותחליפי שמות על דעת עצמך , אם היית יודעת מה פירוש השם אליאן , מה סודן של האותיות הסופיות של מנצפך וכו' לא היית משנה שם והיית שמחה בשמך רחל. אם את רוצה תוסיפי אפרת אבל אל תבטלי את השם רחל בלי דעת תורה , אל תעשי שום דבר על דעת עצמך כל זמן שאין לך בקיאות וחכמה בנושא , אני מעדיף שתשאלי רב שבקיא בסוד האותיות (הרב זמיר)





                תגיות:
                אנורקסיה רחל השם רחל
                חדשות אורלנוער
                • שובבים
                  ביום שלישי הקרוב יד אדר תתקיים סעודת פורים באולמי ויגו הקהל מוזמן
                • שיעורי הרבנית
                  שיעורי הרבנית מיטל מתקיימים בימי ראשון בבית הכנסת תפארת אחים. בימי שני בבית ספר אור לציון בשעה 20:30 לבנות בלבד בימי שני מתקיימים השיעורים בבית ספר אור לציון, חנייה בשפע
                • שיעורים קרובים
                  בימי שלישי וחמישי בבית כנסת תפארת אחים רחוב שדרות מנחם רפאל 1 בשעה 21:00 קבלת קהל החל משעה 20:00 בתיאום מראש בווטסאפ: 0504106657 באותו יום.
                מדרשת אור לנוער
                • קבוצות הווטסאפ
                  להצטרפות לקבוצות הווטסאפ שלחו הודעה למספר: 0504106657 עם השם שלכם ובקשו להצטרף
                • מעוניינים להפיץ?
                  כל מי שמעוניין לעזור בהפצה של סרטונים או בעריכה של סרטונים שיצור איתנו קשר ונשלב אותו במפעל זיכוי הרבים.
                • שיחה עם הרב
                  קבלת קהל בימי שלישי וחמישי בין השעות 20:00 ל-21:00
                • שיעורי הרב
                  ימי שלישי - ליקוטי מוהר"ן + המורי ימי חמישי - תניא + בן איש חי

                מדור פרסומי

                זמני היום

                סקר