התחברות
    שכחתי סיסמא
      בקשת אישור מחדש
        הרשמה
        זכר נקבה
          שליחת שאלה לחבר
            הוספת שיעור
              הודעות מהרב
              צור קשר !

                אני מדריכה בבני עקיבא ואני מרגישה שאני ממש נופלת

                מספר סידורי: 98684
                שאלה:
                שלום כבוד הרב. אני מתחזקת כבר שנתיים ב"ה, בכיתה י"א כרגע , לומדת באולפנה , מבית דתי לאומי. מתחזקת מאוד לכיוון החרדי ב"ה. הולכת כל שבוע לפחות לשני שיעורי תורה. בקיץ התחלתי לשים גרביים, ומאוד להתחזק בצניעות. אני מדריכה בבני עקיבא ולצערי, באמת שאני לא יודעת איך זה קרה, נקלעתי לקשר עם בחור משם. הוא גם מתחזק ובקטע שלי אבל אני יודעת שזה ממש לא שייך! אני מרגישה שהרגש משתלט על השכל שלי..אשמח לעצה, השם יברך אתכם! יישר כח.


                תשובה:
                אחותי היקרה , אני מאוד מעריך את בני עקיבא ואת הנערים הנפלאים שמדריכים שם , אבל לצערי הרב בסניפים מעורבים יש סכנות לא פשוטות וניסיונות קשים ומרים , רק אתמול ניהלנו דיון עמוק בנושא עם אחת הקומונריות בסניף של בני עקיבא במרכז הארץ , היא העלתה את נושא הניסיונות ואף את נושא ההתבטאויות הלא ראויות שיש לחלק מהצעירים, היא בקשה עצות וטיפים כדי לדעת כיצד להתמודד עם נערים שמשתמשים בביטויים מיניים ובוחנים את גבולות המדריכים והמדריכות בצורה שגובלת בחשיפת המדריכים והמדריכות בצורה לא ממש צנועה וראויה , אמרתי לה שלדעתי לאור הניסיונות הלא פשוטים שיש לדור האחרון , ראוי שהקומונריות בבני עקיבא יעברו הכשרות נוספות ויהיו בקשר עם אנשי מקצוע זאת ע"מ שיוכלו לסייע לכל אותם נערים ונערות שנחשפים לראשונה לתכנים של בוגרים בצורה קצת יותר מקצועית ואחראית ולא על סמך ניסיון חיים וידע בסיסי או הכשרה בסיסית בלבד.

                יש בנות בגילך שבוחרות להדריך מתוך אידיאל ותרומה לקהילה ויש מקרים שזה באמת תורם ומסייע לגבש את הנערות הצעירות שמסתובבות ברחובות , אני לא שולל את זה מכל וכל כל זמן שזה בהפרדה מלאה וגדרי הצניעות נשמרים ולא עוברים על ההלכה, אבל לצערנו הרב היות וברוב המקומות הפעולות מעורבות , אנחנו לא בעד העניין כלל.
                אז יש בנות בגילך שבוחרות לכתחילה להתמודד עם ניסיונות , איני יודע איזה רב מתיר זאת
                ויש הרבה בנות שעושות שירות לאומי בתור קומונריות ביישובים ואני מניח שיש רבנים שמתירים להם את הדבר , אני באופן אישי פשוט לא מכיר רב שמתיר לנערה להיות קומונרית בסניפים מעורבים , אני לא מכיר רב שמוכן לקחת את האחריות על הגב שלו, הרבה פעמים האתגר דיי מושך וכל אחת חושבת שהיא יכולה לתרום ולשנות לסייע ולבנות , הכוונה של הבנות ממש טובה יש לנו בנות מקסימות בעם ישראל ברוך ה' , אבל לצערי הרב אין היתר הלכתי מגדולי הדור (הרב עובדיה יוסף שליט"א הרב מרדכי אליהו זצוק"ל) להעמיד את הבנות הנפלאות שלנו בניסיונות כל כך קשים , אין היתר הלכתי שבנות יתמודדו עם כל כך הרבה דברים מבלי להקנות להם כלים ומבלי שתהיה הפרדה ראויה בין בנים לבנות , אם היה מדובר בסניפים נפרדים של בנים ובנות , הייתי טוען אחרת , אבל היות ורוב הסניפים של בני עקיבא בארץ נכון להיום (עד כמה שהבנתי מדברי הקומונרית) הם סניפים מעורבים , אזי דעתי בנושא היא ששומר נפשו ירחק וגם אם מרגישים שזה ממש תורם , אין היתר לעשות מצווה הבאה בעבירה , אנחנו תורמים לאחרים אבל נפגעים בעצמנו וזה עלול לעלות לנו ב-"התקררות רוחנית" ו\או בחשיפה מוקדמת מדיי והתמודדות מוקדמת מדיי בסוגיות חברתיות \ מיניות \ רגשיות כאלה ואחרות. ואשרי מי שיפעל כדי לדאוג להפרדה בסניפים , זכות הרבים תהיה תלויה בו לדעתי.

