התחברות
    שכחתי סיסמא
      בקשת אישור מחדש
        הרשמה
        זכר נקבה
          שליחת שאלה לחבר
            הוספת שיעור
              הודעות מהרב
              צור קשר !

                הרב אני לא נמשך לנשים

                מספר סידורי: 99953
                שאלה:
                הרב רביד , שלום רב. אני בחור ישיבה בן 29 כבר פניתי לרופא מקצועי וברוך ה' נאמר לי שאני יכול לשלוט על נטייתי המינית , אני לא מהרהר על גברים, לא גולש באתרים אסורים ואני לא מוציא זרע לבטלה. אני אוהב ללמוד תורה, אבל אני לא מצליח להימשך לנשים (אני לא חושב שזה אפשרי..) אני ככה מאז שאני ילד ואני ממש חושש מזה , מה אתה חושב שגרם לזה?


                תשובה:

                אחי היקר , כשרוצים לפתור בעיות מורכבות כאלה , חייבים לעשות בירור מעמיק בכל מה שקשור לעבר הרפואי שלך. האם סבלת מבעיות כרוניות , נויירולוגיות , סקולריות , אינדוקרינולוגיות , אורולוגיות , גניקולוגיות , פסיכיאטריות , שימוש בסמים , תרופות , אלכוהול , האם היית בעבר בקשר מיני עם גבר \ אשה , האם אתה הומוסקסואל , הטרוסקסואל , ביסקסואל , אחר , בקיצור אתה חייב טיפול אצל איש מקצוע. אתה הרי לא מצפה שאני אענה לך על סמך ניחוש או נבואה נכון? חח

                מה דעתי בנושא המשיכה המינית?
                א) חשוב לפנות לאיש מקצוע ולא להסתמך על עצה וניחוש , חוו"ד מקצועית הכרחית !
                ב) חשוב לברר אם הבעיה היא פיזיולוגית\ נפשית\ פסיכולוגית\ או פסיכוסקסואלית וכו'
                ג) יש אנשים שזקוקים לטיפול נפשי \ תרופתי , צריך לברר מה הדין במקרה שלך? 
                ד) ע"פ חזל הדבר קשור לצניעות שהייתה בם במחשבה , דיבור ובמעשה של ההורים
                ה) חשוב לברר אם הדבר קשור לשלבי ההתפתחות כפי שמסביר שלמה פרוייד.

                שלבי ההתפתחות מרמזים על בעיות התפתחותיות שקשורות להתנהגות המינית.
                חוקר הפסיכולוגיה הנויירולוג האוסטרי מר. זיגמונד שלמה פרוייד שהיה אבי הפסיכואנליזה ואחד המדענים הבולטים והמשפיעים במאה העשרים , עסק בנושא והסביר עד כמה התפתחות הילד עשויה להשפיע בנדון. להלן השלבים הפסיכוסקסואלים כפי מיטב הבנתי.

                השלב האוראלי - מלידה עד גיל שנה, תקופת הינקות שבה האנרגיה היצרית היא בפה
                הסיפוק מהשלב האוראלי עשוי להימשך , אך החל מגיל שנה גירויים נוספים גונבים את מרכז תשומת הלב
                תינוק לא מוצץ רק כדי לאכול , הוא עושה את זה גם מתוך הנאה וחקירת הסובב
                והיכרות. לתינוק שמצץ מספיק - עשוי להיות אדם אופטימי. בחינת: "איזהו עשיר השמח בחלקו". לתינוק שלא מצץ מספיק - עשוי למצוץ אגודל , לעשן , לכסוס ציפורניים או ללעוס מסטיק.

                השלב האנאלי - מגיל שנתיים עד גיל שלוש , בשלב זה הילדים עסוקים בשליטה בסוגרים (פי הטבעת , שרירי הבטן התחתונה , שלפוחית השתן וכיוצב') בשלב זה ההורים דורשים מהילד לשלוט בסוגרים שלו , לעשות את צרכיו בסיר ו\או במקום מבוקר ולא כשמתחשק לו הילד שמאוד רוצה לרצות את ההורים מנסה לשלוט על הסוגרים שלו כדי לזכות במחמאות
                קפדנות מוגזמת מצד ההורים - התוצאה: ילד מסודר, נקי , קפדן , עקשן , דייקן, קמצן.
                קפדנות סבירה מצד ההורים - התוצאה: ילד יציב , נעים , בעל יכולת הקשבה , שקול.
                חוסר קפדנות מצד ההורים - התוצאה: לא מסודר,לא נקי,משוחרר,חוסר ודאות,נדבן.

                השלב הפאלי - מגיל ארבע עד גיל שש , האנרגיה היצרית סובבת סביב איברי הרבייה, הילד מתחיל לחקור , לשחק עם איבריו, לשאול יותר , להימשך יותר , לברר יותר.  בשלב זה הילד (בן) מעוניין לפתח קשר עם אמו והילדה (בת) מעוניינת יותר באביה. אך מתקיימת הדחקה של המיניות האסורה שהם חווים. כתוצאה מהקונפליקט האדיפלי.
                הבן רואה באמו בת זוג פוטנציאלית אך חושש מתגובה נזעמת של האב (סירוס)
                הבת רואה באביה בן זוג פוטנציאלי אך חוששת מאובדן אהבת אמא (קצר רגשי)
                ולכן מתוך הערכה להורים מחד גיסא ושליטה עצמית כדי להימנע מדחפים יצריים מסוכנים מאידך גיסא מתבצעת הדחקת הדחפים היצריים. 

                חשוב לציין שחסך בדמות אב ו\או אם בגיל זה עשוי להוביל לבעיות רגשיות קשות בעתיד כשיש חסך בדמות אב אז נקשרים מאוד לאמא ולהיפך ובעתיד קשה לנהל קשר נורמטיבי. כמו כן , בשלב זה בד"כ עשויה להתפתח הפרעה מינית , או גישה של הזדהות מינית עם האב (גישה של הזדהות עם זכרים לבן ולהיפך) , נסיים ונאמר שבגיל זה תסביך מיני לא פתור יכול במקרים קיצוניים להוביל לאין אונות או לקרירות מינית. (בדומה למקרה שלך אח יקר ולכן אני חושב שכדאי שתפנה לאיש מקצוע שיעזור לך בזה , כי איני מתיימר להחליף את אנשי המקצוע , המענה שאני נותן כאן הוא רק מענה זמני שאמור לספק "עזרה ראשונה לנוער")

                שלב החביון - מגיל 6 עד גיל ההתבגרות (12 - 13) , האנרגייה היצרית עדיין סובבת סביב איברי הרבייה , אך היות והילד עדיין מנסה לפתור את הקונפליקט האדיפלי הוא מעדיף לשחק עם בני מינו ולהזדהות אתם יותר (הקונפליקט האדיפלי נוצר כתוצאה מהערכת ההורים והדחקת הרגש להורה הנגדי מחד גיסא וההתעסקות המינית המוגברת שנתפסת כמוגזמת וקיצונית בגיל הזה מאידך)  בשלב זה האנרגיה של הילדים מופנית לפעילויות לא יצריות , אינטלקטואליות וחברתיות , הילדים מחפשים את חברתם של בני מינם בנות מעדיפות חברת בנות ובנים חברת בנים. עם התעוררות הדחפים היצריים של הילדים בגיל הזה , הידידות של בנות עם בנות ובנים עם בנים מקבלת גוון יצרי יותר, שעשוי לגרום לחשיפת איברים, סקרנות והתנסויות יצריות. 
                הומוסקסואליות עשויה להיות תוצאה של קיבעון בשלב הפאלי ולא בשלב החביון. (פרוייד) 

                השלב הגניטלי - מגיל ההתבגרות , האנרגיה היצרית סובבת שוב סביב איברי הרבייה, הדחפים היצריים גוברים ועם הגיל גובר הצורך בסיפוק יצרי הרבה יותר משמעותי. 