                בני עקיבא תרומה נחמדה אבל  לא בכל מחיר...
                עם כל הכבוד שיש לי לחברה של בני עקיבא ולתרומה שלהם לקהילה , אני לא חושב שהתרומה הנפלאה שלהם לקהילה צריכה להיות על חשבון ההלכה והיות וע"פ ההלכה ראוי לשמור על הפרדה בין גברים לנשים , מן הראוי שחבריא ב' (בוגרים) או חבריא ג' (בוגרים ומדריכים) ישמרו על כבודם וישמשו דוגמא אישית לחברייא א' (צעירים) , קיבלתי עשרות מכתבים ממדריכים בתנועה שההתמודדות הרגשית קשה להם מאוד , יש בסניפים בכל רחבי הארץ ניסיונות לא פשוטים וראוי שבעלי התנועה ידאגו לאנשי מקצוע נוספים שיפקחו ויגישו עזרה מקצועית למדריכים ובעיקר לקומונריות.

                מה עושים עם הבחור?
                במקרה שלך , אין לי ספק שמדובר בבחור מקסים עם ערכים ויראת שמים. אבל לדעתי מעבר לעובדה שבאופן עקרוני אני לא חושב שנערה בגילך צריכה להיות בקשר עם בחור מהסניף כי זו לא ממש דוגמא אישית טובה לחבריא א' שמדריכה בגיל 16.5 או 17 יוצאת עם גברים מהסניף וזה עלול לגרום לכל הסניף להתעסק בתכנים של "אהבה" או "חברויות" במקום שיתעסקו בתכנים ראויים יותר , אני גם חושב שלא שייך שכרגע במהלך ההתחזקות שלך תהיי בקשר עם בחור , אם את רוצה עצה טובה , מיד אחרי הלימודים תעלי לשנה מדרשה ואח"כ אם תרצי תלכי ללמוד מקצוע או שתשלבי לימודים אקדמאים עם מדרשה במקום תורני ששומרים בו על גדרי הצניעות. כרגע לא רק שאת מכניסה את עצמך לניסיונות ולפיתויים אסורים , את גם מכשילה גם את הבחור הנפלא בהרהורי עבירה וכיוצב'

                להמשיך את הקשר או לא?
                לדעתי לא שייך שתמשיכי את הקשר הזה , אני יודע שקשה לך מאוד לקבל החלטה ע"פ שכל ולא ע"פ רגש , אבל בתור מדריכה שמשמשת דוגמא אישית אני כן מצפה ממך לעשות השתדלות קצת יותר גדולה ואם את רואה שאת לא יכולה שלא להיות בקשר עם הבחור בגלל שאתם באותו סניף וזה כבר מגיע למצב שאת מתחילה להרהר בו , אני מציע שתבהירי לבחור בצורה ברורה וחד משמעית שאת לא מעוניינת כרגע בקשר , כי זה לא שייך כרגע ואם זה לא עוזר והוא מציק לך או מפריע לך , תפני לגורמים הממונים עליך ותעלי בפניהם את ההתלבטות הנ"ל ואל תביאי את עצמך לידי ניסיון ו\או לידי ביזיון , זו הסיבה שאני מזהיר את התלמידות שלי מסניפים מעורבים ומהתמודדויות לא פשוטות.

                לסיכום: אני בטוח שיש דמות מקצועית שקשורה לסניף שתוכלי לשטוח בפניה את טענותיך ואת ההתלבטות שלך בנושא , אולי כדאי שהפעילות הבאה שתעבירי לצעירים תהיה "שכל לעומת רגש" אולי זה יעזור לך לקבל מידע בנושא ואף לשמש דוגמא אישית בנושא. כרגע לדעתי את צריכה לקבל החלטה ע"פ שכל ולא להיות בקשר עם גבר כרגע , כשתהיי מספיק מוכנה ומספיק יציבה מבחינה רוחנית , אין שום מניעה שיכירו לך בחורים איכותיים למטרת חתונה , כרגע היכרות עלולה לגרום לך להיכנס לקשר ארוך טווח ולעניות דעתי קשר לא אמורים למרוח לפרק זמן כל כך ארוך , והיות ואינך מתכוונת להתחתן בשנה שנתיים הקרובות לעניות דעתי זה לא שייך , ברוכה תהיי והמון הצלחה בהמשך הדרך.



                תגיות:
                מדריכה בני עקיבא בנות שירות קומונרית סניף נפרד
                חדשות אורלנוער
                • שובבים
                  ביום שלישי הקרוב יד אדר תתקיים סעודת פורים באולמי ויגו הקהל מוזמן
                • שיעורי הרבנית
                  שיעורי הרבנית מיטל מתקיימים בימי ראשון בבית הכנסת תפארת אחים. בימי שני בבית ספר אור לציון בשעה 20:30 לבנות בלבד בימי שני מתקיימים השיעורים בבית ספר אור לציון, חנייה בשפע
                • שיעורים קרובים
                  בימי שלישי וחמישי בבית כנסת תפארת אחים רחוב שדרות מנחם רפאל 1 בשעה 21:00 קבלת קהל החל משעה 20:00 בתיאום מראש בווטסאפ: 0504106657 באותו יום.
                מדרשת אור לנוער
                • קבוצות הווטסאפ
                  להצטרפות לקבוצות הווטסאפ שלחו הודעה למספר: 0504106657 עם השם שלכם ובקשו להצטרף
                • מעוניינים להפיץ?
                  כל מי שמעוניין לעזור בהפצה של סרטונים או בעריכה של סרטונים שיצור איתנו קשר ונשלב אותו במפעל זיכוי הרבים.
                • שיחה עם הרב
                  קבלת קהל בימי שלישי וחמישי בין השעות 20:00 ל-21:00
                • שיעורי הרב
                  ימי שלישי - ליקוטי מוהר"ן + המורי ימי חמישי - תניא + בן איש חי

                מדור פרסומי

                זמני היום

                סקר