                הנושא המיני הוא נושא מורכב , אי אפשר לסכם אותו בתגובתי זו , השלכה של הפרעה מינית שנבעה כתוצאה מהתמודדות כזו או אחרת בשלב הפאלי עשויה לגרום להדחקה מינית ולחוסר משיכה זמנית לנשים , כמו כן במקרים מסויימים אמא שלא הרעיפה על בנה חום ואהבה (במגע ולא רק במלל) עשויה לגרום לבנה נזק בעתיד ולגרום לו למעין חסימה שנראית לו טבעית אך מקורה בילדותו , אני מכיר חבר טוב שהיו לו בעיות קשות בזוגיות כתוצאה מחוסר מגע בינו לבין אמא שלו , הוא סיפר שאמא שלו הייתה צנועה היא מעולם לא נישקה אותו ו\או את אבא מולו , הוא חשב שזה נורמטיבי , אז גם הוא לא נישק את אשתו ולא הרעיף אהבה , בקיצור החסימה שלו נבעה מדברים שחווה בילדותו , אבל אבחון כזה יכול לאשר רק איש מקצוע .

                לסיכום: אני מציע שלא תתבייש לפנות לאיש מקצוע שבקיא בתחום שיעזור לך אחי.  זו לא בושה לקבל עזרה והכוונה מינית , אתה צריך שאיש מקצוע יתן לך כלים להתגבר על המעצור הרגשי הזמני. אין לי ספק שיש התייחסות הלכתית לנושא , אני פשוט צריך לחפש קצת יותר , אז בינתיים אני מקווה שהתגובה הנ"ל תספק לך "עזרה ראשונה" עד שאכתוב לך שוב , תשאיר לי בבקשה במייל את שמך שאתפלל עליך.







                תגיות:
                להימשך לנשים לא מצליח להימשך לנשים משיכה מינית נטייה מינית מבעיות כרוניות נויירולוגיות סקולריות אינדוקרינולוגיות אורולוגיות גניקולוגיות פסיכיאטריות שימוש בסמים תרופות אלכוהול
                חדשות אורלנוער
                • שובבים
                  ביום שלישי הקרוב יד אדר תתקיים סעודת פורים באולמי ויגו הקהל מוזמן
                • שיעורי הרבנית
                  שיעורי הרבנית מיטל מתקיימים בימי ראשון בבית הכנסת תפארת אחים. בימי שני בבית ספר אור לציון בשעה 20:30 לבנות בלבד בימי שני מתקיימים השיעורים בבית ספר אור לציון, חנייה בשפע
                • שיעורים קרובים
                  בימי שלישי וחמישי בבית כנסת תפארת אחים רחוב שדרות מנחם רפאל 1 בשעה 21:00 קבלת קהל החל משעה 20:00 בתיאום מראש בווטסאפ: 0504106657 באותו יום.
                מדרשת אור לנוער
                • קבוצות הווטסאפ
                  להצטרפות לקבוצות הווטסאפ שלחו הודעה למספר: 0504106657 עם השם שלכם ובקשו להצטרף
                • מעוניינים להפיץ?
                  כל מי שמעוניין לעזור בהפצה של סרטונים או בעריכה של סרטונים שיצור איתנו קשר ונשלב אותו במפעל זיכוי הרבים.
                • שיחה עם הרב
                  קבלת קהל בימי שלישי וחמישי בין השעות 20:00 ל-21:00
                • שיעורי הרב
                  ימי שלישי - ליקוטי מוהר"ן + המורי ימי חמישי - תניא + בן איש חי

                מדור פרסומי

                זמני היום

                סקר